• Orsakullan

    Augustibrudar 2010 forts...

    Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

    Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75



    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka


    Jenny Malmö

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

    21 augusti
    evejo427

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

    21 augusti
    Irish

    28 augusti
    Brallis 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

    7 augusti
    evejo 427

    21 augusti
    Brud73

    28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • glaca

     


    Orsakullan skrev 2010-07-17 19:50:13 följande:
    Arrgh vad allt bara krånglar! Hade 37 gäster för ett par dagar sen och hade fixat så det skulle vara lagom med tallrikar, servetter etc, kollat dukning också... Nu har en släkting bett att få ta med sin flickvän samt att en tjejkompis gått och blivit, hmmm, bi? homo? Ehh, och vill således ta med sin nya flickvän... Idag ringde ett annat par (som är bjudna men missat osa som gick ut sista juni) och frågade om de fortfarande fick komma... Snäll som man är säger man ju ja (skulle aldrig kunna säga nej tror jag!) och är helt plötsligt uppe i 41 personer och det raserar hela min planering! Vad gör man!!!

    Så där är det för oss också... att folk alltid ska hålla på och vela.

    I ärligehetens namn tycker jag att det är lite fräckt att ringa och be att få ta med en ny pojk/flickvän.

  • glaca

    Jag blev också "hippad" igår. Blev utklädd till bajen-brud. Vi åkte runt hela Stockholm tror jag. sköt pilbåge, hade femkamp, dansade Bollywood, badade, grillade, jag blev stylad och fick måla en tavla.

    Ruggigt roligt! Mest glad är jag över att det var så välordnat, alla som var med hade lika roligt precis hela tiden... och det är viktigt för mig. Det är ju inte bara min dag, utan även mina vänners... det ska ju bli ett minne för oss alla.

  • empa83

    Det låter som ni haft bra hippor! Verkligen roligt för er!


     


    Jag måste bara få gnälla lite... vi var på dop igår, min mans systers barns. valet att inte ha med barn känns mer än rätt nu iaf, alltså endel har verkligen vett att hålla efter sina barn! Den allra värsta ungen satt bakom mig i kyrkan, sneglade lite bakåt då han var väldigt störig och vad ser jag, jo packet till mamma harklar sig och loskar på kyrkgolvet!!! Detta är min svägerskas vänner... umgås inte så mycket med henne. Jag är inte religös av mig men lite respekt eller vanligt folkhyfs kan man väl visa??


    Har någon av er varit med om att de tar upp kollekt vid dop?? det har inte jag iaf och hade inga pengar med mig, en ens plånboken. jag fick ondaögat av kyrkvärden. Min man som var fadder satt längre fram och hade inte heller någon plåndok med sig fick frågan av kyrkvärden om han aldrig varit i kyrkan förr... jag tyckte redan att det var pinsamt att jag inte hade några pengar med mig, men så får man väl ändå inte göra??


    Sen röker alla precis utanför kyrkan... är det bara jag som är en fjant eller beter man sig såhär?


     


    Något som var roligare igår var att jag var hos sömmerskan å fick den goda nyheten att det går att ta ut min klänning! så nu kommer jag kunna sitta på bröllopet iaf;)

  • Bride in leather
    empa83 skrev 2010-07-19 10:24:57 följande:
    Det låter som ni haft bra hippor! Verkligen roligt för er!   Jag måste bara få gnälla lite... vi var på dop igår, min mans systers barns. valet att inte ha med barn känns mer än rätt nu iaf, alltså endel har verkligen vett att hålla efter sina barn! Den allra värsta ungen satt bakom mig i kyrkan, sneglade lite bakåt då han var väldigt störig och vad ser jag, jo packet till mamma harklar sig och loskar på kyrkgolvet!!! Detta är min svägerskas vänner... umgås inte så mycket med henne. Jag är inte religös av mig men lite respekt eller vanligt folkhyfs kan man väl visa?? Har någon av er varit med om att de tar upp kollekt vid dop?? det har inte jag iaf och hade inga pengar med mig, en ens plånboken. jag fick ondaögat av kyrkvärden. Min man som var fadder satt längre fram och hade inte heller någon plåndok med sig fick frågan av kyrkvärden om han aldrig varit i kyrkan förr... jag tyckte redan att det var pinsamt att jag inte hade några pengar med mig, men så får man väl ändå inte göra?? Sen röker alla precis utanför kyrkan... är det bara jag som är en fjant eller beter man sig såhär?   Något som var roligare igår var att jag var hos sömmerskan å fick den goda nyheten att det går att ta ut min klänning! så nu kommer jag kunna sitta på bröllopet iaf;)
    Fy fan vad vidrigt.Jag hade inte kunnat hålla mig utan sagt till det äcklet om hur man uppför sig.

    Sen kyrkvärden,vad var det liksom?Rena rama tiggeriet

  • Tjena
    Miss Giggle skrev 2010-07-18 17:44:12 följande:
    haha nä slöja ska det vara juh Hade vägrat gå runt i blöja!
    Haha nej blöja hade man ju inte gått med på... usch tänk om de skulle få för sig något sådant bara för att man jobbar inom vården.... nej då haha
  • Bride in leather
    Tjena skrev 2010-07-19 12:06:13 följande:
    Haha nej blöja hade man ju inte gått med på... usch tänk om de skulle få för sig något sådant bara för att man jobbar inom vården.... nej då haha
    Jag såg en tjej med kateterpåse innehållande juice haha..på hennes möhippa
  • Astro
    empa83 skrev 2010-07-19 10:24:57 följande:
    Det låter som ni haft bra hippor! Verkligen roligt för er!   Jag måste bara få gnälla lite... vi var på dop igår, min mans systers barns. valet att inte ha med barn känns mer än rätt nu iaf, alltså endel har verkligen vett att hålla efter sina barn! Den allra värsta ungen satt bakom mig i kyrkan, sneglade lite bakåt då han var väldigt störig och vad ser jag, jo packet till mamma harklar sig och loskar på kyrkgolvet!!! Detta är min svägerskas vänner... umgås inte så mycket med henne. Jag är inte religös av mig men lite respekt eller vanligt folkhyfs kan man väl visa?? Har någon av er varit med om att de tar upp kollekt vid dop?? det har inte jag iaf och hade inga pengar med mig, en ens plånboken. jag fick ondaögat av kyrkvärden. Min man som var fadder satt längre fram och hade inte heller någon plåndok med sig fick frågan av kyrkvärden om han aldrig varit i kyrkan förr... jag tyckte redan att det var pinsamt att jag inte hade några pengar med mig, men så får man väl ändå inte göra?? Sen röker alla precis utanför kyrkan... är det bara jag som är en fjant eller beter man sig såhär?   Något som var roligare igår var att jag var hos sömmerskan å fick den goda nyheten att det går att ta ut min klänning! så nu kommer jag kunna sitta på bröllopet iaf;)
    Om det är dopgudtjänst är det väl narutligt med kollekt, man tar i stort sett alltid upp kollekt i Svenska kyrkan, och den går till olika delar av verksamheten eller välgörenhetsprojekt. Däremot kan man ju tycka att det är lite bisarrt med kyrkvärdar som frågar en sån sak, det är inte ok, kollekt är en frivillig gåva och inte en avgift för att få vara i kyrkan!

    Hade någon loskat på golvet i kyrkan hoppas jag att jag haft sinnesnärvaro nog att säga ifrån på skarpen. Det var det vidrigaste jag hört på länge!!! Rökandet precis utanför låter också vansinnigt respektlöst för mig....

  • empa83
    Astro skrev 2010-07-19 18:26:24 följande:
    Om det är dopgudtjänst är det väl narutligt med kollekt, man tar i stort sett alltid upp kollekt i Svenska kyrkan, och den går till olika delar av verksamheten eller välgörenhetsprojekt. Däremot kan man ju tycka att det är lite bisarrt med kyrkvärdar som frågar en sån sak, det är inte ok, kollekt är en frivillig gåva och inte en avgift för att få vara i kyrkan! Hade någon loskat på golvet i kyrkan hoppas jag att jag haft sinnesnärvaro nog att säga ifrån på skarpen. Det var det vidrigaste jag hört på länge!!! Rökandet precis utanför låter också vansinnigt respektlöst för mig....
    Det var bara ett dop, ingen gudtjänst, den har varit innan. Om det inte vore för att prästen stod och pratade om hur fint dopet var just vid loskan hade jag rest mig upp och frågat vad fan hon håller på med...

    Jag har aldrig varit med om något så respektlöst!


    Det var en skit dag igår över lag för utom att det gick att ta ut min klänning. Min älskade svärmor började prata om bröllopstårtan på dopfesten, hennes vännina som är väldigt bra på sånt skall göra den, hon har tydligen bestämt att tårtan skall anpassas efter hennes bror som inte tål nötter eller choklad. jag sa nej så blir det inte utan han får en liten egen tårta. tillbaka fick jag ett tjat tjat tjat... vi har aldrig ens pratat om saken innan! grrrr vad jag var bitter...

  • Astro
    empa83 skrev 2010-07-19 18:35:49 följande:
    Det var bara ett dop, ingen gudtjänst, den har varit innan. Om det inte vore för att prästen stod och pratade om hur fint dopet var just vid loskan hade jag rest mig upp och frågat vad fan hon håller på med... Jag har aldrig varit med om något så respektlöst! Det var en skit dag igår över lag för utom att det gick att ta ut min klänning. Min älskade svärmor började prata om bröllopstårtan på dopfesten, hennes vännina som är väldigt bra på sånt skall göra den, hon har tydligen bestämt att tårtan skall anpassas efter hennes bror som inte tål nötter eller choklad. jag sa nej så blir det inte utan han får en liten egen tårta. tillbaka fick jag ett tjat tjat tjat... vi har aldrig ens pratat om saken innan! grrrr vad jag var bitter...
    Fy vad jobbigt! JAg antar att hon tror att hon är hjälpsam, men man undrar ju hur folk tänker. Man kan ju inte bara klampa in och bestämma hur någon annans bröllopstårta ska vara o_O.
  • Miss Giggle

    Åh vad dryga folk kan vara. 
     
    Ang kollekten så har jag bara varit med om det när det varit i samband med gudstjäns, när man haft enskild dopceremoni så har det bara funnits en liten kollekt låda på vägen ut, en sån som alltid finns.

    Men att spotta i kyrkan, jag hade inte kunnat hålla tyst alltså. Hade nog haft ett strarkt behov av att vräka av mig.

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...