• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Annika Hbg

Orsakullan skrev 2010-07-13 10:20:42 följande:
    Ska ni ha s.k. levande musik under vigselceremonin? Vi gifter oss utomhus och ska ha en så kort ceremoni som möjligt. Bm:s syrra ska sjunga I folkviston à capella och vi ska ha En vänlig grönskas som psalm. Klurar fortfarande på "in- och utgångsmusik" eller om vi ska skippa det. Är det helt fel med t.ex. inspelad musik med högtalare eller är det bättre utan musik alls? Skulle egentligen vilja ha ett par spelmän men min kompis som spelar kunde tyvärr inte komma på bröllopet och jag vill helst inte ha ngn som inte är bjuden på själva festen. Svårt!
    tre av våra vänner kommer att spela gitarr och sjunga när vi går in och ut, låtarna är från Whitesnake eftersom vi träffades på deras konsert.

Jag hade hellre haft inspelad musik än ingen musik alls.
  • glaca

Jag håller på med festhäften till barnen, det är jättekul... men om någon har idéer tar jag tacksamt emot dem.

Jag har också planer på att göra speciella vigselprogram med bilder till de barn som är med i kyrkan.

• Bride in leather
    glaca skrev 2010-07-13 15:00:07 följande:
    Jag håller på med festhäften till barnen, det är jättekul... men om någon har idéer tar jag tacksamt emot dem. Jag har också planer på att göra speciella vigselprogram med bilder till de barn som är med i kyrkan.
    Vad har du i dem nu??
  • empa83

idag ahr jag fixat mycket känns det som. naglar, skor, bh som kanske blir bra ska prova den med klänning i kväll, vin att lagra i morgongåva, gick loss på 1300:- ;)

Känns så skönt när man får saker gjorda!

• empa83

oj höll på att glömma det bästa! jag har provat min ring, åh det är perfekt! är så nöjd med att jag valde en mindre sten och fattningen jag valde! hade tänkt ha 4klo och 0,55c men det känndes inte rätt. nu har jag 0,45c och som en kopp med skåror på sidorna, helt mig!

• Sörön10

Min vän kommer spela fiol  när vi kommer. Vi ska vara ute. Så vi kommer gående till Delsbo brudmarsch. Sen har vi två psalmer till akustiskt gitarrkomp. och därefter förhoppningsvis om vi får tag på solisten två solosånger till gitarr. Sist spelas min egenskrivna sång! =) 

• empa83

jag tycker det är jättefint att du skrivit en sång själv! väldigt imponerande! Låter som musiken skommer bli väldigt bra för er;)

• romaste

Vi kör på Jämtländsk brudmarsch in och Preludium i C-dur (Bach) ut. Sen psalm 84 (Vi lyfter våra hjärtan) och 201 (En vänlig grönskas rika dräkt). Och en jobbarkompis till mig ska sjunga In my life (Beatles) och Nothing else matters (Metallica) med akustiskt gitarrkomp. Tror det kommer bli toppen

• empa83

vi kommer inte ha några psalmer utan high med lighthousefamily, everywhere med michelle branch och en edit piaff, hymne a l'amour, den ska vara när jag går fram, tror vi iaf allt är inte riktigt bestämmt ordningen än.... Min man ska fixa någon som spelar gitarr och micka men det har han inte gjort än så det blir nog inget med det, man måste ju hinna öva lite också...

Idag ska jag åka till hon som ska sminka mig, hon ska göra en provsminkning. Ska bli så kul! ska även kolla om hon kan sminka över mitt fula ärr på överarmen, det är bara tre veckor så det lyser rött å fult...

• Miss Giggle

Lycka till Empa, hoppas du blir nöjd!
    Själv ska jag sminkas av min syster, så vi ska ha provsminkning och tjejkväll om ngn vecka.

Här hemma börjar det blir klart med allt Det som återstår är finslip av festprogram, vigselprogram sm jag ändå inte kan göra förrän sista veckan, och så ska jag fylla mina organzapåsar med ris, rosenblad, bubblor och safflor
    Sen måste jag fixa en krog till det, några förslag?

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...