• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • Joli84

Åh, jag ser att det är fler som är  nervösa inför vädret i helgen! Synd att det verkar som det ska slå om... det har ju varit sånt kanonväder den här veckan! Det hade jag gärna haft på bröllopet med! Men i helgen fick jag i alla fall min möhippa och vädret kunde inte ha varit bättre så även om det regnar på lördag är jag glad att solen sken i helgen =)

• Lommila1
    kickanw skrev 2012-05-27 23:57:19 följande:
    Har inte fotografen någon annan lösning än foton en annan dag?
    Det brukar alltid gå att hitta platser där man kan fota trots dåligt väder. Paraply är dessutom en ganska snygg rekvisita! :)
    Fotografen tipsade om ett museum och hotellaula osv. Vi gifter oss borgerligt så att fota i ngn kyrka är uteslutet...Det är nog lika mycket i hennes intressen som vårt att få fotosessionen ur världen... Men sist o slutligen är det ju vårt beslut. Och jag villl vara ute träskallig som jag är... Fast fotonen blir ju grå och trista om det regnar eller bara duggar:S Nå vi får göra dom alla svartvita:D Får börja se mig om efter några fina paraplyn tror jag bestämt...

Tips på platser utomhus där man kan fota trots regn? Jag funderar lite på gammla staddelen där det finns stenvalv o gamla pyttehus i sten
  • kickanw
    Lommila1 skrev 2012-05-28 18:50:34 följande:
    Fast fotonen blir ju grå och trista om det regnar eller bara duggar:S Nå vi får göra dom alla svartvita:D Får börja se mig om efter några fina paraplyn tror jag bestämt...
    Det stämmer inte alls! De tråkigaste färgerna får man i strålande solsken. Har man bara koll på vad man gör som fotograf så kan det bli jättevackert ljus och vackra färger i regnväder! Tycker absolut att ni ska prova att fotografera trots dåligt väder. Kanske dela upp fotograferingen och ta hälften i hotellaulan och hälften utomhus? :)
    Men som du säger, det är ju ert beslut!
  • Brud  vår 2012

Ooops, spräckte visst budget med 27.ooo extra ;(
    Trots att vi gjort mycket själva o vi i stort har räknat:
    mat: 10.000kr
    lokal: 10.000kr
    band: 6000 kr
    sprit: 6.000 kr
    kläder: 10.000
    Så verkar det som om allt slutar på 76.800 kr

ett bröllop för 48 pers

hur gick det för er o er budget??

lycka till på lördag!!!!!!!!!

kram

• katarinarask

Är också lite orolig för regnet men har som plan B att fota i gummistövlar och paraply, tror det kan bli ganska häftiga bilder

Vi har också spräckt våran budget med ca 15000:- trodde det skulle kunna gå på ca 35000:- men är nog uppe i närmare 50000:- (78 pers).

• Joli84

Vi har inte ens räknat igenom vår budget än. Kläder, dekorationer, underhållning, lokal, serveringspersonal och allt det där ligger inom ramen men maten har vi inte satt ihop än. Ska bli spännande att se vad den landar på för 120 pers... (vi har buffé).
    Kommer ni ha några aktiviteter under kvällen som ni förberett? Vi har inte gjort det men jag funderar på om jag ska... Vi har två band som underhåller. Men vi ska sätta ihop en skattjakt åt barnen.
    Sen pga vädret, har ni tips på vart man kan hitta fina paraplyer?

• MissBlueberries

Usch med bröllopsresan närmar vi oss nog snart 200 000 ...
    Fruktansvärt mycket pengar, men vi har sparat som idoter och inte tagit några lån.
    Vad hemskt att se så mycket pengar nedskrivet! 

England är DYRT!  Sedan blir det Italien.

Bara orolig för vädret!

Imorgon sen kväll, ska vi hämta de första vännerna vid flyget, på torsdag kommer hela familjen, på fredag mer svenska vänner!
    Har inte träffat någon av dem sedan jul, så kommer bli många glada tårar!
    Det har varit tufft att inte kunnat dela den här resan med dem i person, jag har gjort så himla mycket själv!

Ett mycket lyckligt blåbär, idag! 

• MissBlueberries

Hur känner ni, er brudar!

Hur gör ni med hår och smink?
    Köpte mitt nagellack och läppstift igår, det blir Essie "first dance" och MAC "russian red" 
    Jag lever i rött läppstift, och MÅSTE ha det, känner mig konstlig annars!
    Har hört att det ser konstligt ut på bröllopet, men NEJ, det vill jag ha, och ska ha! =) 

• Mariem
    Brud vår 2012 skrev 2012-05-28 20:43:05 följande:

ett bröllop för 48 pers

kram

Vilken post är det som ni spräckt er på? Får inte ihop summorna...

Själv har jag inte vågat börja räkna ihop allt än. Vi hade satt 100.000-120.000 utan bröllopsresa. Men det landar nog på närmare 150.000 + bröllopsresa ca 100.000, resan är betald men sen ska man ju ha fickpengar också! :P

• Imke1977
    Brud vår 2012 skrev 2012-05-28 20:43:05 följande:

ett bröllop för 48 pers

kram
    Jadu... vi hade en budgett på 50 000 kr från början. Jag tror det slutar på runt 70 000 för oss med. Vi är 65 st sammanlagt.

Mat: 10 000
    Lokal: 6600
    Kläder 10 000
    Buketter: 2200
    Tårta: 2100
    Serveringspersonal: 2000
    Solister: 1000 kr
    Fotograf: 1300 kr
    Alkohol: 10 000 med frakt från tyskland
    Barnvakt av våra barn under dagen och kvällen: 1700 kr
    Hotell: 1500 kr
    Och så en massa massa annat.... ex allt till dukningen med dukar å hej å hå :-/ Trots detta har jag gjort inbjudningskort och en massa pyssel själv. Handlat saker på ebay mm.
    Men, vi gör detta en gång bara. Och nu blir det som det blir
Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012