• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-01-11 23:10:24 följande:
    Skönt! 
    Ja de känns så underbart skönt, fick offert på maten och drickan idag med så de känns bra. vi får betala 955 kr per kuvert och då ingår bröllopskål med snittar, tre rätters, bröllopstårta m kaffe och avec och sen drick paket med förrättsvin, 2 glas vin till huvudrätten och dessertvän. Tyckte de blev helt ok till slut.

Nu ska man bara bestämma sig för vilken mat man vill ha. hehe
  • Magda82

Tack för all tips här inne! Det behövs :)

Idag var vi och tittade på lokalen som vi preliminärbokat och det var över förväntan, så vi är väldigt nöjda!
    Så lokal är klar, inte så mycket mer än det, men nu kan vi ju börja planera på riktigt ;)

Tärna och toastmaster är också klara, har också hittat en tärnklänning som är fin, så den kan beställas nu.
    Ring ska vi åka och kolla på inom det snaraste. Detsamma med klänning.

Vårt färgtema är vitt, silver och cerise. 

• emelieparstam
    Magda82 skrev 2013-01-12 20:58:25 följande:
    Tack för all tips här inne! Det behövs :)

Idag var vi och tittade på lokalen som vi preliminärbokat och det var över förväntan, så vi är väldigt nöjda!
    Så lokal är klar, inte så mycket mer än det, men nu kan vi ju börja planera på riktigt ;)

Tärna och toastmaster är också klara, har också hittat en tärnklänning som är fin, så den kan beställas nu.
    Ring ska vi åka och kolla på inom det snaraste. Detsamma med klänning.

Vårt färgtema är vitt, silver och cerise. 
    Vilken lokal ska ni vara i? Blir de ett skånebröllop?
  • stormhelen

Idag har vi beställt våra vigselringar!!!!! Skrattande (vet att det är ganska så tidigt att fixa med sådant, men nu behöver man inte stressa över det).

Igentligen så skulle vi bara åka iväg och köpa födelsedagsprisenter. Men när vi ändå var och shoppade så passade vi på att kolla på ringar också. Vi hittade båda då ringar som vi tyckte om och slog till.

En sak mindre att tänka på. ^_^

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-01-14 17:48:07 följande:

Idag har vi beställt våra vigselringar!!!!! Skrattande (vet att det är ganska så tidigt att fixa med sådant, men nu behöver man inte stressa över det).

Igentligen så skulle vi bara åka iväg och köpa födelsedagsprisenter. Men när vi ändå var och shoppade så passade vi på att kolla på ringar också. Vi hittade båda då ringar som vi tyckte om och slog till.

En sak mindre att tänka på. ^_^

Alltid skönt och ha de fixat Glad 

Har själv varit och titta på  vigselring, men har inte bestämt mig. hehe

Hur går de annars i planeringen?
  • stormhelen

Ja, men visst är det skönt att få saker gjorda. Skönt att kunna pricka av yttligare en grej från listan. ^_^

Dock så vill de att jag lämnar in min förlovningsring så att smeden kan fixa till att de båda ringarna verkligen passar med varandra, så att de är lika höga och ligger kant i kant så att säga. Kommer känna mig naken utan den då man börjat vänja sig vid att ha den på sig. Tungan ute

Planeringen går sakta men säker frammåt. De projekten som ligger närmast just nu är att börja fixa med inbjudningskorten och skicka iväg dem. Sedan ska jag även göra en "sago bok" med hur vi träffades och vårt hittills gemensamma liv och som slutar med att vi gifter oss. Jag har ritat några skisser men nu ska jag försöka göra klart de färdiga utkasten, sedan så måste texten skrivas och finslipas.

Sedan så måste vi ta tag i det där med transport. Vet inte riktigt hur vi ska göra. Dels så har min pappa en hel del roliga bilar men då de är sportbilar så får man ju inte plats båda två + en chaför. Så jag ska kolla om han känner någon som har någon rolig bil som man kan låna. Eller så hyr vi en bil... Får se hur det blir. Men det känns som att man inte kan dra ut på det allt för länge. Jag vill ju inte hamna i en sits där vi inte får tag i någon form av transportmedel.

Hur ska ni andra göra med transport?

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-01-14 19:13:28 följande:

Ja, men visst är det skönt att få saker gjorda. Skönt att kunna pricka av yttligare en grej från listan. ^_^

Dock så vill de att jag lämnar in min förlovningsring så att smeden kan fixa till att de båda ringarna verkligen passar med varandra, så att de är lika höga och ligger kant i kant så att säga. Kommer känna mig naken utan den då man börjat vänja sig vid att ha den på sig. Tungan ute

Planeringen går sakta men säker frammåt. De projekten som ligger närmast just nu är att börja fixa med inbjudningskorten och skicka iväg dem. Sedan ska jag även göra en "sago bok" med hur vi träffades och vårt hittills gemensamma liv och som slutar med att vi gifter oss. Jag har ritat några skisser men nu ska jag försöka göra klart de färdiga utkasten, sedan så måste texten skrivas och finslipas.

Sedan så måste vi ta tag i det där med transport. Vet inte riktigt hur vi ska göra. Dels så har min pappa en hel del roliga bilar men då de är sportbilar så får man ju inte plats båda två + en chaför. Så jag ska kolla om han känner någon som har någon rolig bil som man kan låna. Eller så hyr vi en bil... Får se hur det blir. Men det känns som att man inte kan dra ut på det allt för länge. Jag vill ju inte hamna i en sits där vi inte får tag i någon form av transportmedel.

Hur ska ni andra göra med transport?

Min svärfar fick den uppgiften och fixa transport så de har han gjort, men nu i helgen var han själv och tittade på en jenkar så vem vet kanske han som kör istället. hehe 

Så de har jag lagt åt sidan till han =)
  • FrökenMäkelä

Vi har bokat en Bentley R-Type årsmodell -54 till vår stora dag.

Ska nu ikväll skriva adresserna på de finska inbjudningarna så är de helt färdiga sen, men ska postas först i slutet på månaden. De svenska är inte färdig pysslade än, den sista handpåläggningen saknas och skriva kuverten.

Vet inte riktigt vad nästa steg i planeringen ska bli. Är ju gott om tid kvar, exakt 8månader idag :)) Men samtidigt så vill man ju inte vänta in i det sista med.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-14 20:48:47 följande:

Är ju gott om tid kvar, exakt 8månader idag :)) Men samtidigt så vill man ju inte vänta in i det sista med.

Haha, ja det är det för oss också har inte tänkt på det förens expediten påpekade det då hon skulle skriva in vad vår gravyr skulle vara i våra vigselringar. Nu säger man ju inte längre att det är nästa år som man ska gifta sig utan att "vi gifter oss i september."

Även fast det är ganska så lång tid kvar SÅ känns det inte så långt borta när det är inne på rätt årtal så att säga. Haha, nu blir jag nästa lite pirrig i magen. Drömmer

Hur mycket kostade det med att hyra en sådan typ av bil? Jag har ingen koll alls på vad det ligger på för prisklass.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!