• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Mariem

Spöregnade hela dagen och blåste och var kallt! Men vad gör väll det?! Det var helt underbart ändå! =) Allt gick perfekt förutom att jag satte ringen på fel hand på min man! men ingen märkte det, (inte ens min man) =) Jag grät glädjetårar under hela viseln, särskilt under solosångerna som min fantastiske vän som är operarsångare framförde. Och våra egna löften var inga problem att säga, dom kom från hjärtat. Det blev inga såpbubblor på kyrktrappen pga vädret så vi fick ta det inne i kyrkan istället, men det gick bra det med! Ska bli så kul att se bilderna från fotografen sen! Men jag har några mobilbilder som jag lägger upp här så länge!

• Imke1977

Hej tjejor

Spöregn, kallt som fan och storm heeeeela dagen lång. Men helt ärligt, det gjorde INGENTING. Dagen var heeelt magisk.

• gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-06-04 11:07:14 följande:

Hej tjejor

Spöregn, kallt som fan och storm heeeeela dagen lång. Men helt ärligt, det gjorde INGENTING. Dagen var heeelt magisk.

Fina ni var! =) Roligt att se alla bilder. Nu väntar jag på att fotografen ska skicka sina! =)
  • gbg2012

Igår öppnade vi presenter  och vi har fått bidrag till bröllopsresan och är jättenöjda med alla! Förutom att det är bara är ett dilemma mina svärföräldrar gav 10 gånger mer pengar i bröllopspresent än mina och jag överdriver inte det var bokstavligt så. Jag tycker det känns dumt och jobbigt. Det har bättre ställt men inte extremt mycket utan måste ha sparat lite varje månad sedan vi berättade, medan mina föräldrar måste tagit pengarna precis på sista lönen. Jag vill inte verka hemsk och bortskämd men det känns jättejobbigt och jag känner mig lite sårad. Vi har betalat vårt bröllop helt själva och inget konstigt med det. Min pappa sa att minst såhär mycket kommer ni få, sedan ville inte mamma att han skulle avslöja något och när dagen väl var fick vi hälften och de har inte sagt något. Överreagerar jag eller hur hade ni känt? 

Våra föräldrar hade vetat om bröllopet i över ett år!  

• Imke1977
    gbg2012 skrev 2012-06-04 23:10:15 följande:
    Igår öppnade vi presenter  och vi har fått bidrag till bröllopsresan och är jättenöjda med alla! Förutom att det är bara är ett dilemma mina svärföräldrar gav 10 gånger mer pengar i bröllopspresent än mina och jag överdriver inte det var bokstavligt så. Jag tycker det känns dumt och jobbigt. Det har bättre ställt men inte extremt mycket utan måste ha sparat lite varje månad sedan vi berättade, medan mina föräldrar måste tagit pengarna precis på sista lönen. Jag vill inte verka hemsk och bortskämd men det känns jättejobbigt och jag känner mig lite sårad. Vi har betalat vårt bröllop helt själva och inget konstigt med det. Min pappa sa att minst såhär mycket kommer ni få, sedan ville inte mamma att han skulle avslöja något och när dagen väl var fick vi hälften och de har inte sagt något. Överreagerar jag eller hur hade ni känt? 

Våra föräldrar hade vetat om bröllopet i över ett år!  
    Kan det kanske vara så att dom inte haft möjlighet att spara pengar? Så kan det ju bli... Att det händer saker under månaden som gör att det inte blir som man tänkt. Så blir det ofta för oss.
    Mina svärföräldrar gav oxå massa mer än min mamma. Men jag är sååå tacksam för allt vi fått även om det är en blomma, en kram eller 2000 kr eller vad det nu är.
  • gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-06-05 08:39:04 följande:
    Kan det kanske vara så att dom inte haft möjlighet att spara pengar? Så kan det ju bli... Att det händer saker under månaden som gör att det inte blir som man tänkt. Så blir det ofta för oss.
    Mina svärföräldrar gav oxå massa mer än min mamma. Men jag är sååå tacksam för allt vi fått även om det är en blomma, en kram eller 2000 kr eller vad det nu är.
    Jag är tacksam över allt när det gäller övriga bröllopsgäster och släkt/familjen. Men just ens föräldrar är de allra närmsta och jag är den första som gifter mig. Det kan vara så som du säger men när pappa skryter om deras nya möbler de valde att köpa innan bröllopet för flera tusen och sådana saker så sårar detta mig lite. Jag känner mina föräldrar och de har ingen bra framförhållning eller på att spara jag tror de hade kunnat lägga undan 300 kr månaden om de velat sedan vi berättade men valde att inte göra det. Pappa ville hellre trimma bilen för 5000 innan bröllopet än att ge någon present alls verkar det som, för mamma satte stopp för det. Han kunde lägga 5000 på bilen men vår bröllopspresent kunde de inte ens lägga hälften av det. Det är verkligen inte pengarna i sig utan att jag känner mig bortprioriterad och det är väldigt känsligt eftersom jag och pappa inte alltid har haft en så bra relation. 
  • Mariem

Sitter på Arlanda och dricker champange, snart går planet till Thailand! Det var skönt att landa en dag hemma först. Jobbade faktiskt igår, till 10 på kvällen :p sen packade vi och åkte 7 i morse, men nu är vi på gång! Nån annan av er som ska resa nånstans? Vi önskade oss pengar till resan, men det är många, 20 av 76 som varken gett bidrag eller present. Lite snopet faktiskt, men men, nu är vi på väg iallafall!

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012