• Beccastina

december brudar 2012, var är ni?????

Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

• Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • vinterfrost

Idag har vi sista osa datum. Får se om de sista trillar in under eftermiddagen eller om jag får tjata på dem imorgon.

Nu åkte sambon iväg, han ska möta en av sina marsalker och leta kostymer. De var iväg förut och kikade. Hittade lite men sambon är så lång och smal att han han har en storlek i kavaj o en helt annan i byxan och de kunde inte kompromissa och byta byxor i kostymsetet. Han hade behövt köpa ett byxor som han inte kunde ha och ett par extra byxor för  kr. Det var han inte så sugen på.

Jag är hemma med barnen (lillskrutten är sjuk) så vi ska passa på och pyssla lite jag och dottern när sjuklingen sover. Ska göra klart mina servettringar och fixa lite annat pyssel som är halvfärdigt.

Ska försöka komma iväg i veckan och köpa underkläder till mig,

Börjar bli riktig orolig över underkjolen. Har mailat säljaren på ebay men inte fått någe svar. Skulle ju behöva den så jag kan ta mig till sömerskan och mäta in det sista ju.. 

Nästa söndag kommer m2b´s faster hit på middag. Hon är ju vår solist så vi ska väl gå igenom det osv :)

Ska beställa lillkillens kläder i veckan och försöka sy klart dotterns klänning.

• hallonfrossa

Hallååå!! Ligger och slöar med två flickor en blivande make till Aladin i soffan. Är rätt mör efter gårdagens möhipperier, det var underbart roligt och helt klart värt segheten i dag ❤ På fredag ska vi träffa prästen och gå igenom allt!! I fredags var jag nere på stan och provade klänningen som ska bli insydd en aning då jag minskat ca 7 cm i midjan den senaste månaden. Ååå vad jag älskar min klänning, den är bara sååå fin och underbar!! När jag var nere på stan passade jag även på att inhandla de sista småsakerna till bröllopet, nu är i stort sätt allt färdigt och under kontroll hur går det för er andra??

• teddy

Idag har vi gjort klart de mesta förberederlserna för maten... hur buffén ska se ut osv, o vi har gjort klart servettringarna o bordsplaceringskulorna! :) 
    Sak efter sak börjar falla på plats, men ju mer som faller på plats, dessto mer nervös blir jag! O det känns fortfarande som att man har TUSEN o åter tusen saker kvar att fixa! 

Sen väntar även jag på saker jag beställt som inte kommit än... de känns nevöst det med... kommer de dyka upp tro?? 

• MatildaMattias

Det känns som vi har massor kvar!

Brudbukett, tärnbuketter och corsager måste beställas Tomtebloss Skriva ut vigselprogram, festprogram och bordsplaceringslappar + tavla Köpa underkläder till oss båda Kläder till våra barn Gå igenom vigseln med berörda Fixa spellistor på Spotify Boka manikyr Ordna med barnvakt på bröllopsdagen när vi gör iordning oss Bränna låten till cd som vi ska ha som utgångslåt Åka till Tyskland Hinna sola 10 ggr minst så jag har lite färg... Det är säkert mer kvar som jag glömt... Hmmmmm
  • Linda1983

Okej alla blivande fruar :) hur gör ni eller vad använder ni eller ska ni ens använda ris eller bubblor vid utgången vid kyrkan!? Är lite osäker på vad man ska använda sig av så vad har ni !? :)

• Fremm

Hallå alla Brudar!!

Supersnygga ringar Teza, verkligen annorlunda och sådär frostligt läckra! Roligt att ni hittat rätt! :) Hoppas nu att ni får hem dem i tid!

Hallonfrossa, härligt att du har läget under kontroll och att ni har så gott som allt fixat - lyckos!

Känner som teddy, jag har TUSEN saker var känns det som men det händer lite varje dag annars hade jag nog tyckt att det varit lite jobbigt:

Hmm kommer inte ihåg vad som skrivits sist men detta har väl hänt det sista:

- Bildspelet på oss är klart, det blev suuuuuperbra (om jag får säga det själv ;)), när jag visade det färdiga resultatet för min blivande så blev han tårögd och tyckte det va så bra och han som inte är så teknisk vad gäller datorer blev mkt impad över att jag gjort ett så fint... jag älskar ju att pyssla vid datorn men iMovie har jag aldrig arbetat i tidigare så jag är nog allt lite impad av mig själv ;) musiken gjorde jättemkt och jag hittade så passande låtar till fotona - jättekul och skönt att det är klart för det va ganska mkt jobb med...

- Igår va vi med värdparen i festlokalen och rekade, vi testade att borden skulle få plats så som jag tänkt i mitt huvud och lite trängre blir det men det funkar, puh! Däremot känns borden rätt smala ca 70 cm breda så jag kommer nog inte kunna använda allt jag tänkt i dukningen eller i af inte så tätt som när jag provdukade på vårt breda ovalformade bord hemma... vet var vi ska placera photoboothet, och presentbord med mera... frågade om vi möjligtvis skulle få tillgång till festlokalen två dar innan istället för en dag och som tur var gick det bra då inget va bokat då... känns som om vi lär behöva det då det är mkt som ska pyntas, möbleras om och fixas...

- Har gjort ett rätt stort gäng med pompoms

- Har frågat de som ska filma om de vill göra det och det kunde de

- Har insett att vi borde fixa en barnflicka till våra busiga barn, höll på att bli tokig på dem när de tillsammans med syrrans barn rusade runt i lokalen igår och tjoade och tjimmade... känns inte som man vill be någon av gästerna om det jobbet så det hade inte varit fel om man hade någon som tog lite mer ansvar. Syrran ska kolla med Barn och fritidsprogrammet om någon skulle vilja ställa upp för en liten peng...

- När det gäller ringen väntar vi på att den rosa mittstenen ska dyka upp i rätt stl, jag vill ju ha 7 mm i diameter och tydligen är det vanligaste 6 eller 8 men guldsmeden trodde inte det skulle vara omöjligt så vi får ha lite is i magen.

- Väntar på att fotona från secretboxen ska dyka upp... de sa i början av denna veckan så jag är rejält spänd och förväntansfull att få se dem...

- I morgon kommer kvinnan från cateringen hem till oss, vi ska diskutera allt kring maten och menyn, ska bli roligt!

- På torsdag kommer prästen hem till oss och vi ska diskutera psalmer och ordningen till vigseln så att vi kan göra vigselhäftena. :)

- Har bett min bror reka lite när det gäller det tekniska, behöver köpa/låna stativ både till filmkamera och systemkamera. Självutlösare till systemkamera i photoboothet och lite sånt.

- Älsklingen satt och planerade hur mkt vi skulle inhandla i tyskland i helgen när vi åker dit, skönt att han håller i det...

MatildaMattias: ja du din lista är min lista plus mer därtill... ska oxå köpa tomtebloss (och kinalyktor, ljusslingor och fyrverkerier), skriva ut alla trycksaker och göra bordsplaceringstavla, kavaj till sonen, boka manikyr, har börjat sola lite men behöver sola mer...

Ja... kommer inte på mer just nu

Lycklig01: Ska nog inte ha något över klänningen i kyrkan men min klänning ha axelband, bara utomhus ska jag ha en cape eller pälsjacka... vill inte att klänningen ska döljas...

Va roligt att det närmar sig så för oss allihop - ska bli kul att de som gifter sig i början av december kan berätta för oss andra vad man kan tänka på osv och förhoppningsvis hinna få se någon bild vore ju jättekul, för jag är jättenyfiken! :)

• Pekkiisch4

OJ vad jag känner mig lat när jag läser ert !

Ska själv beställa mat snart, eftersom vi har catering från en mataffär, det gäller även tårta.
    Jaga på prästen så vi får ett möte snart !
    Boka manikyren.
    På torsdag ska jag in och börja köpa hem alkoholen från systemet.
    Boka frisörtid till min m2b.
    Fixa klart sportify listorna.

Det är nog det som ligger närmast.. :)

• MatildaMattias
    Linda1983 skrev 2012-11-05 07:28:03 följande:
    Okej alla blivande fruar :) hur gör ni eller vad använder ni eller ska ni ens använda ris eller bubblor vid utgången vid kyrkan!? Är lite osäker på vad man ska använda sig av så vad har ni !? :)
    Vi ska inte ha varken ris eller bubblor, gästerna ska få ståmed tomtebloss när vi kommer ut. :)
  • zoooda

hahaha pappa ringde precis o kollade hur nervera var.. okej tycker jag iaf ;)
    han ska ju gå in med mej o tcker lite synd om honom.. han kommer svimma av nervositet!
    sen fråga ja va mamma gjore i bakgrunden.. han garvar o hon ropar - syr vimplar!!! han säger rummet är full av x-antal meter vimpel.. den ska hon hänga upp i träden utanför lokalen... åh va jag gillar mina förädrar o att dom så helhjärtat fixar o donar för oss. de e kärlek :) 

• hallonfrossa

LINDA1983: vi ska precis som andra här ha tomtebloss i stället för annat utanför kyrkan, tycker det passar bättre till årstiden 😊

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????