• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • MsNL

Jag känner att jag inte ens orkar tänka mer på att planera dekorationer och sånt.... Kommer vara så glad när jag har hämtat upp klänningen och tagit hand om de sista detaljerna.

Jag vet ungefär vad jag vill ha och det kommer bli fint - Vita dukar, små glasvaser som man får plats med en eller två blommor i varje utspridda över borden med orange och rosa blommor, och så värmeljusstakar med fot. Vi har hittat såna som är olika höga så blir det lite nivåskillnader. Sen sprider vi ut vanliga små värmeljushållare där emellan.

Min syster kommer att göra namnlappar till bordsplaceringen (som vi inte har börjat på) men jag har gjort en backup på datorn ifall att det inte blir bra eller om hon inte hinner.

I övrigt har vi inte planerat något speciellt för att markera var vi sitter.

Känns som att det bara är jag som tappat energin så här framåt sluttampen!? :)

(Vi har förresten OSA den 15e juli och har hittills bara hört ifrån ett fåtal som tackat nej. När hör resten av sig egentligen??)

*puuuuuh*

• buddha82

den 7augusti smäller det för mig också ett bra datum

• Skimmra

MsNL skrev 2010-07-08 10:20:12 följande:
    Jag känner att jag inte ens orkar tänka mer på att planera dekorationer och sånt.... Kommer vara så glad när jag har hämtat upp klänningen och tagit hand om de sista detaljerna. Jag vet ungefär vad jag vill ha och det kommer bli fint - Vita dukar, små glasvaser som man får plats med en eller två blommor i varje utspridda över borden med orange och rosa blommor, och så värmeljusstakar med fot. Vi har hittat såna som är olika höga så blir det lite nivåskillnader. Sen sprider vi ut vanliga små värmeljushållare där emellan. Min syster kommer att göra namnlappar till bordsplaceringen (som vi inte har börjat på) men jag har gjort en backup på datorn ifall att det inte blir bra eller om hon inte hinner. I övrigt har vi inte planerat något speciellt för att markera var vi sitter.   Känns som att det bara är jag som tappat energin så här framåt sluttampen!? :) (Vi har förresten OSA den 15e juli och har hittills bara hört ifrån ett fåtal som tackat nej. När hör resten av sig egentligen??) *puuuuuh*

Kämpa på! Lätt att musten går ur en när det börjar närma sig. Jag tror att det beror mycket på stress och att man varit alltför uppumpad alltför länge i sträck.

När skickade ni ut era inbjudningar? Vi skickade ut dem i april och hade OSA den 20 juni, det var alldeles för lång OSA-tid insåg vi i efterhand för folk glömmer av det och känner inte att det är brådskande att svara eller se om de kan. Vi fick svar lite pö om pö men flertalet tycker jag kom in de två sista veckorna, säkert 6 personer som svarade allra sista dagen.

• Kåseberga

Miss Giggle: Min m2b friade vid Kåseberga, uppe vid Ales stenar . Där är såå fint!
    Bröllopet blir i Öveds kyrka, så det är ju nästan Österlen

Bara 1 månad kvar nu hörrni!! Herregud vad tiden går fort. Nu gäller det att ta tag i sista planeringen på allvar. Det som gäller nu är att få klart festprogrammen. Vi ska få in bordsplaceringsbilden i programmet. Hur gör ni andra, använder ni bordsplaceringen som finns på BT? Tycker inte att den blir så snygg, borden tar liksom slut innan stolarna.. aja får sitta och greja med det i helgen.

Hur långt är ni andra komna? Vad har ni kvar? Tror att vi har någorlunda koll på det mesta, mest småfix kvar..eller så är det en MASSA kvar som man kommer på nu efterhand :-O

Imorgon ska jag hämta min klänning! Den har blivit justerad, hoppas bara den passar nu!

Lycka till alla brudar i all planering, snart är det vår tur!!!

• Miss Giggle

Kåseberga: Öved, där har jag nog varit en vända eller två ;-D Det är fint. Jag är så svag för små söta sockenkyrkor!
    Vi har inte massor massor kvar men en del. Placeringstavla och att skriva ut själva placeringen på papper, festprogrammet är snart klart, men vi har vigselprogram,placeringskort kvar och så ett par favouraskar med som jag missat.
    Jag tror att man ibland gör det större än vad det behöver bli. Men så slipper vi hela dukningsgrejen med eftersom vi inte ska göra det själv utan det står de för på värdshuset.

På söndag ska vi träffa prästen och diskutera hur vi ska gå och stå och vad som ska sjungas etc. Vi kommer få samma präst som döpte vår dotter förra våren så det känns bra. Förvarnade honom att vi har tjuvgift oss borgligt förra hösten, men han lovade att jag skulle få det bröllop i kyrkan som jag drömt om. Han skulle göra det så snarlikt som det bara gck lovade han. Underbar prälle det där

• freasa

Vi gifter oss  den 14 augusti!
    Hoppas ni alla får en toppendag när er dag kommer!

• glaca

Orsakullan skrev 2010-07-07 22:26:33 följande:
    Jag köpte vita lakan på IKEA för 25 kr/styck. De ska få tjänstgöra som bordsdukar!

Vi hade också tänkt köpa dem, men de är så tunna att borden kommer att lysa igenom. Har du tänkt på det? Och framförallt; har du en lösning du vill dela med dig av? Vi funderar på att ha pappdukar under.

• glaca

Nu har jag ledsnat på det här.
    Allt går liksom emot oss.
    I dag har vi fått reda på att de som kanske kunde hjälpa oss att "servera" under middagen, inte kan det. Det var de som ersatte den tjej som lovat att hjälpa till från början, men som sen hoppade av.

Vad fan gör vi nu?

• lyckan ler

Brallis2010 skrev 2010-07-08 14:48:07 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m3783885.htm...Rösta gärna.Senast 27/8 måste vi ha bestämt oss... det är dagen innan bröllopet...

Länken funkar inte!

glaca: nej, vad tråkigt! Kan tyvärr inte komma med några konkreta tips... Ska själv inte ha inhyrd serveringspersonal. Hoppas ni hittar någon snart!

• lyckan ler

Carin o Mikael: tack för tipset! En aning billigare ju, även om de inte är hjärtan! Men det finns ju i röd färg iaf!

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...