• Lexy

    CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

    Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

    Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

    Dela gärna med dig av dina mål och stats:

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • Li0

    Lexy: du har nästan samma mål som mig :D ja vill ner till 72 fram till jul har gått på "renkur" i en vecka nu (nästan har bleve lite fusk :( ) så jag vet inte va ja väger idag, men ja hoppas på 87-88 imorgon :D

  • Li0

    Lexy: ja de är ju en bra fråga :P vi gifter oss 30dec o då ska ja va nere på max 75 :)
    Så fram tills ja nått mål, men ja ska ta en vecka ledigt när jag nåt 79 sträcket ;D


    Du då?

  • Lexy

     


    Li0 skrev 2010-10-01 09:41:17 följande:
    Lexy: ja de är ju en bra fråga :P vi gifter oss 30dec o då ska ja va nere på max 75 :)Så fram tills ja nått mål, men ja ska ta en vecka ledigt när jag nåt 79 sträcket ;D Du då?

    Att gifta sig måste ge en extra spark i baken att vilja gå ner i vikt :D Jag vill som sagt också ner till 75 kilo och jag ska köra 1 vecka nu och sedan ta 5 dagar paus och sedan vill jag köra ända fram i mål på 75 kilo. Jag gick ner 20 kilo på 7 veckor men de här sista 11 kilona kommer att vara svårare att gå ner, men jag hoppas att jag klarar det innan jul.

  • Lexy

     


    Li0 skrev 2010-10-01 23:23:41 följande:
    Shiiit hur fasen lyckades du med de??? :O grymt bra jobbat!!

    Med hjälp av CK :D Det gäller bara att bestämma sig och ta en dag i taget. Jag vet lättare sagt än gjort ibland :)

    Tack :)

  • Anniis

    LÄNGD:170
    ÅLDER: 27
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:114kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:satsar på två veckor men hoppas på en månad
    SLUTMÅL: 85kg
    DELMÅL: under 100kg
    BELÖNINGAR: hälsan, barn?
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: viktväktarna
    MOTION: sporadiskt.

    Hej allihopa!
    Är nu inne på dag 4 ren kur, idag mullrar magen mer än någonsin!?
    Motionerar ni andra på ren kur? Vad gör ni då?

    Har lite ångest för att jag tog två sockerfria extra dents tabletter igår på jobbet för att jag tyckte min andedräkt var äcklig o synd om patienterna! Är man ur ketos nu??

    Kan ni inte dela med er av lite erfarenheter? Gällande ren kur? Hur mkt gick ni ner första veckan? Månad?

  • Li0

    Anniis: Jag har en orbitrec hemma som jag springer på ca 20min om dagen (då jag hinner) sen gör jag sittups och använder hantlar för att inte få allt för mycket "gäddhäng" om de funkar? ingenaning de återstår o se ;)


    Du borde inte va ur ketos tycker ja men ja är ingen expert det där är från person till person och hur mycket du rörde dig den dagen..


    Vad vill du vet? ;)


    Första gången ja gick på ren kur gick ja "bara"ner 2.3kg på en vecka den här gången (med motion) gick ja ner 6kg på 10dagar ^^ så det är olika väldigt individuelt!
    Ja tror jag fick i typ nästa två mån o då gick jag ner 12kg


     


    Finns inte så mycket att säga det jobbigaste (för mig) är att så imot tugg suget att inte få ha någonting att tugga på är sjukt jobbigt, godis suget försvinner på någon dag, men suget efter riktig mat kommer efter typ 2v iaf för mig, men som sagt oerhört individuelt :)


    Btw från o med i dag startar jag åter igen på ren kur startvikt 89kg ska försöka hålla mig till sista veckan nu i okt dvs tills ja ska testa klänningen sen tar jag ledigt i 1-2v för att sen ta in slut spurten på 72-75kg till jul, ska träna som ett djur o hoppas på att vikten (hälst) står på 80kg när ja testar klänningen men allt under 85 är kung oxå ;)


     


    Hur går de för alla er andra där ute då??

  • ajam85

    Då var det dags igen, förra året gick jag ner 8kg på 10veckor med cambridgemetoden, sen var jag dum nog att börja äta "vanligt" igen så nu är jag tillbaka där jag börja.


    Nu är det dags att ta nya tag


    startvikt 86kg


    målvikt 70kg


    denna gång ska jag försöka träna samtidigt, vilket oroar mig lite.


    Jag jag tycker inte det är så jobbigt att inte äta, men däremot så är det jobbigt med


    näringsbristen som ofta yttrar sig som yrsel.


    men bara att kämpa på och hoppa det går vägen. Julafton är sista dagen är de tänkt,


    för att sen gå över till lchf för att behålla vkten.


     

  • ajam85

    LÄNGD:176
    ÅLDER: 25
    MAX VIKT: vägt som mest de jag väger nu.
    VIKT START :86kg
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:ren kur
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: tills jag nått mitt mål. hoppas på senast 23/12.
    SLUTMÅL: kg70-72 kg
    DELMÅL: 75 kg
    BELÖNINGAR: finklänning på jul, bättre självförtroende.
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: lchf mår jag mycket bra på.
    MOTION: förhoppningsvis som innan 3-5 ggr i veckan. styrketräning och konditionspass.

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!