• isen1981

Bröllop 2 Juni 2012

Någon annan som har bokat samma datum?   Hjärta

• Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012
  • MissBlueberries
    Lommila1 skrev 2012-05-16 17:06:48 följande:
    känns som jag lagt min klänning i alla trådar men kan ju sätta den hit också;

Pronovias fresno, made in china:P

Jag var till frissas å färgade håret igår å så kollade vi frisyrer också... så en sak borta från listan.

Jag e också sjukt nervös, försöker dock förtränga det... Får ju inte sömn på nätterna:S påsarna under ögonen växer dag för dag-inte SÅ snyggt
    Underbar! Har sytt min hos sömmerska, och är lik din, fast armlös och knälång! Älskar spets!
  • MissBlueberries

Ska färga håret och klippa på Fredag, sedan blir det ögonbryn och fransar och naglar på onsdagen innan bröllopet!

Är  jäkligt stressad måste jag säga! =(

• Cattis77

Usch är också stressad. 
    Prästen mailade mig i går, han vill att jag mailar honom vigselprogrammet för godkännande och så ska vi bestämma en tid för att träffas veckan innan bröllopet för att gå igenom vigseln.
    Ska få fransförlängning i morgon eftermiddag, det ska bli kul :) Onsdagen innan ska jag fixa naglarna. Kidsens kläder ska strykas och hängas upp. Jag ska fixa handukar och en liten korg med bra o ha grejer till toan. 
    Behöver handla mousserande och lite mer öl/vin på systemet, samt Cola, Tonic water etc till "groggbordet".

Vigselprogrammet måste skrivas ut så fort det är godkänt av prästen.

Häromdagen kände jag mig nästan "färdig", men inser just nu att det är långt i från sanningen. Är lite nervös inför "tårtmakeriet" också. Det får ju inte gå  snett, det finns knappas tid till att göra två tårtor dagen innan....

Har också visat min klänning i flera trådar redan, men slänger in den här också :

• gbg2012
    Mariem skrev 2012-05-16 11:25:41 följande:

Hur mycket har ni kvar? Jag tänkte försöka bli klar med en del nu när det är långhelg. Har 50 festprogram kvar att vika och knyta fast sidenband på. 100 vigselprogram att vika, tillverka skaft på 35 rosor till bordsplaceringen och knyta på namnetiketter på alla 75 rosorna. Göra bordsplaceringstavlan. (Har hittat en anslagstavla i lämplig storlek på jobbet som jag tänkte pimpa.) Så detta tänkte jag försöka få klart i helgen.

Resten som är kvar är att skaffa två lämpliga korgar till vigselprogram och såpbubblor, köpa in champange och champangeglas som vi tänkte ställa i gästernas hotellrum, köpa alkohol och snacks till efterfesten, och så ska jag köpa in hjärttvålar, doftljus och handdukar till toaletterna.

Hm, nu kommer jag inte på något mer men det är säkert en massa som jag glömt. Det var skönt att skriva ner allt som snurrar i huvudet.

Vi har 60 festprogram,  vika alla paper. Innehållet är nästan klart, behöver ändra en låt för att våra toastmastrar tyckte det. Sedan har vi 80 vigselprogram kvar att vika. Vi ska göra en kuvertbox, lämna in ringarna för putsning och vigselring för gravyr. Vi ska också fixa korgar. Sedan ska vi köpa frukt och snacks. 
  • gbg2012
    Imke1977 skrev 2012-05-16 10:01:23 följande:
    Jag är så jävla nervös tjejer!! hihihi. Det liksom bubblar i mig hela dagarna
    Idag ska vi träffa prästen och gå igenom lite. och prova gå. Ska bli spännande
    Imorgon är det provsminkning och på söndag ska vi träffa fotografen. Det händer mycket grejjer nu.

Jag har insett att det är MASSOR att tänka på dagen innan och samma dag. Oavsertt hur väl planerat allting är. Hoppas verkligen allt går smärtfritt.
    Jag med. Vaknar tidigt när jag har sovmorgon, inte så mycket matlust och tänker på bröllop dygnet runt. Inte 100 % fokus på jobbet med andra ord. =)

Vi har också massor dagen innan och på den stora dagen. 
  • gbg2012

Hur har ni tänkt göra med ris ni som har det fixar ni det själva eller utgår ni ifrån att gästerna har med sig detta??

Vi har köpt svarta organiza påsar men vet inte hur vi ska göra nu!! 

• Cattis77
    gbg2012 skrev 2012-05-17 09:35:53 följande:
    Hur har ni tänkt göra med ris ni som har det fixar ni det själva eller utgår ni ifrån att gästerna har med sig detta??

Jag tänker inte lägga någon energi på det där...om gästerna vill kasta ris på oss så får de ta med sig egen faktiskt. :)
  • MissBlueberries
    gbg2012 skrev 2012-05-17 09:35:53 följande:

Vi köpte torkad blomsterkonfetti på nätet, vårt stålle tillåter bara sådan konfetti av någon anledning... vet att det är annorlunda i Sverige!

Varför lägger ni inte ris i organzapåsar, eller i en fin korg eller så, så kan folk ta! =)
    Jag vet att vi kommer även ha ett konfetti foto, där fotografen står redo när alla kastar - jättemysigt! =D 
  • Lommila1
    MissBlueberries skrev 2012-05-16 18:46:43 följande:
    Underbar! Har sytt min hos sömmerska, och är lik din, fast armlös och knälång! Älskar spets!
    spännande:) har du ngn bild?
    Min är också i tubmodell, på bilden har jag en "jacka" på. Vet inte om jag använder den sen, beror ju lite på om de e +30 eller + 10... men +10 är väl nog mer troligt...
  • gbg2012
    MissBlueberries skrev 2012-05-17 10:41:00 följande:
    Vi köpte torkad blomsterkonfetti på nätet, vårt stålle tillåter bara sådan konfetti av någon anledning... vet att det är annorlunda i Sverige!

Varför lägger ni inte ris i organzapåsar, eller i en fin korg eller så, så kan folk ta! =)
    Jag vet att vi kommer även ha ett konfetti foto, där fotografen står redo när alla kastar - jättemysigt! =D 
    Ja vi hade tänkt det, men så läste jag att en del tycker det är konstigt att brudparet själva fixar ris att gästerna ska göra det och jag vill inte ha hur mycket ris somhelst på mig. =)

Svar på tråden Bröllop 2 Juni 2012