• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Leksi

    Men Flamman, att du ens ids köpa något till honom då?
    Du verkar ha tålamod som en ängel.

    Hade min man dissat mina presenter på det viset hade han aldrig fått något mer Demon

  • Leksi

    Fru E, sitter här och biter på naglarna, shiiiiiit vad nervöst!
    Gud, snälla gode Gud, låt blodprovet visa rätt.

  • Leksi
    Heloise skrev 2011-04-04 11:19:58 följande:
    I dag är Elise 6 månader!!!!!!!!!!!!!!Hjärta
    Då är hon exakt 5 månader yngre än Alfred för han blir 11 månader idag! (Du som undrade hur gammal han var, herrejösses jag förstår att du inte har koll på det!)

    Och dina föräldrar alltså... Förvånad Ljuga en rakt upp i ansiktet! Demon Demon Kör på alternativ 2 tycker jag, om Panzer går med på det. Du måste ju få ett slut på det här. De har fått all tid i världen att fixa lån eller flytta och har inte tagit den chansen så sorry, då blir det så här.
    Kan du inte skicka dem till Lyxfällan? De behöver ju uppenbarligen lära sig ett och annat om hur man sköter sin ekonomi.
  • Leksi

    Nej nu ska jag cykla hem till man & barn.

    Hoppas hoppas få positiva nyheter när jag loggar in igen ikväll.

    Och Fru Sy - ingenting på gång nu då? *otålig* Inte många timmar kvar av 4 april nu ju!
    Så mysigt med alla lammen förresten! Lycka till med flaskmatningen!

  • Villemoa

    Grattis till Elise på 6-månadersdagen och till lille A på 11-månadersdagen!! Heloise; finner inga ord för vad jag tycker om din pappa!! Tycker också alt 2 om Panzer vill och ni orkar. Så här kan ni bara inte ha det!! Styrkekramar en masse skickas till er!

  • Villemoa

    Flamman; du har ett hjärta av guld, vet du det? Även om maken din kanske glömmer bort det eller låtsas som inget så säger jag grattis på bröllopsdagen! Har snart också 2-årig bröllopsdag till dig!

  • Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2011-04-04 16:15:58 följande:
    Flamman; du har ett hjärta av guld, vet du det? Även om maken din kanske glömmer bort det eller låtsas som inget så säger jag grattis på bröllopsdagen! Har snart också 2-årig bröllopsdag till dig!
    Tack
    *torkar en tår över livets jävligheter*
    Det var en av mina lyckligaste dagar ska ni veta. Hur kunde det bli så här??
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-04-04 15:36:39 följande:
    Dagens ironi: Vi har 2-årig bröllopsdag idag.
    Förväntar mig inte att han ens kommer ihåg, och även om han kommer ihåg (svärmor fyller år samma dag så han borde komma ihåg) så VET jag att han INTE kommer uppmärksamma detta.
    Det hade ändå varit trevligt på nåt vis...

    Jag ska iaf köpa en bukett tulpaner till honom/oss och ett kort och så har jag köpt 2 cd-skivor så han får nåt annat att lyssna på i bilen. Han ska ju snart iväg på långresa igen.
    Men som vanligt kommer han väl säga att det är fel musik eller dålig present osv. Han har angett som en av orsakerna till att han inte "orkar" leva med mig är att jag är så dåligt på att ge honom presenter. De är för små, för billiga och aldrig köper jag något som han önskar sig. Som t ex ny mobiltelefon, tv, dvd-spelare osv. Gäsp.
    Jag hoppas verkligen det är sjukdomen som talar, för så jäkla otacksam kan man bara inte vara  
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård