• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Viccan
    MissBlueberries skrev 2012-05-20 23:58:00 följande:
    Fy, har haft ett par sådana också, bra vänner (?)..när bordsplaceringen är klar, etc. Blev förbannat sur, i all stress, vill de mig något på ett par månader får de höra av sig, jag gör det inte!

Min dag idag....

Skulle hämta min klänning idag, stress, åt inte frukost, nervös!
    Kom dit, har gått ner i vikt, så knappar måste tas in.

Grät över att jag inte fann inspiration till bordsnummer. Sambon arg över att jag ska överplanera. Jag ännu argare för att han inte tänker på dukningen. Sambon köper ett par skor jag velat ha länge. Jag lugnar ner mig.
    Trött på att alla ska ringa till oss om minsta skitsak, vi har nog att göra, kan inte folk som känner varandra ringa varandra istället för att jag ska vara växel? Åååh!!

Usch jag är så stressad >_< 
    Jag kan känna din känsla och leva mig in i detta, som att det vore jag som upplevt detta.

För mig är det 9 veckor kvar. Men på riktigt börjar det pirra i magen och jag känner nervös och lite lite stressig.
    Gjorde min provsminkning och provuppsättning i helgen vilket jag vart super nöjd med.

På fredag är det dags att försöka hitta ett par skor. Har letat men hittar inga jag fallit för. Det är super svårt och min värsta senario är att inte hitta några alls som känns bra eftersom jag nu letat runt så länge.

Lycka till nu detta sista knappt två veckor som är kvar för dig/er!
  • Joli84
    Imke1977 skrev 2012-05-19 19:54:58 följande:

Jag känner mig riktigt irriterad.... Först hade vi en gäst som tackade nej. Men som ändrade sig och tackade ja istället för några dagar sedan. Och i förrgår gick ett par och gjrode slut och vill inte sitta bredvid varandra längre. Och idag tackade en gäst nej!

Jag blir tokig!! Allt var ju klart. Jag vågar knappt göra bordsplaceringen på papper nu ifall något ändras igen. Vad gör jag då liksom :-/

Åh, jag känner igen det där med gäster som tackar nej och sen tackar ja! Vad är det för stil? En vän till oss tackade nej för han skulle på någon mässa som tydligen var väldigt viktigt (han vill gärna verka viktigt) och vi sa ok, tråkigt men fine... Men nu så hör han av sig och säger att han kommer ändå. Det känns verkligen som att vi var andrahandsvalet och han har väl kommit på att det var för dyrt för att åka på den där mässan så då duger vi! Sedan är det fortfarande folk som inte har hört av sig! Några har jag jagat, men jag orkar inte göra det med alla så jag utgår ifrån att de inte kommer nu. Jag har hört på omvägar att de är bjudna på ett annat bröllop.

Vi har börjat med bordplaceringen men det var mycket svårare än vad jag trodde så jag lägger ner hela tiden och gör något annat. Men det känns som att den borde fixas snart... Åh, vad mycket man har kvar att göra! Men jag försöker att verkligen inte stressa upp mig, gravid som man är. Jag har så underbara vänner och familj som ställer upp så jag vet att jag kommer bli gift ändå... men alla dessa detaljer som man snöar in sig på! Jag provdukade i helgen och det kändes bra. Men festhäftet har vi inte printat än!

Sen är jag besviken att jag inte fått någon möhippa. Jag vet att det inte är det lättaste att ordna och jag har typ inte varit hemma någon helg, men jag var med och ordnade en förra året och då sa alla "vänta bara tills nästa år när du gifter dig..." så där bygdes väl förväntningarna upp. Och det är bara en helg kvar nu! Känns onödigt att lägga in den helgen innan bröllopet (om det nu blir nåt) när man har så mycket att göra! Men men... jag försöker att inte tänka på det. Nu har jag skrivit mycket! Skönt att få skriva av sig lite =)

Lycka till med era förberedelser brudar och ta en sak i taget, så blir nog allt bra!
  • MissBlueberries
    Viccan skrev 2012-05-21 08:54:15 följande:
    Jag kan känna din känsla och leva mig in i detta, som att det vore jag som upplevt detta.

För mig är det 9 veckor kvar. Men på riktigt börjar det pirra i magen och jag känner nervös och lite lite stressig.
    Gjorde min provsminkning och provuppsättning i helgen vilket jag vart super nöjd med.

På fredag är det dags att försöka hitta ett par skor. Har letat men hittar inga jag fallit för. Det är super svårt och min värsta senario är att inte hitta några alls som känns bra eftersom jag nu letat runt så länge.

Lycka till nu detta sista knappt två veckor som är kvar för dig/er!
    Tack, vad gulligt!

Har du lång klänning? Min är lite kortare och jag har köpt dessa www.brandosa.co.uk/menbur/rosa-4004-04-ivory/a16739

Ett par kompisar som har gift sig har tipsat om Menbur, och de är rätt sköna...Jag säger "rätt" för att jag inte har något att jämföra med - jag går aldrig i klackar! Cool 
    De finns på amazon också - billigare! 

Till borden köpte jag faktiskt dessa www.paperbaker.co.uk/vintage-heart-domed-laser-cut-table-number-card-per-set-213-p.asp så istället för att stressa över dem, kan jag typ gå och simma, eller gå ut med hunden!

Klänningen blev jag så orolig över, eftersom det förta stället jag tappar vikt på är bysten, och eftersom jag har DD kupa är jag orolig att den ska bvara för stor där, och att det ska se konstigt ut!
    Tack och lov har jag en designer som är mer perfektionist än jag, så hon kommer inte lämna klänningen förän den är perfekt...skönt att veta!

Fan vad killar har det lätt! Måste bara säga det en gång för alla!

Kramar till alla blivande brudar! 
  • MissBlueberries
    Joli84 skrev 2012-05-21 10:44:24 följande:
    Åh, jag känner igen det där med gäster som tackar nej och sen tackar ja! Vad är det för stil? En vän till oss tackade nej för han skulle på någon mässa som tydligen var väldigt viktigt (han vill gärna verka viktigt) och vi sa ok, tråkigt men fine... Men nu så hör han av sig och säger att han kommer ändå. Det känns verkligen som att vi var andrahandsvalet och han har väl kommit på att det var för dyrt för att åka på den där mässan så då duger vi! Sedan är det fortfarande folk som inte har hört av sig! Några har jag jagat, men jag orkar inte göra det med alla så jag utgår ifrån att de inte kommer nu. Jag har hört på omvägar att de är bjudna på ett annat bröllop.

Vi har börjat med bordplaceringen men det var mycket svårare än vad jag trodde så jag lägger ner hela tiden och gör något annat. Men det känns som att den borde fixas snart... Åh, vad mycket man har kvar att göra! Men jag försöker att verkligen inte stressa upp mig, gravid som man är. Jag har så underbara vänner och familj som ställer upp så jag vet att jag kommer bli gift ändå... men alla dessa detaljer som man snöar in sig på! Jag provdukade i helgen och det kändes bra. Men festhäftet har vi inte printat än!

Sen är jag besviken att jag inte fått någon möhippa. Jag vet att det inte är det lättaste att ordna och jag har typ inte varit hemma någon helg, men jag var med och ordnade en förra året och då sa alla "vänta bara tills nästa år när du gifter dig..." så där bygdes väl förväntningarna upp. Och det är bara en helg kvar nu! Känns onödigt att lägga in den helgen innan bröllopet (om det nu blir nåt) när man har så mycket att göra! Men men... jag försöker att inte tänka på det. Nu har jag skrivit mycket! Skönt att få skriva av sig lite =)

Lycka till med era förberedelser brudar och ta en sak i taget, så blir nog allt bra!
    Kramar till dig! Kan bara säga att det var ett helsike att få ihop min möhippa, jag visste när den skulle vara, det var enda helgen alla kunde! Ett himla planerande!

Håller med om alla detaljer. Jag kan spendera timmar på amerikanska bröllopssajter och bli både inspirerad och nedstämd! 
    Visst, fina grejer, men typ göra personliga etiketter till alla flaskor? What?! DrömmerCool
    Jag älskar pyssel, men att göra 80 av allt! Sen ser mycket av det jag gör ut som att en treåring har gjort det! Kyss

Hur har ni tänkt med bordsplaceringen?
  • MissBlueberries

Tänker ni ge era blivande män morgongåva? Om ja, vad?

• Viccan

MissBlueberries skrev 2012-05-21 11:15:55 följande:
    Tack, vad gulligt!

Har du lång klänning? Min är lite kortare och jag har köpt dessa www.brandosa.co.uk/menbur/rosa-4004-04-ivory/...

Ett par kompisar som har gift sig har tipsat om Menbur, och de är rätt sköna...Jag säger "rätt" för att jag inte har något att jämföra med - jag går aldrig i klackar! Cool 
    De finns på amazon också - billigare! 

Till borden köpte jag faktiskt dessa www.paperbaker.co.uk/vintage-heart-domed-lase... så istället för att stressa över dem, kan jag typ gå och simma, eller gå ut med hunden!

Klänningen blev jag så orolig över, eftersom det förta stället jag tappar vikt på är bysten, och eftersom jag har DD kupa är jag orolig att den ska bvara för stor där, och att det ska se konstigt ut!
    Tack och lov har jag en designer som är mer perfektionist än jag, så hon kommer inte lämna klänningen förän den är perfekt...skönt att veta!

Fan vad killar har det lätt! Måste bara säga det en gång för alla!

Kramar till alla blivande brudar! 
    Oj vilka fina skor Skrattande
    Jag ska ha en lång klassisk klänning (se bild). Eftersom jag inte är mer än 156 cm så vill jag ha ganska höga skor. Annars kommer jag inte känna mig nöjd. Brukar för de mesta alltid ha höga klackar så det skulle kännas ovant och konsigt att inte ha det. Men jag kommer även ta med mig bekvämare skor till festlokalen så att jag kan byta skor och få vila fötterna emellanåt eftersom det kommer bli en lång dag.

Vilka fina bordsnummer. Men hur fäster man dom? eller hakar man fast dom i något?
    Hmm... behöver också beställa ngt liknande.

Ja och sen oroar inte killarna sig på samma sätt som oss tjejer.
    Vi vill gärna att det ska bli den perfekta dagen och försäker tänka på allt medan killarna är nöjda med vilket som. Bara de får sin blivande till sin fru så är de nöjda.
  • MissBlueberries
    Viccan skrev 2012-05-21 11:44:41 följande:
    Oj vilka fina skor Skrattande
    Jag ska ha en lång klassisk klänning (se bild). Eftersom jag inte är mer än 156 cm så vill jag ha ganska höga skor. Annars kommer jag inte känna mig nöjd. Brukar för de mesta alltid ha höga klackar så det skulle kännas ovant och konsigt att inte ha det. Men jag kommer även ta med mig bekvämare skor till festlokalen så att jag kan byta skor och få vila fötterna emellanåt eftersom det kommer bli en lång dag.

Vilka fina bordsnummer. Men hur fäster man dom? eller hakar man fast dom i något?
    Hmm... behöver också beställa ngt liknande.

Ja och sen oroar inte killarna sig på samma sätt som oss tjejer.
    Vi vill gärna att det ska bli den perfekta dagen och försäker tänka på allt medan killarna är nöjda med vilket som. Bara de får sin blivande till sin fru så är de nöjda.

Ställer vi ska gifta oss på har små guldfärgade clip-grejer (what?!) som är ett par decimeter höga, där bordsnumren klipps in! =)

Din klänning är helt underbar!
    Jag kommer också skaffa ett par riktigt låga skor, skulle vara riktigt tråkigt att inte kunna dansa!

Har ni något tema på bröllopet? =) 
  • gbg2012
    MissBlueberries skrev 2012-05-21 11:28:01 följande:
    Tänker ni ge era blivande män morgongåva? Om ja, vad?
    Jag köpte en klocka och han fick gå in och prova en i affären, jag vågade inte köpa en dyr klocka själv utan han har provat. Så han har redan fått den och ska ha den på bröllopsdagen. =)

Jag har fått ett par designade diamantörhängen som mi m2b designat också innan för att ha de på bröllopet. =)

Vi struntar i traditionen dagen efter med andra ord. =)
  • gbg2012

Eftersom vi har en lokal där de fixar det mesta så förstår inte folk att jag är stressad, men det är ju jättemycket att hålla reda på ändå. saker de ska fixa, tidschema. Vi hade ändrat vårt tidschema och trodde våra toastmastrar hade antecknat när vi hade möte på lokalen, så de blev inte glada igår. Men det löste sig och det är bara 30 min.

Festprogramen blev inte klara för vi gjorde slut på tre rullar tejp och nu sitter det inte på plats iaf!! Vi har ägnat massor av timmar att vika och tejpa. Blir galen!!!

Sen mitt i allt är jag osäker på vigseln, själva vigselakten kommer efter 8-10 min! Våra solosånger är först efter...Nu funderar jag på att ha en solosång innan själva akten. Jag vet inte!! Anledningen till att vi valde efter är för att vi då kan lyssna och slappna av men vigsealkten är ju höjdpunkten och den kommer lite tidigt...

Det går runt i mitt huvud och nu har jag lunchrast, tusen saker på jobbet som måste fixas med!!

Imorgon tar jag och min m2b semester från bröllopsfixande, ut och äta efter jobbet och INGET bröllopssnack. Vi båda behöver det. =)

• Joli84
    MissBlueberries skrev 2012-05-21 11:21:32 följande:
    Kramar till dig! Kan bara säga att det var ett helsike att få ihop min möhippa, jag visste när den skulle vara, det var enda helgen alla kunde! Ett himla planerande!

Håller med om alla detaljer. Jag kan spendera timmar på amerikanska bröllopssajter och bli både inspirerad och nedstämd! 
    Visst, fina grejer, men typ göra personliga etiketter till alla flaskor? What?! DrömmerCool
    Jag älskar pyssel, men att göra 80 av allt! Sen ser mycket av det jag gör ut som att en treåring har gjort det! Kyss

Hur har ni tänkt med bordsplaceringen?
    Vi har inte tänkt så mycket på bordplaceringen mer än att vi försöker få ihop så att alla ska sitta med åtminstone en person de känner sen tidigare och försöka matcha människor vi tror skulle komma bra överens. När jag sa till min kompis att vi skulle ha bordplacering blev hon jättenervös men jag sa till henne att det mest handlade om att vi inte ville att min sambos släkt skulle sätta sig på en sida och min på en annan, utan blanda släkterna. Men att vi inte skulle splitta på våra kompisar, men nu verkar det som att vi ska göra det ändå...

Jag har tagit ledigt från jobbet nästa vecka och eftersom jag jobbar på tryckeri tänkte jag få ut festhäftet här, men så kom jag på (i lite senaste laget) att jag bara hade en vecka kvar på jobbet nu. Så mycket som jag ska passa på att få ut! Och såklart att man har massa annat att göra på jobbet denna vecka! Åhh! Tänk vad mycket man hade kunnat pyssla om man hade all tid i världen Glad
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012