• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

    Lappis
    Skönt att beslutet är på gång! Håller tummarna även fast det såklart inte behövs egentligen!


    EA
    Tack!
    Låter som ni är jätteflitiga med huset, kämpa på! (Inga som helst konkreta tips kommer från den här renoverings-oskulden )


    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-25 10:37:06 följande:
    har för mig at mitt första inlägg handlade om att det hjälpte att slappna av och tänka på annat, vågar inte ens läsa skiten. HAHAHAHAH!!!! 

  • FruCicci

    Förlåt lappis, jag har varit så ego idag så jag har inte ens uppmärksammat att beslutet är taget och att allt bara kommer närmare o närmare för er skull.
    När vi var på Gröna Lund i helgen, så träffade jag på en mamma på toaletten som skulle byta på sin lilla dottter, så otroligt söt lite Kines flicka, jag tänkte att det kanske är du som står så där nästa sommar!
    Alla tummar i världen för att dety ska gå fortare än fortast

  • start september

    Mätsticka till skor frågade jag efter på Ica Maxi och då beställde de hem en åt mig, Jag frågade eftesom jag sökt på FL efter var de fanns och fått svaret Maxi. Kan vara värt ett försök kanske?

    Tänk på att stl varierar mycket mellan märken, mät innermåttet. Vår tjej som är 92 cm har inte jättestora fötter, de mätte jag tilll 140 mm knappt igår. Hennes vinterskor var 142 mm och funkade fram till april (eländesvintern). Jag slog till på ett reapar igår som är 167 cm vilket jag tror blir perfekt, 15mm eller tom 20 mm ska det vara på vinterskor säger de som vet.  

    Vill man handla Kavat-skor finns de på Ellos och där får man alltd erbjudande om 50% på en vara med jämna mellanrum.

  • Ore

    Telis: Åh, vad skönt för Televinken med en stoooor bajsblöja!


    Har börjat läsa litet i första tråden Vore kul att gå igenom de gamla trådarna, får se hur jag lyckas... (Om jag ens hittar alla!)


    MSW: GRATTIS till husköp! Berätta mera!!!


    Apropå hus, hur går det för Fru E? Med både huset, makens ryggont och uppkörningen?


    Är också nyfiken på om Fru Muffins känner sig litet mindre blå nu... *hoppas*

  • Ore

    Ser att fru E är inne... Nackdelen med att posta ett inlägg man börjat skriva några timmar tidigare...

  • kängu

    Start sept. bra information om mätning av skor & fötter! Ru har bara Kavat-skor än så länge, och i de har han strl 20-21 så det var ju bra att veta att det är stor skillnad mot vissa andra märken.

  • Snartis

    snaily: byt BM, man måste ha förtroende för sin BM. Jag fick en toppen BM som egentligen brukade jobba på förlossningen så hon hade stenkoll på allt. Helt skön norska

    Fråga till er som har iPhone? Vilken operatör valde ni? Ska byta men vet inte riktigt hur mkt man kommer surfa/ringa mm. Vi har ingen hemtelefon så ringer rätt mkt från den.

Svar på tråden Livets toppar och dalar