• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Imke1977
    MissBlueberries skrev 2012-05-29 10:10:29 följande:
    Hur känner ni, er brudar!

Hur gör ni med hår och smink?
    Köpte mitt nagellack och läppstift igår, det blir Essie "first dance" och MAC "russian red" 
    Jag lever i rött läppstift, och MÅSTE ha det, känner mig konstlig annars!
    Har hört att det ser konstligt ut på bröllopet, men NEJ, det vill jag ha, och ska ha! =) 
    Jag tycker att om du vanligen har rött läppstift så kommer det inte alls att se konstigt ut på bröllopet. Och känner du att det är DU och att du vill så SKA du Inget mer med det. Det är er dag detta

Jag har anlitat en frisörska och sminkös som kommer hem till mig och gör allt. 700 kr för håret och 900 för sminket. Då har hon allt som behövs så jag behöver inte handla något alls
    Jag ska ha lila och rosa ögonskugga och en lättare sotning på ögonen. Och ett väldigt ljust läppstift.
  • Imke1977

Såhär säger SMHI om Gävle på lördag:

Lågtrycket fördjupas ytterligare något under fredagsdygnet vilket ger fortsatt ostadigt väder med svala temperaturer och regnskurar på flera håll. Skurarna kommer vara intensivast i norra Svealand och södra Norrland där nederbörden efterhand gå över i snö. Det ostadiga vädret fortsätter under helgen och i början av nästa vecka med regnskurar på flera håll.

SNÖ???!!! Värsta tänkbara senario lliksom Och jag som tänkte positivt.... att det KAN ju bara inte regna en hel jäkla dag. Men det verkar som det blir så. Jahapp.... bara å ställa in sig på det då :-/

• gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-05-29 11:37:12 följande:
    Såhär säger SMHI om Gävle på lördag:

Lågtrycket fördjupas ytterligare något under fredagsdygnet vilket ger fortsatt ostadigt väder med svala temperaturer och regnskurar på flera håll. Skurarna kommer vara intensivast i norra Svealand och södra Norrland där nederbörden efterhand gå över i snö. Det ostadiga vädret fortsätter under helgen och i början av nästa vecka med regnskurar på flera håll.

SNÖ???!!! Värsta tänkbara senario lliksom Och jag som tänkte positivt.... att det KAN ju bara inte regna en hel jäkla dag. Men det verkar som det blir så. Jahapp.... bara å ställa in sig på det då :-/

Stackare, inte vill man höst/vinterbröllop nu inte!! =( Här ska det bli regn hela jävla dagen också, ingen snö iaf men 12 grader som mest. hade höstjacka på mig idag, usch!!! Jag är jättebesviken. Men vad göra, ska köpa en schal som värmer imorgon.
  • gbg2012

Sjal menade jag. Undra hur man ska göra med skorna, var finns klackskydd??

• MissBlueberries
    Imke1977 skrev 2012-05-29 11:35:32 följande:
    Jag tycker att om du vanligen har rött läppstift så kommer det inte alls att se konstigt ut på bröllopet. Och känner du att det är DU och att du vill så SKA du Inget mer med det. Det är er dag detta

Jag har anlitat en frisörska och sminkös som kommer hem till mig och gör allt. 700 kr för håret och 900 för sminket. Då har hon allt som behövs så jag behöver inte handla något alls
    Jag ska ha lila och rosa ögonskugga och en lättare sotning på ögonen. Och ett väldigt ljust läppstift.
    Tack för de orden!
    Din ögonskugge låter underbar!
    Matchar läpparna med detta lack - snyggt till en vit och ivory bukett! Cool

• MissBlueberries

Usch vilken jävla morgon rent utsagt!

Försökte ringa om klänningen med eftersom jag varken kör eller har bil, och min blivande man jobbar hela dagarna, vet jag inte hur jag ska få hem den!

Ringde till sömmerskan, voicemail är full och jag kan inte lämna meddelande.
    Emailade, får tillbaks mail - boxen är full!

Jaja, får väl ta tåget och åka ner...men min väska med kort och pengar ligger i sambons låsta bil - han har nycklarna på jobbet!
    Hittar mitt svenska VISA - som är tomt! Man kan inte ens köpa biljett på nätet, bara i maskin!!!!

Så nu har jag suttit här och paniktjutit i ren stress, ringde mamma men hon är inte hemma!
    Sambon har INTE tid, de straffar hans ledighet, med enormt mycket jobb innan!

NU mejlade hon!
    Ska dit i morn, prova, sen hämtar jag den på Fredag!

*torkar ansiktet* 

• Lommila1
    kickanw skrev 2012-05-28 20:38:19 följande:
    Det stämmer inte alls! De tråkigaste färgerna får man i strålande solsken. Har man bara koll på vad man gör som fotograf så kan det bli jättevackert ljus och vackra färger i regnväder! Tycker absolut att ni ska prova att fotografera trots dåligt väder. Kanske dela upp fotograferingen och ta hälften i hotellaulan och hälften utomhus? :)
    Men som du säger, det är ju ert beslut!
    Är det så? det är nämligen jag som inte vet ett skit om fotgrafering som bara ser en grå himmel?
    MissBlueberries skrev 2012-05-29 10:10:29 följande:
    Hur känner ni, er brudar!

Hur gör ni med hår och smink?
    Köpte mitt nagellack och läppstift igår, det blir Essie "first dance" och MAC "russian red" 
    Jag lever i rött läppstift, och MÅSTE ha det, känner mig konstlig annars!
    Har hört att det ser konstligt ut på bröllopet, men NEJ, det vill jag ha, och ska ha! =) 
    Jag skall sminka mig hos frissan. Det som dock ger mig lite ångest är läppstiftet, frissan tyckte nämligen att jag borde skaffa ett så jag kan bättra på under dagen. Och det var viktigt att läppstiftet matchade blommorna. Saying what, jag har ingne aning om vilken nyans mina rosa blommor har.. Funderar på att ta nån av de tiotal läppstiftsom skräpar i lådorna... Men gammla läpstift är ju så kladdiga:/
  • Imke1977

Jag är så förbannad så jag exploderar!!!!
    En av min m2b kompisar ringde idag och frågade om vi skulle bli väldigt ledsna om dom inte kom på bröllopet.
    För dom hade ögnen på en resa som avgick den dagen!! :-O Jag är HELT mållös.
    Va fan är det för en kompis!!??
    Allt jobb jag lagt ner. Festhäftena som är tryckta och klara med bordsplacering och text om alla gästerna. Mat som är beställd och betald. Och NU 4 dagar före så är en utlandsresa viktigare än sin kompis viktigaste dag. :-O

Jag vill helst aldrig se människorna igen. Och mest förbannad är jag över att dom gjort min m2b fruktansvärt ledsen. 4 dagar kvar liksom!! Vad i helvete är det för fel på folk!!!

• moonlightgirl
    MissBlueberries skrev 2012-05-29 13:00:18 följande:

Försökte ringa om klänningen med eftersom jag varken kör eller har bil, och min blivande man jobbar hela dagarna, vet jag inte hur jag ska få hem den!

Jaja, får väl ta tåget och åka ner...men min väska med kort och pengar ligger i sambons låsta bil - han har nycklarna på jobbet!
    Hittar mitt svenska VISA - som är tomt! Man kan inte ens köpa biljett på nätet, bara i maskin!!!!

Så nu har jag suttit här och paniktjutit i ren stress, ringde mamma men hon är inte hemma!

NU mejlade hon!

*torkar ansiktet* 
    Stackare, hoppas att det känns bra när du provar klänningen.
    Lyack till
  • gbg2012
    MissBlueberries skrev 2012-05-29 13:00:18 följande:

NU mejlade hon!

*torkar ansiktet* 
    Hoppas det löser sig!! Min brudklänningensångest kommer imorgon, andra provningen!! 
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012