• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Imke1977
    Mariem skrev 2012-05-25 10:55:09 följande:
    Tack! Vi har festen på Grapenbergs slott så jag behöver inte göra något med dukningen förutom att lägga ut bordsplacering och festhäften. Det kommer även vara blomster arrangemang på borden som inte syntes på bilden, med bla vita liljor och brudslöja.
    Det lät väldigt skönt att slippa tänka på sånt
  • gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-05-25 10:04:12 följande:
    Jag tycker verkligen inte du ska behöva betala mer för att hon gjort misstaget att inte lyssna. Stå på dig, du ska snarare ha billigare än tänkt pga det. Hoppas verkligen det ordnar sig. Förstår att du har panik! kram!
    Tack! =) Hoppas den sitter bra på onsdag annars blir jag ju jättestressad. 
  • gbg2012
    Mariem skrev 2012-05-25 10:39:46 följande:

Så här kommer min dukning se ut + bordsplaceringen som är en creme färgad ros som ska ligga på varje tallrik med namnetikett knyten runt med ett sidenband. + Festhäftena som också går i creme med ett likadant siden band och rosett som är runt rosorna. Tror det kommer bli så snyggt! :D
    Fin dukning! Lite som våran, fast vi har vanliga stolar. Vi kommer ha slingrade murgröna och skålar/vaser med vendelarosor. Sedan festprogram i champagne/creme med grönt i och placeringskort som matchar. Sedan bakom honnörsbordet och oss ska vi ha ett stålhjärta med vendela rosor. =)
  • MissBlueberries
    Imke1977 skrev 2012-05-25 08:11:01 följande:
    OJ! Bor du i England?

Jag har extrem bröllopsnoja just nu! Jag sover skitdåligt och är säker på att jag glömt något. Känns det som iallafall :-/ Är det någon av er som har en sån jättebra checklista? skulle verkligen behöva ha en.
    Yes! Cool

Våran dukning kommer typ att se ut såhär fast med stora fågelburar med vita och lila blommor i mitten!
    Älskar vita dukar och silver!! 

Vad fint alla pysslar!!

Om någon har tid skulle jag vilja höra bröllopsberuattelser från er tjejer - hur blev det NI?
    Härligt att fokusera på i stressade tider!

Min underbara Engelsman träffade jag hux flux på nätet, han flög över och träffade mig efter två månader intensivt snack. Några veckor efter flyttade jag över, och något år efter det köte vi hus och förlovade oss!

VI har varit tillsammans i snart tre år nu! Det roliga är att när vi möttas på nätet hade jag bara varit i Sverige i två månader - annars hade jag bott i England i nästan 10 år - så attt flytta igen var inget problem för mig!

Jag har alltid sagt att jag aldrig ville gifta mig, så jag tror mina föräldrar blev förvånade när vi började planera!
    Min älskling håller i skrivandes stund på att öva delar av sitt delvis svenska tal (idogt svärande på engelska) Vilken jäkla tur jag har haft! 
  • MissBlueberries
    gbg2012 skrev 2012-05-25 09:36:54 följande:
    Jag är arg  på sömmerskan och min brudklänning. Igår när jag skulle slutprova brudklänningen då har inte sömmerskan gjort de ändringar som vi var överrens om! Hon hade inte tagit ut skenorna i bysten så det sitter fortfarande konstigt hon hade inte satt band i klänningen så jag kan hänga upp släpet och min svarta klänningen jag troligtvis ska ha efter första dansen passar inte för att hon inte mätt ordentligt!!! 

Sedan för att hon inte gjort de ändringarna så passar ju inte klänningen och måste ändra mer, det hänger ju ihop så nu får jag betala ännu mer för att sy ut i midjan när jag redan betalat 2500kr!! =( 

Jag orkar inte. Så nu måste jag åka dit en tredje jävla gång och på onsdag precis innan bröllopet, passar inte min klänning då vet jag inte vad jag gör!! Klänningen är jättefin men det har verkligen krånglat men mycket är hennes fel, fattar inte varför hon inte gör det hon blivit tillsagd! Klänningen var fortfarande skrynklig så jag undrar om hon ens strykit och ångat den som hon sa, hon börja tjata om att den nog är sånt tyll. Men den var ju helt rak i butiken!!  gah blir galen!!!
    KRAM! Ska också hämta klänning nästa vecka, så nervös.. min sömmerska är mer sympatiskt än din, dock.... bara orolig, vikt upp och ner! Skäms
  • gbg2012
    MissBlueberries skrev 2012-05-25 15:19:15 följande:
    KRAM! Ska också hämta klänning nästa vecka, så nervös.. min sömmerska är mer sympatiskt än din, dock.... bara orolig, vikt upp och ner! Skäms
    kram till dig med. Jag verkar ha samma problem eller så är det hon som bara syr på ett ställe så det blir knasigt på ett annat! För annars krymper mina bröst och min midja blir bara större, inte så snyggt om det är så. 

Lycka till!! När ska du dit?  
  • gbg2012

Jag ångrar lite att jag inte köpte kläning med korsettsnöring hade varit så mycket enklare bara att snöra in och ut under middagen! Tänkte ju det först men sen blev jag kär i min klänning som inte är det minsta praktisk! 

Som tur är har jag min lilla svarta brudklänning som backup om jag tröttnar på mitt stora släp!  

• gbg2012

Här är min partyklänning vet inte om jag postat den! =) utan släpet då. 

• MissBlueberries
    gbg2012 skrev 2012-05-25 15:51:58 följande:
    Här är min partyklänning vet inte om jag postat den! =) utan släpet då. 

Underbar! Onsdag tror jag det blir för min del, för på torsdag invaderar svenskarna!
    Jag har korsettsnörning på insidan, täckt med sidenklädda knappar.

Grejen är att knapparna blir intagna, så om jag har gått upp på onsdag vet jag inte vad jag ska göra! 
  • gbg2012
    MissBlueberries skrev 2012-05-25 16:14:32 följande:
    Underbar! Onsdag tror jag det blir för min del, för på torsdag invaderar svenskarna!
    Jag har korsettsnörning på insidan, täckt med sidenklädda knappar.

Grejen är att knapparna blir intagna, så om jag har gått upp på onsdag vet jag inte vad jag ska göra! 
    tack. =)

Onsdag för mig med. Vad stressande, men hoppas du inte gjort det! ta extra promenader! =) 
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012