• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • hallonfrossa
    lycklig01 skrev 2012-11-05 21:02:59 följande:

    själv har jag fyllt organzapåsar med ris och gjort en fin korg med en lapp på! har hört flera som varit på bröllop och fått ris så jag ser inte det som något konstigt! bara ännu en pyssel ide som får i färgtemat :)


     


    Har funderat ang vår son, han kommer vara 10 månader då vi gifter oss och jag vill att han på något sätt ska vara med i ingången! så nu har vi kommit på hur vi ska lösa det :) Jag har köpt en läragåvagn som jag håller på att måla vit, i den kommer det ligga en ringkudde och ringden på den såklart! sedan får han gå in med den innan vi ska gå! antingen med hjälp utav våra gudbarn (3,5 respektive 5,5 år) el om någon vuxen får se efter honom! han går väldigt stabilt men han är ju så liten så han kan ju lika så sticka iväg åt något annat hål, så vi får se hur det går :)


    det där låter ju hur gulligt som hälst!! hade man själv haft en så liten krabat hade jag nog snott iden ;)
  • hallonfrossa
    Fremm skrev 2012-11-06 09:12:13 följande:
    Jag måste bara spricka ut min glädje!

    Igårkväll fick jag mail från mina fina vänner tillika fotografer... de hade skickat länken till secret box fotograferingen... typiskt att jag precis skulle gå och lägga mig då min blivande redan låg och väntade på mig så jag kunde ju inte gå in på datorn och kolla då...

    Kunde knappt somna då jag va så spänd och förväntansfull - drömde som vanligt konstiga drömmar - så klart denna gång om fotona och att jag inte skulle bli nöjd och då menar jag med mig själv och inte fotograferna...

    Det va rätt lätt att stiga upp i morse för ovanlighetens skull för när jag kom till jobbet så tittade jag på bilderna och WOW - de är fantastiska! Så otroligt fina att jag kommer ha riktigt svårt att välja ut vilka jag ska framkalla till albumet... fick dem både i färg och svart vitt så även det kommer bli svårt att välja vilka som ska vara i vad... de har inte retuscherat något men om det va något jag ville retuschera bort så fick jag säga till men faktum är att jag tycker de är skitfina som de är!! Så glad jag är och så glad och överraskad min m2b kommer bli!! Jippiiiii!!

    Har ni andra fått se era secret box bilder än? :)

    Ikväll kommer cateringen, det blir kul! :)
    Gud vad glad jag blir för din skull att dom är så fina!!! :D
    Mina håller på att redigeras lite men snart är de klara och ska skickas till mailen :D
    Tänkte kolla efter fina så kärlekscitat som kan skrivasin vid sidan av varje bild, eller minnen som påminner honom om oss eller mig haha, tror det kommer att bli kanon, längtar tills mina är här!! :D

    den 14:e kan jag hämta hem min klänning, längtar till det med!!
    allt känns så nära nu!!  Bara 24 dagar kvar tills man blir fru Hasselblad, M2b säger varje dag hur lycklig han är och det ger en sådand värme, just nu bara kramas vi hela tiden, brukar vi göra annars med men just nu liiite mer än vanligt.

    Pratade med chefen i da om semestern är inbokad så om  16 dagar går jag på semester med gubben så vi kan fokusera 100% på det som återstår!

    LOVE IT!! Hjärta 
  • hallonfrossa

    Nu är mina bilder till gubbens morgongåva oxå färdiga, lägger upp en av dem som lite inspiration och hoppas på att ingen tycker det är stötande SkämsOskyldig


  • zoooda
    hallonfrossa skrev 2012-11-06 20:32:48 följande:
    Nu är mina bilder till gubbens morgongåva oxå färdiga, lägger upp en av dem som lite inspiration och hoppas på att ingen tycker det är stötande SkämsOskyldig

     


    vackert!
  • hallonfrossa
    zoooda skrev 2012-11-06 20:42:15 följande:
    vackert!
    tack!! :D
  • zoooda

    jag fegar på bilder.. har köpt ett par manchettknappar som det står på ena "today i married my best friend" o på den andra 1/12-12..
    de får bli morgongåvan...
    han frågade mej igår va ja ville ha i morgongåva men sa de tänkte ja inte hjälpa honom med ;)

  • vinterfrost
    hallonfrossa skrev 2012-11-06 20:32:48 följande:
    Nu är mina bilder till gubbens morgongåva oxå färdiga, lägger upp en av dem som lite inspiration och hoppas på att ingen tycker det är stötande SkämsOskyldig

     


    Jättefin!! ÅH blev lite sugen jag med. Men känner mig inte bekväm i kroppen än för att ta sånna bilder.. Så jag kör manchettknappar jag med. Kanske kan göra en sån till första bröllopsdagen istället :) 

    Hittade ett par uteskor idag så nöjd! De var nedsatta med 400 kr dessutom! Sen kan jag ha dem som vinter skor oxå.

    Sambons kläder är helt klara nu oxå ;) Ska bara hämta ut hans väst på fredag då den behövdes sys in lite..

     
  • Fremm

    Hallonfrossa, va go' snäll du är... ja det känns verkligen skönt för jag visste inte alls hur det skulle bli, eftersom jag inte känner mig helt bekväm i min kropp även om jag tycker att jag blivit finare sen augusti då jag gått ner nio kilo men målet är fem till men det blir nog svårt att hinna med innan bröllopet... kanske något kilo till... men fotograferna har verkligen lyckats hitta mina bästa sidor ;)... känns jättekul att få ge detta i present tycker jag.

    Hallonfrossa, bilder är så vacker, vilket fint hår du har och korsetten, posen jag allt - superfint!!

    Kan skriva under att man går som på rosa molnen här hemma med, det är så roligt när ens blivande engagerar sig så och visar så mkt kärlek och ser fram emot att gifta sig lika mkt som jag själv gör... det är en härlig känsla... roligt oxå att barnen ser fram emot det de oxå...

    Förresten, tänkte oxå ha lite kärlekscitat, dikter med i albumet, tycker det blir fint att ha till och jag tänkte försöka skriva för hand - senast idag sa min m2b att jag hade så fin handstil så jag hoppas jag får till det i albumet, blir ju lite mer personligt... vad har du tänkt för citat? Får börja fundera över det nu... hur många bilder har du tänkt ha i ditt album och vad har du för album? Vilken storlek på bilderna? Kommer du ha både svartvitt och färg eller bara svartvitt? Många frågor men kul att höra hur du tänkt, ni andra som gjort eller ska göra secret box får så klart oxå gärna svara ;)...

    Ska lägga upp en bild eller två så får ni se lite... :)


  • Fremm






    Oj - det blev visst några stycken men hade svårt att välja - hoppas inte min blivande ser dessa nu då... har många fina porträttbilder oxå men visar inte mitt ansikte framifrån ifall i fall... ;)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????