• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Mariem

Jag har köpt 94 flaskor såpbubblor som ser ut som mini champangeflaskor . Värdparet ska dela ut dom tillsammans med vigselprogramen när alla går in i kyrkan.

• moonlightgirl
    Cattis77 skrev 2012-05-17 09:45:06 följande:
    Jag tänker inte lägga någon energi på det där...om gästerna vill kasta ris på oss så får de ta med sig egen faktiskt. :)
    Håller med dig där. Vi känner också så att vill folk kasta ris på oss får de ta med det själva.
  • Imke1977
    Cattis77 skrev 2012-05-16 20:30:11 följande:
    Usch är också stressad.
    Prästen mailade mig i går, han vill att jag mailar honom vigselprogrammet för godkännande och så ska vi bestämma en tid för att träffas veckan innan bröllopet för att gå igenom vigseln.
    Ska få fransförlängning i morgon eftermiddag, det ska bli kul :) Onsdagen innan ska jag fixa naglarna. Kidsens kläder ska strykas och hängas upp. Jag ska fixa handukar och en liten korg med bra o ha grejer till toan.
    Behöver handla mousserande och lite mer öl/vin på systemet, samt Cola, Tonic water etc till "groggbordet".

Vigselprogrammet måste skrivas ut så fort det är godkänt av prästen.

Häromdagen kände jag mig nästan "färdig", men inser just nu att det är långt i från sanningen. Är lite nervös inför "tårtmakeriet" också. Det får ju inte gå snett, det finns knappas tid till att göra två tårtor dagen innan....

Har också visat min klänning i flera trådar redan, men slänger in den här också :

Oj va fin du var i din klänning. Superfin
  • Cattis77
    Imke1977 skrev 2012-05-17 21:04:33 följande:
    Oj va fin du var i din klänning. Superfin
    Tack Imke!!! Glad
  • gbg2012

Idag två veckor kvar!! Fullt upp. Snart in till stan och lämna in vigselring för gravyr och förlovningsringarna för putsning. Sedan blir det att sätta ihop festprogrammen, innehållet och utsidan är klar. Sedan göra klart vigselprogram och kuvertbox. 

• Imke1977

Jag känner mig riktigt irriterad.... Först hade vi en gäst som tackade nej. Men som ändrade sig och tackade ja istället för några dagar sedan. Och i förrgår gick ett par och gjrode slut och vill inte sitta bredvid varandra längre. Och idag tackade en gäst nej!

Jag blir tokig!! Allt var ju klart. Jag vågar knappt göra bordsplaceringen på papper nu ifall något ändras igen. Vad gör jag då liksom :-/

• MissBlueberries
    Imke1977 skrev 2012-05-19 19:54:58 följande:

Jag känner mig riktigt irriterad.... Först hade vi en gäst som tackade nej. Men som ändrade sig och tackade ja istället för några dagar sedan. Och i förrgår gick ett par och gjrode slut och vill inte sitta bredvid varandra längre. Och idag tackade en gäst nej!

Jag blir tokig!! Allt var ju klart. Jag vågar knappt göra bordsplaceringen på papper nu ifall något ändras igen. Vad gör jag då liksom :-/

Fy, har haft ett par sådana också, bra vänner (?)..när bordsplaceringen är klar, etc. Blev förbannat sur, i all stress, vill de mig något på ett par månader får de höra av sig, jag gör det inte!

Min dag idag....

Skulle hämta min klänning idag, stress, åt inte frukost, nervös!
    Kom dit, har gått ner i vikt, så knappar måste tas in.

Grät över att jag inte fann inspiration till bordsnummer. Sambon arg över att jag ska överplanera. Jag ännu argare för att han inte tänker på dukningen. Sambon köper ett par skor jag velat ha länge. Jag lugnar ner mig.
    Trött på att alla ska ringa till oss om minsta skitsak, vi har nog att göra, kan inte folk som känner varandra ringa varandra istället för att jag ska vara växel? Åååh!!

Usch jag är så stressad >_< 
  • Imke1977
    MissBlueberries skrev 2012-05-20 23:58:00 följande:
    Fy, har haft ett par sådana också, bra vänner (?)..när bordsplaceringen är klar, etc. Blev förbannat sur, i all stress, vill de mig något på ett par månader får de höra av sig, jag gör det inte!

Min dag idag....

Skulle hämta min klänning idag, stress, åt inte frukost, nervös!
    Kom dit, har gått ner i vikt, så knappar måste tas in.

Grät över att jag inte fann inspiration till bordsnummer. Sambon arg över att jag ska överplanera. Jag ännu argare för att han inte tänker på dukningen. Sambon köper ett par skor jag velat ha länge. Jag lugnar ner mig.
    Trött på att alla ska ringa till oss om minsta skitsak, vi har nog att göra, kan inte folk som känner varandra ringa varandra istället för att jag ska vara växel? Åååh!!

Usch jag är så stressad >_< 
    Känner samma stress! Usch.... Och känner mig ledsen för att man ska tjaffsa om bröllopet så nära innan det är dags. Tjaffsa om den finaste dagen som finns..... nä.. Känns inte bra.
    Skönt att han köpte dig ett par skor iallafall

Önskar jag kunde njuta av den här tidens planering. Man gör det ju bara en gång. Men just nu känns det bara stressigt. Sorgen efter pappa, jobb upp över öronen, tre barn och allt som ska skötas hemma och så bröllopet. Magkatarr har jag fått oxå :-/  Jag vill ju njuta!!!

Har ni fått ihop själva dagen än? Folk som hjälper er och sådär med dukning och sista dekorationer med blommor på själva dagen och sådär?
  • MissBlueberries
    Imke1977 skrev 2012-05-21 08:23:20 följande:
    Känner samma stress! Usch.... Och känner mig ledsen för att man ska tjaffsa om bröllopet så nära innan det är dags. Tjaffsa om den finaste dagen som finns..... nä.. Känns inte bra.
    Skönt att han köpte dig ett par skor iallafall

Önskar jag kunde njuta av den här tidens planering. Man gör det ju bara en gång. Men just nu känns det bara stressigt. Sorgen efter pappa, jobb upp över öronen, tre barn och allt som ska skötas hemma och så bröllopet. Magkatarr har jag fått oxå :-/  Jag vill ju njuta!!!

Har ni fått ihop själva dagen än? Folk som hjälper er och sådär med dukning och sista dekorationer med blommor på själva dagen och sådär?
    Kram till dig!
    Nej, det tas hand om mellan herrgården vi gifter oss på, floristen, och cateringfirman! Tack och lov! =D
    Får du nog med hjälp? 
  • Imke1977
    MissBlueberries skrev 2012-05-21 08:37:35 följande:
    Kram till dig!
    Nej, det tas hand om mellan herrgården vi gifter oss på, floristen, och cateringfirman! Tack och lov! =D
    Får du nog med hjälp? 
    Jag har kallat in kompisar som får hjälpa mig dagen innan med dukning och sådär. På själva dagen blir det lite struligt, men jag hoppas vi får ihop det
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012