• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

    Intressant hus  Men måste säga att jag på något sätt gillade hallen.. men soffbordet var ju inte vackert..

  • snaily

    AM
    Du är inboxad!


    Hej igen förresten, är tillbaka efter en eftermiddag i grannbyn med besök hos barnmorskan och på jobbet. Kändes lite deppigt när barnmorskan konstaterade: ja, det KAN ju dröja 2,5 veckor till! Det blir typ på julafton i så fall... Hoppas att personalen på sjukhuset INTE vill planera en eventuell igångsättning så att förlossningen sker på julafton/juldag, men det kanske de inte bryr sig om, det är ju ändå alltid folk som jobbar där förstås... (JAPP, jag går händelserna i förväg och pratar igångsättning fast jag bara gått två dagar över BF! )

  • Parnassia

    Snaily - jag tror att hoan kommer den 10:e samma dag som en viss person får Nobelpriset. Jag gillar symbolik.


     


    Har fö precis kommit hem från årets längdpremiärtur. Tungt att nästan spåra själv. Skotern har inte hittat ut och spårat på "min" åker bakom huset... Jag väntar nog tills det skett innan jag ger mig ut igen.

  • viktualia

    mugglan - ett försök till rim:


     


    Gång på gång du vända bladen


    genom hela kavalkaden


    Årets resa genom livet


    och med sötaste motivet


     


     

  • kängu

    Nu har jag äntligen fått besked från det däringa jobbet!


    Jag har förmodligen INTE fått det vikariatet jag sökte (de har ebjudit en mkt mer erfaren ---- jobbet och hon håller på och kollar om hon kan bli frigjord från det vik. hon är på nu).


    Men däremot så ville chefen gärna erbjuda mig ett annat kortare vik., eftersom hon gärna ville få in mig på arbetsplatsen. Tydligen är det mkt ruljans just nu så chansen finns att det blir mer efter det här (väldigt) korta vikariatet som jag nu blivit erbjuden. Det är inom ett område som jag tycker är intressant o kul, så det kan nog funka. Summa sumarum så kommer jag tacka ja och börjar därmed jobba 4 januari.

  • kängu

    AM, jag jobbade väldigt nära de där husen tidigare, det är ett fint område med i princip bara nybyggnation lite halvcentralt kan man väl säga.

  • kängu

    Ru har slutat med nappen (eller ja vi har tagit den ifrån honom) sedan i måndags. Det har hittills gått väldigt smärtfritt men just nu låter det som läggningen from hell pågår i sovrummet...

  • kängu

    Piggis, härligt att komma i gamla jeansen så snabbt *impad* Jag har ju bara klänning och kjol jämt (äger typ ett par jeans) så jag fick aldrig uppleva det där härliga att "komma i jeansen". Tights och strumpbyxor kommer man ju i oavsett liksom

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!