• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Brud  vår 2012
    Mariem skrev 2012-05-29 10:45:33 följande:

Vilken post är det som ni spräckt er på? Får inte ihop summorna...

Själv har jag inte vågat börja räkna ihop allt än. Vi hade satt 100.000-120.000 utan bröllopsresa. Men det landar nog på närmare 150.000 + bröllopsresa ca 100.000, resan är betald men sen ska man ju ha fickpengar också! :P

Vi har också svårt att förstå vart vi räknade fel ;) Men vi antar att det är 100 kr här och 500 kr där osv...

OK, vi hade inte räknat med morgongåvan i budgeten, men den lade vi till när vi 'spräckte budgeten' så där går 10.290 kr bort och resten är nog som jag skrev, småsaker som drog i väg

Detta är utan resan, men den väntar vi med till feb 2013, då vi gillar svenska sommaren o vill vara med båten i skärgården.
  • Imke1977
    Brud vår 2012 skrev 2012-05-29 22:14:57 följande:
    Vi har också svårt att förstå vart vi räknade fel ;) Men vi antar att det är 100 kr här och 500 kr där osv...

OK, vi hade inte räknat med morgongåvan i budgeten, men den lade vi till när vi 'spräckte budgeten' så där går 10.290 kr bort och resten är nog som jag skrev, småsaker som drog i väg

Detta är utan resan, men den väntar vi med till feb 2013, då vi gillar svenska sommaren o vill vara med båten i skärgården.
    Vi ska inte heller åka på någon bröllopsresa i år. Vi sparar det oxå till nästa höst tänkte vi. Vi har ingen som kan vara barnvakt åt våra barn nu eftersom våra föräldrar är sjuka mm. så vå måste vänta till dom blir något större och planera bättre. På det sättet kan vi spara ihop till en fin resa istället pxå
  • katarinarask

Vad ger ni i morgongåva?

• gbg2012
    katarinarask skrev 2012-05-30 10:07:04 följande:

Vad ger ni i morgongåva?

Han har redan fått den, han fick välja en fin klocka. =) Kommer ha den på bröllopsadgen. Jag fick ett par jättefina diamantörhängen. =)
  • gbg2012

Idag när jag tittade på yr så ska det bli sol och molningt och nästan inget regn, 0,3 mm. Hoppas nu detta håller i sig så jag slipper regn. När jag färgade mitt hår igår sa frisören att även vid fukt kommmer min frisyr inte hålla sig hela dagen, ska ha lockigt och halvuppsatt. Hoppas nu!! Det kommer bli 12 grader men huvudsaken är utan regn!!! 

Enligt smhi ska det regna hela dagen.  

• MissBlueberries
    Imke1977 skrev 2012-05-29 20:42:47 följande:

Jag är så förbannad så jag exploderar!!!!
    En av min m2b kompisar ringde idag och frågade om vi skulle bli väldigt ledsna om dom inte kom på bröllopet.
    För dom hade ögnen på en resa som avgick den dagen!! :-O Jag är HELT mållös.
    Va fan är det för en kompis!!??
    Allt jobb jag lagt ner. Festhäftena som är tryckta och klara med bordsplacering och text om alla gästerna. Mat som är beställd och betald. Och NU 4 dagar före så är en utlandsresa viktigare än sin kompis viktigaste dag. :-O

Jag vill helst aldrig se människorna igen. Och mest förbannad är jag över att dom gjort min m2b fruktansvärt ledsen. 4 dagar kvar liksom!! Vad i helvete är det för fel på folk!!!

Men är folk helt pantade eller!? Fy fan, säger jag bara!

stor kram! 
  • gbg2012

En av min m2b kompisar ringde idag och frågade om vi skulle bli väldigt ledsna om dom inte kom på bröllopet.
    Allt jobb jag lagt ner. Festhäftena som är tryckta och klara med bordsplacering och text om alla gästerna. Mat som är beställd och betald. Och NU 4 dagar före så är en utlandsresa viktigare än sin kompis viktigaste dag. :-O

Jag vill helst aldrig se människorna igen. Och mest förbannad är jag över att dom gjort min m2b fruktansvärt ledsen. 4 dagar kvar liksom!! Vad i helvete är det för fel på folk!!!

Vilka idioter! De borde få betala när de gör sådär!! Kram
  • Joli84

Så nonchalant! De inser nog inte vad mycket det är att förbereda till ett bröllop, visst folk kan falla bort pga av sjukdom, men hittar man en billig resa och väljer bort bröllopet så kan de nog inte förvänta sig förståelse från brudparet. Vilket det lät som att de gjorde... Tråkigt!
  • Imke1977

Nä sjukdomar är ju en helt annan sak. Det rår man inte över. Men det här var ju bara att välja bort oss rakt av. För en resa dom inte ens bokat!

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012