• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Cattis77

Jaha...min M2B blev just kidnappad från hemmet av sina vänner...:) Han såg lite chockad ut, men han tinar nog snart upp...det här hade han inte räknat med, då han satt och laddade som bäst inför Göteborgsvarvet :)

• moonlightgirl
    Mariem skrev 2012-05-11 21:45:26 följande:
    Var och blev provsminkad idag och blev så besviken! Hade med mig inspirationsbilder men det var ändå som om vi pratade helt olika språk. Jag sa tex att jag tyckte underlaget blev för ljust, då sa hon att, ja men tjejen på bilden är ju mörkare för att hon är utländsk! (hade typ 6 olika inspirationsbilder och det var ju mitt ansikte som jag tyckte blev för ljust!) Sen målade hon jättetjockt och ojämnt med eyeliner, när jag sa att jag inte tyckte det var fint sa hon att, ja men det är ju så på bilden! (det var det inte!) Och så sa hon typ hela tiden, att det ändå inte kommer att synas på avstånd! Vadå avstånd?! Hade köpt med mig lösögonfransar som jag tänkte ha, men dom ville hon inte sätta på för hon hade aldrig gjort det någon gång! Och hon ska alltså vara make-up artist! Kan fortsätta hur länge som helst, det var en helt sjuk upplevelse och som tur hade jag en kompis med så det är inte jag som överdriver! Jag som sminkar mig själv varje dag och är väldigt noga med resultatet. Hade en dröm om en perfekt porslinshy fixad av en expert, men det här var som ett dåligt skämt. Aldrig att hon får närma sig mig på min stora dag! Det värsta var när hon var klart och frågade om jag var nöjd och jag sa att jag inte var nöjd med underlaget för det täckte ingenting (syntes inte ens att jag hade fondation) då sa hon att, ja men det ser ju bara onaturligt ut om det täcker! Då hade jag ändå förklarat innan hon började att det var underlaget som jag var mest intresserad av att få riktigt bra! Vilket också framgick av bilderna flera var närbilder på porslinshy med persikokinder. Är så sjukt besviken. Känner inte för att börja leta efter någon ny nu heller. Får bli att jag sminkar mig själv istället. Blir aldrig som man tänkt sig... så besviken...:(
    Men fy vad tråkigt att hon var så. Ja då blir det nog bäst att du gör det själv. Men som sagt tråkigt för det är ju skönt att få bli lite bortskämd på sin dag men samtidigt är det viktigt att det blir bra och att det känns bra.
    Börjar bli lite nervös nu inför mitt möte på måndag, hoppas att det blir bra och att hon och jag blir överens och att hon förstå mig.
  • gbg2012

Igår köpte jag underkläder, sprang runt i alla affärer i gbg. Jättesvårt eftersom jag är relativt smal och har stora bröst i förhållande till min kropp. Första stället var hon bara otrevlig, sedan fick jag bra hjälp och hade med mig en kompis som var jättebra hjälp när jag provade och hämtade nya storlekar och var smakråd. Rekommenderar att ni har med er en vän när ni provar för det underlättar mycket! 

Hade först tänkt en torselett men höll inte alls brösten så bra på plats. Hittade en jättefin och bra Bh utan band som ändå hade ett lyft på Åhlens, blev en calvin klein och köpte strumpebandhållare och trosor i samma serie så jättefint och nöjd! =) 

Sedan kom min mamma på besök och vi satt och fixade alla placeringsskyltar i tre timmar, äntligen är de klara förutom två min m2b hade glömt skriva ut.

Skönt att det är en röd dag i veckan kan man sitta och bröllopsfixa, vi ska göra klart vigsel och festprogram i veckan. Sedan träffa toastmastrarna en sista gång innan bröllopet.

Hur ska ni göra solar ni något innan bröllopet??   Funderar på detta vill ju inte vara lika vit som klänningen. =) 

• Imke1977

Vad ska era toastmasters göra? Våra kommer fungera som värdar oxå kan man säga. Vi kommer inte kunna träffa våra innan. Så jag måste försöka sätta mig och knåpa ihop ett mail :-/

• gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-05-13 20:02:54 följande:

Vad ska era toastmasters göra? Våra kommer fungera som värdar oxå kan man säga. Vi kommer inte kunna träffa våra innan. Så jag måste försöka sätta mig och knåpa ihop ett mail :-/

Våra toastmastrar bor i gbg så vi har träffat de tre gånger, den sista blir fjärde gången. De har hand om allt praktiskt under dagen. Innan sätter de ihop talen och ser till att de händer saker under middagen, de gör bildspelet som ska vara. De är vid kyrkan och delar ut vigselprogram och ris. Ser till att alla ställer upp för foto. Håller i tipspromenad, bingo och delar ut våra priser. De gör våran bröllpsdag kan man säga! =)
  • moonlightgirl

Idag var jag och träffade frisören och gjorde en provuppsättning. Det vart sååå bra och hon är verkligen jätte bra.
    Känner mig så nöjd med att hon förstår vad jag menar och är på samma linje som jag är. Sen kom sminktjejen och vi pratade och kom fram till en bra sminkning som passar mig i de färger jag har i mig och hur klänningen ser ut samt efter de färger jag har i buketten. Känns så bra inför den stora dagen.  =)

• Imke1977

Måste få fråga. Har era m2b oxå vigselringar eller ska dom använda förlovningsringarna?
    Min ska bara ha sin förlovningsring. Och då undrar jag, ska man gravera den med?
    För vi hade hans inne på putsning samtidigt som min ringt gjordes och graverades. Men dom graverade aldrig hans.

• Mariem

Min m2b ska bara ha sin förlovningsring, men vi har graverat in vigseldatumet i den också. Så den har både vigseldatum, förlovningsdatum och mitt namn.

• moonlightgirl
    Imke1977 skrev 2012-05-14 22:30:29 följande:

Måste få fråga. Har era m2b oxå vigselringar eller ska dom använda förlovningsringarna?
    Min ska bara ha sin förlovningsring. Och då undrar jag, ska man gravera den med?
    För vi hade hans inne på putsning samtidigt som min ringt gjordes och graverades. Men dom graverade aldrig hans.

Min blivande ska ha en ring till precis som jag. Men i de fall jag vet att mannen ska använda förlovningsrinen som ni ska så brukar man gravera den också med datumet.
  • Imke1977

Tänkte precis att det var så. Då får jag uppsöka en guldaffär igen då. Knäppt att dom inte gjorde det.... :-/ Men men

18 dagar kvar här iallafall tills dagen D. Känner mig så sjukt pirrig och nervös. Har jättesvårt att äta. Men pirrig på ett bra sätt såklart
    Men det känns som miljoner saker att hålla reda på så att man inte glömmer något. Vi satt igår och försökte gå igenom hela dagen och lägga ett prel schema. För att se vad som måste göras, skjuts och allt sånt. Hur ser era scheman för dagen ut?

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012