• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • lyckan ler

Brallis2010 skrev 2010-07-05 23:37:58 följande:
    varför finns det två trådar om augusti?den andra är här...brollopstorget.se/Forum-1-9/m3770524.html

Två gäng helt enkelt! Bara att välja vilken tråd du vill hänga i, eller häng i båda!

Ang ert efternamn så tycker jag det är ganska kul med ovanliga efternamn. Att man ibland får stava sitt namn för andra som ska skriva, är inget större problem. Jag har haft ett ovanligt efternamn hela mitt liv, så jag vet. Jag röstar på att ni tar din mammas flicknamn, annars kommer det kanske att försvinna helt också?

Miss Giggle: tack för råd! Pratade med en kollega om valet av dikt igår, och hon sa nästan samma som du! Jag vill ju verkligen inte anklaga min bm på bröllopet, eller göra honom ledsen. Egentligen vill jag ju förklara min kärlek till honom, så då passar den första dikten bäst! Det var också den jag hade tänkt från början, så den kommer det att bli!

• empa83

vad roligt det är att planera när allt går frammåt! Imorgon ska vi träffa cateringfirman, min klänning och tärnornas skickas från USA idag och jag har de på torsdag och jag fick ett samtal av min frisör igår som sa att de hade bokat om min ena träna till en annan frisör, ringde då upp och det visade sig att hon fått den frisören jag brukar ha. Hon skulle varit på semester. Så nu bytte vi så jag fick min älskade Tess å dessutom blev det bättre tidsmässigt så jag kan sminka mig efteråt!

Inte nog med det så det att vi ska träffa catering och att mina klännignar kommer är tackvare min man, hör å häpna! han som tyckte jag tjatar för mycket när jag sa att vi nog borde betala resan...

• EnilemmE

Här höll jag ju oxå till litegrann så jag kikar in lite snabbt!

Jag börjar bli stressad, men jag har nog ingen anledning till att vara det egentligen.. Det som stressar mig är festprogrammen.. Kanske skulle ordna nån typ av bordsplaceringsskylt oxå. Vi har ju semester snart, så då hinner vi förhoppningsvis fixa ett och annat!

Min tärnas klänning är iaf under process, så den hoppas vi kommer i tid!

• Kåseberga

Hej!

Får jag också vara med här? Gifter mig den 7:e aug

• Miss Giggle

Åh Kåseberga, där är så fint! Ska ni gifta er där med- ja på Kåseberga alltså?
    Oj blev ltie förrirat. Hur som, välkommen!

Just nu har jag tagti lite paus, om jag eg har råd med det vettifasiken dock!
    Jag bara känner en liten bröllopsutmattning just nu- Vill inte se mer satinband, silkespapper, hjärtformat godis eller tyll just nu bara!

Lyckan ler: Se där- man ska alltid lita på sin instinkt! 
    Empa: Är du nervös nu när du ska se din klänning?

• Bride in leather

Jag gifter mig den 21 aug.

• empa83
    Miss Giggle skrev 2010-07-06 14:33:38 följande:
    Åh Kåseberga, där är så fint! Ska ni gifta er där med- ja på Kåseberga alltså?Oj blev ltie förrirat. Hur som, välkommen!Just nu har jag tagti lite paus, om jag eg har råd med det vettifasiken dock!Jag bara känner en liten bröllopsutmattning just nu- Vill inte se mer satinband, silkespapper, hjärtformat godis eller tyll just nu bara!Lyckan ler: Se där- man ska alltid lita på sin instinkt!  Empa: Är du nervös nu när du ska se din klänning?
    Skojjar du??? Ska bli väldigt spännande! har ju aldrig sett den.... har beställt den ca 2 storlekar för stor så jag hoppas den är det med, även om jag gått upp ca 12kg sen sista veckan i april;) Älskar att prova brudklänningar, det frasar så härligt i tyget;)
  • Miss Giggle

Ja men visst gör det! Jag provade typ 100 tals innan jag köpte min. bara för provandes skull. Det är ju lite prinsessa varning på det hela!!

• glaca

romaste skrev 2010-07-05 12:26:03 följande:
    Verkar vara ensam representant för mitt kön i denna tråd(?), men jag frågar ändå: Är lite i valet och kvalet just nu, om jag ska boka tid hos någon frisör eller ej. Ska era m2b lägga mycket tid (och pengar) på frisyr, smink etc? Känns ju som om jag mest behöver vara jämnt klippt i nacken så är min kyrklook komplett Och kanske ett tunt lager puder så jag inte blir blank om pannan.

Min sambo är mest rädd att han ska få en vit solrand i nacken, så har hade tofs hela midsommarhelgen!

Jag tycker att du ska fixa så att du känner dig fin, på ett sätt som funkar bra för dig. Det är lika mycket brudgrummens dag som brudens, även om de flesta bara pratar om bruden.

• Marielle84

Hej!

Skulle bara meddela att gifter mig den 14 augusti! Kommer kanske senare med mera info:)

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...