• isen1981

    Bröllop 2 Juni 2012

    Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

  • Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Lommila1

    haha, jag loggade in för att kommentera de ur-usla väder utsikterna...Vi e ju iaf flera i samma båt:P
     + 10 regn med två droppar o 6 m/s vind var den senaste prognosen jag såg.

    Har någon av er tänkt ha fotosession utomhus? O har ni någon B-plan ifall om utlovat skitväder infinner sig?
    Vi hade tänkt fota oss på en ö i ett naturområde, å de skiter ju på sig rejält med regn o blåst. Vi har dock en klausul i vårt kontrakt där vi i fall om regn tar fotonen en annan dag, men jag vill ju få dom ur världen o int köpa en till bukett osv:S

  • Brud  vår 2012

    om en vecka är vi bakfulla, glada o nöjda ;)

    idag blev festhäftena klart, äntligen!! Vigselprogrammen också, men de var inte lika 'svåra' att skriva ut o göra fina
    Prästen träffade vi förra veckan o det var först då som vi insåg - det är nära nu!!!

    Supernöjda med fåra svensexoa/möhippa: god mat o dryck, roligt upplägg uta förnedring o pinsamheter

    Nu är det bara att be till vädergudarna o koppla av ett par dagar, känns som om det inte finns så mycket mer o göra innan fredagen, då vi får tillgång till lokalen

    lycka till alla

  • MissBlueberries
    gbg2012 skrev 2012-05-27 21:39:41 följande:
    Jättefin lokal! Är ni många? =)
    Tack! 75!
  • kickanw
    Lommila1 skrev 2012-05-27 18:40:33 följande:
    Har någon av er tänkt ha fotosession utomhus? O har ni någon B-plan ifall om utlovat skitväder infinner sig?
    Vi hade tänkt fota oss på en ö i ett naturområde, å de skiter ju på sig rejält med regn o blåst. Vi har dock en klausul i vårt kontrakt där vi i fall om regn tar fotonen en annan dag, men jag vill ju få dom ur världen o int köpa en till bukett osv:S
    Har inte fotografen någon annan lösning än foton en annan dag?
    Det brukar alltid gå att hitta platser där man kan fota trots dåligt väder. Paraply är dessutom en ganska snygg rekvisita! :)
  • Imke1977

    Wow va alla gifter sig på fina ställen
    Vi ska vara här  www.soldathemmet.se

    ja vädret ja... Här i Gävle så vet man aldrig med vädret :-/ Igår tittade jag på smhi och då stod det mulet och regn heeeeela dagen.
    När jag tittade i morse hade det ändrat sig till mulet på fm men halvklart på em. Så... här kommer jag inte veta förrän samma dag typ. Men vi kommer vara inne i lokalen och fota om det blir regn. Så får det bli.

  • moonlightgirl
    MissBlueberries skrev 2012-05-27 18:17:00 följande:
    Samma.... vi ska gifta oss här 

    greyfriars-weddings.co.uk/

    Vill ju kunna vara ute! 
    wow vad fint det var där.

    Vi ska gifta oss i en kyrka men ska sedan åka häst och vagn till lokalen som är en gammal lada där vi ska ha festen med stora öppna dörrar så att man ska kunna vara både ute och inne. Ja jag hoppas som ni att vi får lite sol och värme.
  • moonlightgirl
    gbg2012 skrev 2012-05-27 21:40:56 följande:
    Vi ska gifta oss i Göteborg och denna lokal. =)

     www.villaodinslund.se
    Vad fint.
    Imke1977 skrev 2012-05-28 09:07:58 följande:
    Wow va alla gifter sig på fina ställen
    Vi ska vara här  www.soldathemmet.se

    ja vädret ja... Här i Gävle så vet man aldrig med vädret :-/ Igår tittade jag på smhi och då stod det mulet och regn heeeeela dagen.
    När jag tittade i morse hade det ändrat sig till mulet på fm men halvklart på em. Så... här kommer jag inte veta förrän samma dag typ. Men vi kommer vara inne i lokalen och fota om det blir regn. Så får det bli.
    Vad fint där ni också ska gifta er.  =)
  • MissBlueberries

    Tack snälla!

    Vår lokal ligger en kvart från vårt hem, mitt på ett område som heter Surrey Hills. Vi tar champagne från vingården vi kommer ha utsikt över.

    Jag kommer göra mig klar ett ett rum i vigsellokalen med min mamma och syster, en smink och hår tjej kommer dit och fixar oss!

    Gästerna kommer i en buss vi fixat från hotellet!
    Min blivande man, hans bestman, min pappa, min svåger kommer göra sig klara i vårt hus! =)

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012