• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Minuz

hallonfrossa - så bra att du blev nöjd! lycklig01- vi har inte heller pratat med prästen än. läste nån stans att det är vanligt att prästen inte hör av sig förrän ca 2 veckor innan vilsen.

• zoooda

30 dagar kvar o ja e så lycklig så de pirrar i hela kroppen! men tiden rusar så de e snart dax :D
    inte så mkt att göra nu förutom att vänta.. allt är klar.. känns konstigt.. de enda som är kvar är beställa potatisgratäng en vecka innan... deisgnen på tårtorna ska godkännas (kompis bakar) o lite uppgifter ska delegeras ut till folk... känns knstigt d jag tressat häcken av mig fram tills nu.. men skönt! :D
    lycka till ni andra.. 

• hallonfrossa
    zoooda skrev 2012-11-01 05:11:29 följande:
    30 dagar kvar o ja e så lycklig så de pirrar i hela kroppen! men tiden rusar så de e snart dax :D
    inte så mkt att göra nu förutom att vänta.. allt är klar.. känns konstigt.. de enda som är kvar är beställa potatisgratäng en vecka innan... deisgnen på tårtorna ska godkännas (kompis bakar) o lite uppgifter ska delegeras ut till folk... känns knstigt d jag tressat häcken av mig fram tills nu.. men skönt! :D
    lycka till ni andra.. 
    känner precis som du, exakt en månad kvar i dag och det känns helt overkligt!!
    tänk att 15 månader kunde gå så otroligt fort, det hade jag aldrig kunnat tro, och nu den sista tiden är det bara små pyssel kvar :D

helt underbart!! 
  • Mars

Sista dagen för OSA idag.. rikigt spännande.. många som svarat nu på slutet.
    VI lade upp en bröllopssida där de kunde anmäla sig på nätet, vid varje anmälan så får jag ett mail.
    Det rasslar ordentligt i maillådan. Verkar bli en hyfsad uppslutning. 
    skulle gissa att vi hamnar på 88/101. Kul!

• Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-10-31 10:43:14 följande:
    Wäää... skulle hämta ett paket på posten, som jag tror är min slöja, men så ha de SLARVAT BORT MITT PAKET!!! Jag vet inte alls var det är o det vet inte dom heller!!! SKIT!
    Jag blir så trött!!! :( 
    Efterlys det på postens kundtjänst !!

Jag jobbar själv på posten och har erfarenhet av bortslarvade paket.. dem är ju spårbara :)
  • Pekkiisch4
    lycklig01 skrev 2012-10-31 20:35:49 följande:
    är det fler som inte pratat med prästen ännu? vår har inte hört av sig ännu så jag funderar om jag ska ringa honom istället
    Prästen har inte hört av sig till oss heller.. ska ta kontakt.. känns ju stressigt över just den delen..  tycker dem borde göra det snart !!
  • Pekkiisch4

Förresten, måste bara berätta !

BON JOVI kommer till Sverige !! Jag avgudar dem där "gubbarna !"

så jag och min m2b har bokat in oss på ett finare hotell och ska ha weekend i Stockholm och det blir som en liten bröllopsresa ! :D

För bara en månad sen försökte jag få min m2b att åka på bröllopsresa till Colerado, med min baktanke att se Bon Jovi där, men nu behöver jag ju inte det ;) så kanske kan bli en solsemester också :)

• Fremm

Idag har vi sista OSA... fick påminna lite fint på Facebook igår så då damp det ner ett par svar... men annars tycker jag att alla varit väldigt duktiga på att svara i god tid. Jätteroligt. Förstår ju att en del kan tycka att det är lite trist att lämna sina småttingar med barnvakt en nyårsafton, det är väl två par som uttryckt det som vi vet men sen resonerade de så att de ville komma iaf. Samtidigt som jag förstår på ett sätt så är det ju ändå bara en nyårsafton av många man får medans ens barn bor hemma. Några mina mostrar däremot tycker ju att det är lyx att få fira med sina vuxna barn ett nyår... så det jämnar ju ut sig ;)...

Av 94 bjudna är det 91 som kommer. Dvs, två förhållanden har tagit slut där bara en kommer, min morfars syster är för sjuk att hon troligen inte kommer har inte fått klart besked en. Min m2bs brorsbarn kommer inte då det är mammans nyår och ville inte släppa iväg dem mer än till vigseln. Synd. Min pappa fick ringa min farmor och farfar igår då de inte svarat... de hade tänkt ringa idag sa de (sista dagen) att de kommer... lite knepiga är de allt ;). Så egentligen är det väl två (som jag inte räknat med bland de 91) som jag inte riktigt vet hur det blir. Fyra barn kom till då det va lögn för våra vänner att fixa barnvakt och vi resonerade som så att har man verkligen försökt att fixa barnvakt men inte lyckats så är det ju bättre att barnen kommer med än att våra vänner måste stanna hemma... hoppas bara inte de andra vännerna som fått fixa barnvakt åt sina barn tar illa upp.

Ingen dålig uppslutning mao.

På tal om präst. Jag ringde vår denna veckan och vi har planerat in ett möte nästa vecka då han kommer hem till oss. Då ska vi gå igenom psalmerna vi vill ha och ordningen i programmet så att vi kan göra våra program till kyrkan sen. Ska bli mysigt. Sen skulle vi träffas någon vecka innan i kyrkan och öva... blir bra det! :)

• Fremm

Skulle ju inte shoppa mer denna månaden men så gick jag in på HM, ska på fest i helgen och vet inte vad jag ska ha på mig... hittade både en klänning (finns i bloggen) och den här pälsjackan... tänkte att jag kanske kunde ha pälsjackan till bröllopet oxå, tyckte den va riktigt fin! :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????