• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä

Idag har jag fått min klänning och den är bara såå fin. Börja till och med gråta när jag såg den.

Köpte först en "kina"klänning via e-bay. Inga större fel men den gav mig ingen wow känsla. Så när jag hitta denna Maggie Sottero på ebay så kändes det bara så rätt och den instinkten visa sig stämma även när den kom. Helt underbar är den.

Så nu blir det verkligen ännu mer kämpa på för att bli av med kilon. Har hittills lyckats gå ner ca. 8kg men fler behövs.

God Jul till er alla

• stormhelen
    emelieparstam: Ja, då får vi hålla tummarna att den kommer i din storlek så att du slipper vänta extra länge på att den ska komma. 

FrökenMäkelä: Vad skönt att du har hittat den rätta klänningen som ger dig den där "wow-känslan." Då kommer det kännas så rätt när man går ner för altar gången och man kommer känna sig så otroligt vackker. Har du någon bild på hur den ser ut?

Vad duktig du är som gått ner 8 kg! Bra jobbat! Jag har "bara" gått ner 6,5 gk. Har också en del kvar att gå ner. Fast igentligen bryr jag mig inte så mycket om vikten utan snarare omkretsen så att säga. Men det är svårt att räkna minskningen i cm då jag inte har någon aning om hur många cm jag var för 4 år sedan. Så det blir lättare att räkna kilorna. Tungan ute Det var så härligt med klänningen jag köpte, för första gången jag provade den så fick de inte igen den sista dm, men 3 veckor senare när jag köpte den så gick den igen (samma dag som bilden är tagen), då fick man verkligen känna att man lyckats bra med viktminskning. Så skönt att komma i en stl 38 igen. Skrattande

• emelieparstam

Absolut får vi hoppas det.. Längtar så!! Ska försöka gå ner några kilo innan det och sen tar resten ska tappa minst 15 kg till maj, så har litet och ta tag i. Men nu i jul har jag njutit så nu kör vi igen! God fortsättning alla!!

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2012-12-26 17:45:19 följande:
    Absolut får vi hoppas det.. Längtar så!! Ska försöka gå ner några kilo innan det och sen tar resten ska tappa minst 15 kg till maj, så har litet och ta tag i. Men nu i jul har jag njutit så nu kör vi igen! God fortsättning alla!!

Vi tycks vara några stycken som kämpar med kilorna till vår stora dag. Vi får kämpa på som bara den så att vi når våra mål. =)

Finns en tråd som heter träningspepp där man kan få lite inspiration, motivation och pepp.

• FrökenMäkelä

Har tyvärr ingen bild på mig igen den då jag bara prova den som snabbast när jag fick hem den och hade ingen som kunde snöra den åt mig heller.
    Kommer inte prova den förrens jag gått ner en 5-6kg till då hoppas jag den sitter bättre.

Men vad ska man ha för BH. Har ganska liten byst så behöver få ganska mycket push-up och så måste den vara axelbandslös. Har försökt sitta lite på olika sidor och se vad det finns men är ju så svårt att kolla på bilder bara. Kommer iofs inte köpa underkläderna förrens in i det sista.

• emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2012-12-27 15:27:15 följande:
    Har tyvärr ingen bild på mig igen den då jag bara prova den som snabbast när jag fick hem den och hade ingen som kunde snöra den åt mig heller.
    Kommer inte prova den förrens jag gått ner en 5-6kg till då hoppas jag den sitter bättre.

Men vad ska man ha för BH. Har ganska liten byst så behöver få ganska mycket push-up och så måste den vara axelbandslös. Har försökt sitta lite på olika sidor och se vad det finns men är ju så svårt att kolla på bilder bara. Kommer iofs inte köpa underkläderna förrens in i det sista.

Åhhh så fin den är!!

Jag kommer nog köpa mig en axelbandslös bh som är begie eller så får de bli utan.
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2012-12-27 15:27:15 följande:

Jätte fin klänning! Den ser även ut att vara jätte fin i ryggen, och släpet är otroligt vackert.

När jag var i butiken där jag köpte min klänning så frågade jag det där med b-h, och de sa att de flesta inte har b-h på sig, men att det givetvis är en smak sak med vad man känner sig bekvämast i.

Själv har jag inte bestämt mig än hur jag gör med det där.

Tycker att det känns svårt att hitta en bra b-h om man nu inte kan ha klännigen med sig för att prova. Man vill ju inte komma hem med en b-h där kanterna syns på tex ryggen.

Jag kan ha svårt att hitta en bra b-h som är axelbandslös som sitter bra, då jag har D- kupor. Oftast får man sådana där hemsa "dubbel bröst" då b-h:n är lite för liten. Hmmm..... Svårt det där.

Skulle ändå vara kul att ha b-h på sig även om det inte är nödvändigt då det är snyggt att ha matchande trosor, b-h och stayups eller dylik. Så att man blir lite sexig för sin blivande.

• FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2012-12-27 16:26:36 följande:
    Åhhh så fin den är!!

Jag kommer nog köpa mig en axelbandslös bh som är begie eller så får de bli utan.

Tack!

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2012-12-27 18:44:18 följande:

Jätte fin klänning! Den ser även ut att vara jätte fin i ryggen, och släpet är otroligt vackert.

När jag var i butiken där jag köpte min klänning så frågade jag det där med b-h, och de sa att de flesta inte har b-h på sig, men att det givetvis är en smak sak med vad man känner sig bekvämast i.

Själv har jag inte bestämt mig än hur jag gör med det där.

Tycker att det känns svårt att hitta en bra b-h om man nu inte kan ha klännigen med sig för att prova. Man vill ju inte komma hem med en b-h där kanterna syns på tex ryggen.

Jag kan ha svårt att hitta en bra b-h som är axelbandslös som sitter bra, då jag har D- kupor. Oftast får man sådana där hemsa "dubbel bröst" då b-h:n är lite för liten. Hmmm..... Svårt det där.

Skulle ändå vara kul att ha b-h på sig även om det inte är nödvändigt då det är snyggt att ha matchande trosor, b-h och stayups eller dylik. Så att man blir lite sexig för sin blivande.

Tack! Din klänning är också jätte fin. Tyvärr så gillar inte min blivande spets annars hade jag nog också satsat på något liknande.

Man vill ju som du säger inte heller få dubbelbröst för det är verkligen inte vackert. Men jag får se hur jag gör när det är väl dags. Ska ju prova klänningen lite bättre när jag gått ner mer i vikt och då kanske man kan öva på att snöra klänningen så BH inte behövs. Men det hade ju varit sexigt med snygga underkläder undertill..

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!