Bröllop 2 Juni 2012
Någon annan som har bokat samma datum?
Någon annan som har bokat samma datum?
Ska färga håret och klippa på Fredag, sedan blir det ögonbryn och fransar och naglar på onsdagen innan bröllopet!
Är jäkligt stressad måste jag säga! =(
Usch är också stressad.
Prästen mailade mig i går, han vill att jag mailar honom vigselprogrammet för godkännande och så ska vi bestämma en tid för att träffas veckan innan bröllopet för att gå igenom vigseln.
Ska få fransförlängning i morgon eftermiddag, det ska bli kul :) Onsdagen innan ska jag fixa naglarna. Kidsens kläder ska strykas och hängas upp. Jag ska fixa handukar och en liten korg med bra o ha grejer till toan.
Behöver handla mousserande och lite mer öl/vin på systemet, samt Cola, Tonic water etc till "groggbordet".
Vigselprogrammet måste skrivas ut så fort det är godkänt av prästen.
Häromdagen kände jag mig nästan "färdig", men inser just nu att det är långt i från sanningen. Är lite nervös inför "tårtmakeriet" också. Det får ju inte gå snett, det finns knappas tid till att göra två tårtor dagen innan....
Har också visat min klänning i flera trådar redan, men slänger in den här också :
Hur mycket har ni kvar? Jag tänkte försöka bli klar med en del nu när det är långhelg. Har 50 festprogram kvar att vika och knyta fast sidenband på. 100 vigselprogram att vika, tillverka skaft på 35 rosor till bordsplaceringen och knyta på namnetiketter på alla 75 rosorna. Göra bordsplaceringstavlan. (Har hittat en anslagstavla i lämplig storlek på jobbet som jag tänkte pimpa.) Så detta tänkte jag försöka få klart i helgen.
Resten som är kvar är att skaffa två lämpliga korgar till vigselprogram och såpbubblor, köpa in champange och champangeglas som vi tänkte ställa i gästernas hotellrum, köpa alkohol och snacks till efterfesten, och så ska jag köpa in hjärttvålar, doftljus och handdukar till toaletterna.
Hm, nu kommer jag inte på något mer men det är säkert en massa som jag glömt. Det var skönt att skriva ner allt som snurrar i huvudet.
Hur har ni tänkt göra med ris ni som har det fixar ni det själva eller utgår ni ifrån att gästerna har med sig detta??
Vi har köpt svarta organiza påsar men vet inte hur vi ska göra nu!!