• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • 23maj2009

Marielle84 skrev 2010-07-06 20:12:58 följande:
    Hej! Skulle bara meddela att gifter mig den 14 augusti! Kommer kanske senare med mera info:)

Visst är det en bra dag :)

• Orsakullan

lyckan ler skrev 2010-07-04 18:08:57 följande:
    glaca: vad kul att du svarade på min undran. Då förstår jag helt och hållet hur ni tänkt, och det låter ju inte så knepigt längre. Alla är nöjda!Visst var det i denna tråden som någon skulle ha syrénlila gerbera i sin bukett? En sk armbukett? Jag var hos floristen och pratade om det, eftersom mannen ska ha syrénlila slips, men hon sa att det inte finns gerbera i den färgen. Färgas dina blommor eller är min florist helt ute och cyklar?

Det var jag! Min florist sa att det finns gerbera i alla färger utom blå så då litar jag på det :) Har personligen ingen aning men jag sa att jag ville ha syrénlila och då föreslog hon gerbera!

• Orsakullan

Nu är jag tillbaka igen efter en veckas semester på bl.a Öland så nu  måste planeringen ta fart ordentligt! Har en del kvar om man säger så...:) Passade iallafall på att ta en sväng in på IKEA på vägen och handlade en massa genomskinliga ljusstakar för värmesljus för nästan inga pengar alls samt tio glasvaser för en ensam blomma för en femma styck.

Hade även fått kostymerna jag beställt till mina söner när jag kopm hem,(barnkorgen.se) för 399 kr st och de är verkligen underbart söta! Grå kavaj, byxor och väst, vit skjorta och silvergrå randig slips. Tjejernas klänningar är silvergrå så det kommer matcha perfekt. "Bara" skor kvar till barnen samt bm kläder, sen är den biten avklarad!

• lyckan ler

Orsakullan skrev 2010-07-07 10:33:03 följande:
      Det var jag! Min florist sa att det finns gerbera i alla färger utom blå så då litar jag på det :) Har personligen ingen aning men jag sa att jag ville ha syrénlila och då föreslog hon gerbera!

Vad konstigt! Jaja, nu blir det nog andra syrénlila blommor och vit gerbera, verkar det som. Bara jag får gerbera i buketten, så är jag nöjd!

23maj2009 skrev 2010-07-06 22:03:18 följande:
      Visst är det en bra dag :)

Eller hur?

Var inne på en rolig sida: www.balunz.se/shop/. Där hittade jag Sky lantern i form av ett hjärta, som jag föll för pladask! Tror minsann jag ska köpa en sån, så går vi ner till stranden och släpper iväg den där. Fast jag vill ju gärna ha gästerna med då, och det fungerar inte så bra rent logistiskt...

• Skimmra

Hej hej, nu är jag tillbaka här efter att ha hittat den nya tråden.

Vi har precis träffat vår präst och kantor och nästan satt vigselprogram, det är bara ingångsmusik och en solosång som skall bestämmas. Sen har vi påbörjat bordsplaceringen och av 81 gäster så har alla utom 18 st fått en plats. Vi skrev ut ett A3 med bordet ritat på och sen skrev vi ut allas namn och kategoriserade efter kön för att lättare kunna hitta bordsdam och herre till alla (dock två tjejer fler än killar så alla får inte bordsherre tyvärr).

Det är så skönt att komma igång med pillet.

Sedan har jag bestämt mig för hur borden skall dekoreras, det skall bli löpare i lavendelfärgad organza (fast antagligen billigare tyg om det finns) som läggs i mitten längs bordet som har vit duk, fyrkantiga, ca 10 cm höga glasvaser som kläs med gröna blad på insidan och i sätts någon slags "bollig" blomma i lavendel eller himmelsblå färg. Vita blockljus kommer att sättas på små fat och omges av gerberor i lavendelfärg (om det finns, annars annan blomma) och lite murgröna. Festprogrammen kommer att vara vita med samma gröna bladranka som fanns på våra inbjudningar, och som också kommer att finnas på placeringskort, bordsplaceringstavla mm. Festprogrammet skall knytas med lavendelfärgat band och samma band kommer att fungera som servettring där namnlappen fästs 

Sen skall vi beställa bokstäver utskurna i frigolit och infärgade i lavendel eller grönt där det står "Herr % Fru" eller liknande som skall stå på honnörsbordet

Oj, långt inlägg men så går det när man inte har skrivit på ett tag. Just det! Vi har hämtat ut min viselring samt våra förlovningsringar som har blivit upputsade, oj så fin min ring är, vill ha på mig den hela tiden men vi har bestämt oss för att inte ens ha på oss våra förlovningsringar fram till bröllopet för att de skall vara lika skinande som de är nu när de är helt nyputsade, så jag går utan förlovningsring på vänster hand och det känns sååå tomt men det skall bli romantiskt för vi har bestämt oss för att min M2B skall föra på min förlovningsring på mitt finger på vår bröllopsdags morgon

• evejo427

Bara 1 månad kvar!!!! Känns som om det besämdes igår... Gud vad tiden går fort!

• Skimmra

Haha, skall såklart vara "Herr & Fry", inte några procent-tecken här inte

• Miss Giggle

Men skimmra; inte ska det väl stå FRY heller? hahaha

• Orsakullan

Jag köpte vita lakan på IKEA för 25 kr/styck. De ska få tjänstgöra som bordsdukar!

• Carin o  Mikael
    lyckan ler skrev 2010-07-07 11:05:18 följande:
      Eller hur? Var inne på en rolig sida: www.balunz.se/shop/. Där hittade jag Sky lantern i form av ett hjärta, som jag föll för pladask! Tror minsann jag ska köpa en sån, så går vi ner till stranden och släpper iväg den där. Fast jag vill ju gärna ha gästerna med då, och det fungerar inte så bra rent logistiskt...

Såg att lanternerna säljs på teknikmagasinet för en billig peng också...www.teknikmagasinet.se/db.pl&link=Kelkoo&artnr=660381&utm_source=link&utm_medium=cpc&utm_term=660381&utm_campaign=kelkoo

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...