• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

    Porchez: Lustigt hur få positiva låttexter (som inte handlar om relationer också) det finns! Så jag googlade (nähä!? ) och hittade denna lilla pärla. Lustigt nog från filmen om Nicke Nyfiken men jag gillar texten skarpt:


    Text: http://www.lyricstop.com/u/upsidedown-jackjohnson.html


    Ego: Här hemma hade vi något av ett genombrott i helgen. Helt surrealistiskt, men igår såg vi plötsligt hur Hektor satt mitt på golvet, ställde sig på knä, utan att stödja på händerna slängde upp ena benet och ställde foten i golvet och reste sig - fortfarande utan hjälp av händerna. Sedan stod han bara där helt paralyserad säkert 20 sekunder innan han gjorde en medveten, snygg Hollywooddykning ner på mage (och tryggheten) igen. Han är på G!

  • muggles

    Ouopsie: om badrummet inte har fönster så kan det vara idé att ha blankt kakel faktiskt, det reflekterar ljus bättre. Blankt kakel är även lättare att tvätta av (tvålrester mm). Men det är ju en smaksak... Tycker man att matt är snyggare så funkar det också.

  • muggles

    Oupsie: bra att du går hos kurator! Är det känslorna inför grav som triggat det? (Om du vill avslöja...). Kul med vagnköp, låter som en bra affär dessutom!


    Porchez: välkommen tillbaka! Bra med kurator och att du tog upp det med kompisen!

  • Oupsie
    muggles skrev 2010-10-11 09:27:58 följande:
    Oupsie: jag hörde av en tjej på vattengympan (Magplasket i mitt fall) som hade kraftig foglossning och gick på akupunktur; hon sade att 95% av alla med foglossning blir hjälpta av akupunktur men tyvärr inte hon. Även TENS ska hjälpa, det går att hyra en sådan. Jag hade TENS före och under förlossningen, för mig funkade det super som smärtlindring!
    Ska träffa sjukgymnasten idag och jag tänkte fråga henne om det. För även om kryckorna avlastar så gör det ändå så j*vla ont ibland att jag gråter.

    PB, låter som att en lottovinst hade suttit fint för er. Usch vad det är jobbigt att känna att pengarna inte räcker till. Och ryggen, din stackare, hoppas att den snart blir bättre!


    AM, heja Hektor! Plötsligt händer det !


    Åh, är så avis på er som är ute och plockar svamp! Vill också!

  • fru AM

    Oupsie: har helt missat den intressanta kakeldiskussionen men vi har ett badrum utan fönster och vi har matt vitt kakel på väggarna och brunt kakel (mindre plattor 10x10) med lite metallisk "oljig" yta på glv och runt badkar. Det känns inte alls blankt utan är nog ganska matt. Vi är mycket nöjda fortfarande fyra år senare ...


    Grattis till vagn! Bra att ni impulsköpte! Vilken färg blev det?


     


     

  • Oupsie

    Muggles, ah, det har jag faktiskt inte tänkt på. Det är matt vitt kakel som är standard, och det hade vi nog låtit vara. Tål att funderas på.


    Vi gick igenom tillvalen igår, känner att kostnaderna rinner iväg ganska snabbt. Men vi är i alla fall ganska överrens, förutom angående bänkskiva i köket och färgen på klinkergolven. Men har gått med på makens val av bänkskiva i köket, så därför borde väl jag få välja klinker .

  • Oupsie

    AM, ja vi har också matt kakel i vår lägenhet och vi är också nöjda med det. Vi har tänkt välja till ett par extra spotlights i badrummet, så då borde det ju inte bli så mörkt. Vi var ju och tittade i ett hus och där hade de en mörk fondvägg, och det är nog därför jag är rädd att det ska bli mörkt. Gillade inte det badrummet riktigt. Får hoppas att vi får till det bättre .


    AM, vagnen är svart/grå. Väldigt neutral. Och babyskyddet också.

Svar på tråden Livets toppar och dalar