december brudar 2012, var är ni?????
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)
Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!
Angående ris o sånt har vi funderat lite kring det vi också men inte riktigt kommit på hur vi ska göra... det kommer inte riktigt va mörkt när vi e klara i kyrkan så jag tror inte på tomtebloss för vår del, även om jag verkligen gillar idén... men jag tror de måste vara mörkt för att få effekt...
sen har jag köpt lite bubblor för de tycker jag e fint egentligen, men jag vet inte om vi struntar i dom, känns fel på nåt sätt...
Sen tycker jag de verkar lite konstigt om vi ska köpa ris o ge till gästerna, så jag tror inte vi ska göra det heller... i så fall får väl gästerna själva ha med det, eller?? o idén om solrosfrön har jag släppt också...
Så släng in era ideér, jag/vi behöver lite fler tips!! :)
själv har jag fyllt organzapåsar med ris och gjort en fin korg med en lapp på! har hört flera som varit på bröllop och fått ris så jag ser inte det som något konstigt! bara ännu en pyssel ide som får i färgtemat :)
Har funderat ang vår son, han kommer vara 10 månader då vi gifter oss och jag vill att han på något sätt ska vara med i ingången! så nu har vi kommit på hur vi ska lösa det :) Jag har köpt en läragåvagn som jag håller på att måla vit, i den kommer det ligga en ringkudde och ringden på den såklart! sedan får han gå in med den innan vi ska gå! antingen med hjälp utav våra gudbarn (3,5 respektive 5,5 år) el om någon vuxen får se efter honom! han går väldigt stabilt men han är ju så liten så han kan ju lika så sticka iväg åt något annat hål, så vi får se hur det går :)
själv har jag fyllt organzapåsar med ris och gjort en fin korg med en lapp på! har hört flera som varit på bröllop och fått ris så jag ser inte det som något konstigt! bara ännu en pyssel ide som får i färgtemat :)
Har funderat ang vår son, han kommer vara 10 månader då vi gifter oss och jag vill att han på något sätt ska vara med i ingången! så nu har vi kommit på hur vi ska lösa det :) Jag har köpt en läragåvagn som jag håller på att måla vit, i den kommer det ligga en ringkudde och ringden på den såklart! sedan får han gå in med den innan vi ska gå! antingen med hjälp utav våra gudbarn (3,5 respektive 5,5 år) el om någon vuxen får se efter honom! han går väldigt stabilt men han är ju så liten så han kan ju lika så sticka iväg åt något annat hål, så vi får se hur det går :)
Hej!
Efter månader av tystnad tänkte jag hoppa in lite snabbt och bara säga att det är 5 veckor kvar och allt känns helt fantastiskt! Jag längtar halvt ihjäl mig nu. M2B drabbas en gång om dagen av insikten att jag ska bli hans fru, första gången han insåg det började han att gråta. Jag antar att det är ett bra tecken!
Listorna börjar få många "klart"-kryss. Gästlistan är färdig så när som på några kusiner och någon farbror till M2B, bröllopsresan och lyxhotellet är bokat, maten ska provätas på torsdag, ringarna hämtades igår med färdig gravyr (en liten liten känsla av "njae" infann sig, men jag tror den har gått över, det var nog bara känslan av att det plötsligt var på riktigt), musiken är färdig (fina människor som vill spela för oss och en organist som är superpepp på vår lilla gimmick), håret och sminket är provat. Åhhh, kan knappt vänta längre!
Brudnäbbens klänning blev jättefin, en väldigt bestämd 9-åring som avskyr att shoppa kläder är inte det lättaste. Till slut fick vi helt enkelt säga att vi bestämde, då var det okej. Jag hittade en jättefin pälsbolero med silverpaljetter, den föll henne inte riktigt i smaken men ett par glittriga paljettskor hjälpte nog till. Tror hon kommer känna sig superfin när det väl är dags!
Klänningen tänkte jag prova i morgon förmiddag, skulle behöva tips på hur jag ska kunna stryka släpet (det är inte jätteskrynkligt, men det skulle behöva strykas litegrann, dubbla strykbrädor är nog min idé so far). Jag tycker så mycket om den. Måste sy i någon form av ögla att han runt handleden, tror jag iallafall. Ska testa lite i morgon.
Det är superhärligt att läsa om alla era framsteg och era planer, tänk att inom en månad är det bara fruar här i tråden! Jag hoppas att ni fortfarande tycker att allt känns roligt och att nerverna inte tar överhanden allt för ofta! Så länge ni har med er ringar, vigselbevis och M2B så löser sig resten. :)
Många kramar!
Jonna, blivande fru Smeds
Åh tomtebloss är ju genialiskt !!! :)
Vi ska oxå köra med tomtebloss :)
Jag måste bara spricka ut min glädje!
Igårkväll fick jag mail från mina fina vänner tillika fotografer... de hade skickat länken till secret box fotograferingen... typiskt att jag precis skulle gå och lägga mig då min blivande redan låg och väntade på mig så jag kunde ju inte gå in på datorn och kolla då...
Kunde knappt somna då jag va så spänd och förväntansfull - drömde som vanligt konstiga drömmar - så klart denna gång om fotona och att jag inte skulle bli nöjd och då menar jag med mig själv och inte fotograferna...
Det va rätt lätt att stiga upp i morse för ovanlighetens skull för när jag kom till jobbet så tittade jag på bilderna och WOW - de är fantastiska! Så otroligt fina att jag kommer ha riktigt svårt att välja ut vilka jag ska framkalla till albumet... fick dem både i färg och svart vitt så även det kommer bli svårt att välja vilka som ska vara i vad... de har inte retuscherat något men om det va något jag ville retuschera bort så fick jag säga till men faktum är att jag tycker de är skitfina som de är!! Så glad jag är och så glad och överraskad min m2b kommer bli!! Jippiiiii!!
Har ni andra fått se era secret box bilder än? :)
Ikväll kommer cateringen, det blir kul! :)