• Orsakullan

    Augustibrudar 2010 forts...

    Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

    Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75



    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka


    Jenny Malmö

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

    21 augusti
    evejo427

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

    21 augusti
    Irish

    28 augusti
    Brallis 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

    7 augusti
    evejo 427

    21 augusti
    Brud73

    28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Katarina Michael

    De jag känner mig mest stressad över är vädret, hoppas på fint väder på vår dag, då vi inte har någon back up plan för fotografering....


    Men senaste dagarna har prognosen sett bra ut för den 7 augusti...Dessutom så har vi sluppit regnet trots att de stått att de skulle ösregnar här så de borde vara lugnt!

  • Miss Giggle

    Hej tjejer!

    Nu är jag tillbaka efter en härlig tid i borås. Lite fritt från bröllopsstressen vilket jag behövde!

    har beställt min tårta idag, blir moussetårta med banan/choklad Vår favorit!
    Men..
    Jag gillar verkligen mitt wärdshus där vi ska vara men jag bad honom om en bekräftelse på menyn innan han gick på semester, men jag har ännu inte fått det! Och han har semster tom andra veckan i augusti! Så jag kan inte göra klart festprogrammet innan dess om jag inte har tur så jag får svar på mitt mail innan dess.

  • empa83

    jag är helt sönderstressad av allt! bordsplaceringen går inte ihop, gäster som vill att jag ska ringa runt åt dem och fråga vem de kan åka hem med, en svärmor som bråkar om tårtan, en budget som är på bristningen och hittar ingen fudation som passar till mig!

    Det som är bra är min fantastiska man, som inte hjälper till men ändå;), 5 jobbdagar till semestern och om 2 veckor sitter jag på planet til mallorca! ja, bröllopet är ju där emellan men jag ser just nu inte fram emot det... vill mest att det ska vara över. Ska träffa en av mina tärnor på torsdag så ska vi göra klart placeringen, kanske det känns bättre då...

  • Skimmra

    Jobbigt empa83! Men försök att sätt ner foten, gästerna är vuxna människor och får väl se till att fixa skjuts själva. Angående bordsplacering så är mitt tips att skriva ut ett stort ark, typ A3, där ni har ritat ut hur borden skall stå. Skriv sedan ut alla gästers namn, klipp isär så att varje gäst får en lapp och dela upp dem i kvinnor och män och börja sedan lägga ut lapparna på A3-arket. Då är det lätt att flytta om och man ser om man har missat någon. Sen kan man göra bordsplaceringen i Excel (sorry BT men excel slår ert bordsplaceringsverktyg med hästlängder ) Lycka till!

  • evejo427

    Det jag gjorde för att förlora centimeter var:


    * Ta endast en portion mat


    * Gå ut och gå en promenad en gång om dagen med hunden, det ökar tempot


    * På jobbet tar jag cykeln istället för bilen (åker väldigt mycket bil i mitt jobb)


    * Inte äta glass eller godis och inte dricka alkohol och läsk. Vid fika med svärföräldrarna tar jag bara en liten (den minsta) kakan.


     


    Lycka till!!!!

  • empa83

    Tack, det är så skönt här på BT för det finns alltid någon förstår ens problem... jo det är så jag har tänkt att göra. När jag började så tog jag ett stort ark men skrev på det med penna och då var det ju svårt att ändra...


     


    Evejo427: promenader är skitbra om man vill tappa lite, de är annledningen till att jag har gått upp. jag kunde förut gå till och från jobbet men har jag tre mil så den motionen har försvunnit...

  • Miss Giggle

    Empa: har du kolla med typ Mac eller makeup store. De har ju bra utbud när det gäller nyanser på foundation.

  • Annika Hbg

    Vad bröllopsfixar ni med idag?


    Själv håller jag på med festprogrammen och jag har precis slagit in M2Bs morgongåva. Jag tror han kommer att bli gladare för den än att gifta sig med mig  


    Kvar att göra idag är att stämma av med blomsterleverantören och företaget som ska göra våra cup cakes.

  • empa83
    Miss Giggle skrev 2010-08-03 10:51:06 följande:
    Empa: har du kolla med typ Mac eller makeup store. De har ju bra utbud när det gäller nyanser på foundation.
    japp, å fy vad illa de satt på mig... vill att den liksom ska gifta sig och bli ett med huden och det gör de inte... fel nyanser ver det också..
Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...