• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza
    lycklig01 skrev 2012-11-01 21:50:39 följande:

åh teza vilka fina ringar :)

ni som har axelbandslösa klänningar, kommer ni ha någon bolero på er över klänningen! funderar om man kommer börja frysa på festen, men det kanske man inte göra med alla mäniskor, dans och sånt

Tack, ja vi föll pladask, och tom namnet på dom passade ju Frost-is hihi känns rätt hela vägen, hoppas bara nu att inget knasar igen Obestämd

Själv har jag ju långa ärmar på min klänning, och har funderat mycke på hur jag ska ha de, dom få stunder jag går ut, ville ha en cape lr liknande men har inte hunnit med, och tycker dom som finns är för dyra, suck nu börjar tiden tryta till sånt. Ska ju ha en medeltidsklänning så jag tycker inte jag kan ta vad som helst, ska ju funka ihop lixom.
  • hallonfrossa
    Teza skrev 2012-11-01 21:31:49 följande:
    Åhhh tror vi äntligen har hittat våra ringar, har mailat dom för att se om vi kommer hinna få dom i tid och så, vi blev tokförälskade i dom båda två direkt, har inte hänt förut haha.

Ganska enkla, men vackra tyckte vi, precis vad vi vill ha :)

Underbara ringar!!!

åh teza vilka fina ringar :)

ni som har axelbandslösa klänningar, kommer ni ha någon bolero på er över klänningen! funderar om man kommer börja frysa på festen, men det kanske man inte göra med alla mäniskor, dans och sånt

Jag ska ha en utan axelband, tänker inte ha något på festen, tror att man blir ganska så varm i sig självt, man är lycklig, har massa folk runt omkring sig och dricker lite alkohol, det är som gjort att bli rosig om kinderna ;)

Däremot har jag fått låna en pälsjacka av min syster som gifte sig för 2 årsedan som jag ska ha utomhus. 
  • Minuz

Just nu tycker jag synd om mig själv...............
    Drog ut en visdomstand för två dagar sedan, och vad händer? Jo får en infektion som gör att jag inte kan gapa, inte tugga utan bara dricka, och mår kasst..... Men å andra sidan är det nog bra då jag måste ner 5 cm runt magen för att klänningarna ska sitta så bra som möjligt.....
    Tandläkaren skrev idag ut penicillin men tycker inte att jag ska hämta det förrän på söndag om det inte är bättre...

• Pekkiisch4

Jag har också utan axelband och jag använder bolero, oc tänker använda dn på festen.  Den har jag köpt från bonprix.
  • teddy

J*klar, nu har verkligen nedräkningen börjat!!! Aaaahh!!!
    1 Dec för vår del så de e inte många dagar kvar nu! Såååå pirrigt o nervöst o spännande o stressigt o kul..... 

De e inte längre fjärilar i magen, de e stora fåglar som flyger kring där inne nu! :P 

• zoooda
    teddy skrev 2012-11-02 16:08:52 följande:
    J*klar, nu har verkligen nedräkningen börjat!!! Aaaahh!!!
    1 Dec för vår del så de e inte många dagar kvar nu! Såååå pirrigt o nervöst o spännande o stressigt o kul..... 

De e inte längre fjärilar i magen, de e stora fåglar som flyger kring där inne nu! :P 
    jag ve! 28 dar lixom.. helt sjukt.. men helt sjukt roligt :D
  • StinaAnders

Hej tjejer!

Jag är också sjukt nervös... Men så kul det ska bli :) Jag är närmre 40 än 30 år och det är mitt första bröllop, sambon har varit gift en gång tidigare när han var ung.
    Jag väntar på att min klänning ska komma samt dotterns tärnklänning och boleron från bonprix..
    Mannens kostym är klar o sonens kläder likaså..
    Bukett är beställd, lokal till fest bokad, mat bestämd och drycknästan klart, vigselförrättare bokad o nu ska vi bara bestämma oss för en plats att vigas på, vilket inte är det lättaste... Om man kunde få veta nu vad det ska vara för väder 12 december...
    Jag fick inspiration här på BT i nån tråd att ha fina glasburkar med godis o hänga på fina lappar med tex
    "farmors favoriter"  "brudens favoriter", så fina burkar har inhandlats :)
    Vi har funderat på att ha ett ljus o foto på min mor o sambons far som är döda sen många år tillbaka, på ett litet fint bord på nåt lämpligt ställe..Vad tror ni om det? Då är de ju med på nåt vis :) Kanske nån liten fin blomma med.

• tu amor

Lite upp datering kring 45 dagars planeringen!! 39 dagar kvar!!

Inbjudningarna är utskickade och överlämnade Kyrkan och tiden är bokad Restaurangen öppnar tidigare för vårat sälskap Mat menyn är satt Ringarna bestälda Solist till kyrkan övar in songerna Pianisten till kyrkan sätter sina två in och utmarcher Kläningen är inhandlad och hänger i sin garderob Pälskappan är bokad Smycken köpta Smink naglar och hår bokat  Underkläder inhandlade Skorna är bestälda Tårtan avsmakad och bestäld Bröllopsresan bokad och betald Kläder och skor till min M2B inhandlade Skissat på en bords placering Pysslat ihopp Bordsplaserings kartan, plaserings kort, och meny kort till varge bord Hindersprövnings papper inskickade
    Än är det massor kvar!!
    Men känns ändå som om vi tagit oss en bit på vägen!!

Bra tipps på något som jag inte nämt ovan som ej bör missas??? 
  • vinterfrost
    tu amor skrev 2012-11-03 23:23:19 följande:
    Lite upp datering kring 45 dagars planeringen!! 39 dagar kvar!!
    Inbjudningarna är utskickade och överlämnade Kyrkan och tiden är bokad Restaurangen öppnar tidigare för vårat sälskap Mat menyn är satt Ringarna bestälda Solist till kyrkan övar in songerna Pianisten till kyrkan sätter sina två in och utmarcher Kläningen är inhandlad och hänger i sin garderob Pälskappan är bokad Smycken köpta Smink naglar och hår bokat  Underkläder inhandlade Skorna är bestälda Tårtan avsmakad och bestäld Bröllopsresan bokad och betald Kläder och skor till min M2B inhandlade Skissat på en bords placering Pysslat ihopp Bordsplaserings kartan, plaserings kort, och meny kort till varge bord Hindersprövnings papper inskickade
    Än är det massor kvar!!
    Men känns ändå som om vi tagit oss en bit på vägen!!

Bra tipps på något som jag inte nämt ovan som ej bör missas??? 
    Haha tycker du har kommit längre än vad jag har gjort som har hållt på sen i april.. :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????