• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Skimmra

@Orsakullan: Skulle verkligen inte ha läst ditt inlägg precis innan lunch, jag blev suuuuperhungrig för minipajerna lät så himla goda!

Har ni något tips på nagellack som sitter som berget? Jag tänkte göra fransk manikyr på mig själv innan bröllopet men de nagellack jag har nu (ett pärlemor-vitt och ett genomskinligt) håller bara i ungefär en dag

• Bride in leather
    Annika Hbg skrev 2010-07-12 11:43:11 följande:
    Paniken är total! jag har gått upp i vikt och min klänning går inte att stänga. slutade röka för 5 månader sedan och har efter det gått upp 7 kg. så nu är det full panik, måste hitta superdieten för jag har inte råd att köpa en ny! hur kunde det gå såhär fel. jag tror att det är all choklads fel
    Instämmer i den paniken men mitt beror på värmen och den förbannade jäkla mensen.

Oavsett anledning så suger det rejält...stackars oss

• Orsakullan

Jag hade bestämt mig för att gå ner 5kg men tror det går åt andra hållet med, vågar inte väga mig... Tror det är värmens fel för jag orkar inte laga mat utan alla går runt och småäter typ... Och glass är ju gott när det är varmt! Måste nog testprova klänningen snart om jag vågar!

• empa83

ok.... har provat klänningen, som såg ut som jag tänkt mig;) men som vanlig är brösten lite förstora... men om jag inte hade varit så äckligt klibbig av värmen hade den suttit som ett smäck!!! gud vad skönt att den passade! problemet är nu bara att jag tror att min syster som är en av mina 4 tärnor är lite för tjock för sin klänning som också kom idag.... äh en maggjördel löser det nog;) Jag är så glad!!!!!

Förresten, är det inte snyggt med riktigt mycket pushup på bröllopet?? ;) (säg ja;)

• Farytopia

empa-83: Jo det ska vara push-up.....inget häng här inte

• Sörön10

Ojoj vad tiden går snabbt!! Helt galet att det snart är dags! Vi är på semester nu och roar oss med festprogram och bordsplacering! Roligt va!? ;)

Är så glad för jag har skrivit en sång som jag funderat på om det skulle funka att ha som utgångsmusik, men inte vågat spela upp för m2b! Jante, ni vet! Men nu, tre månader senare, vågade jag och han gillade den!! =) Det var kul! 

Imorn får vi reda på om vi har nån solist!! Håll tummarna!!

• Skimmra

Sörön10 skrev 2010-07-12 23:10:53 följande:
    Ojoj vad tiden går snabbt!! Helt galet att det snart är dags! Vi är på semester nu och roar oss med festprogram och bordsplacering! Roligt va!? ;) Är så glad för jag har skrivit en sång som jag funderat på om det skulle funka att ha som utgångsmusik, men inte vågat spela upp för m2b! Jante, ni vet! Men nu, tre månader senare, vågade jag och han gillade den!! =) Det var kul!  Imorn får vi reda på om vi har nån solist!! Håll tummarna!!  

Haha, ja festprogram och bordsplacering är ju precis vad man vill ägna semestern åt Vår bordsplacering är satt, festprogrammet knappt påbörjat men igår så fick vi klart infomail som skall skickas ut av våra toastmasters, det tog tid men herre min ge vad skönt det är att ha det gjort!

Ikväll blir det träning (misstänker att värme och uppsvullenhet innan mens har gjort att jag inte längre kommer i min klänning...) för att försöka hålla min form så att det inte blir alltför stora ändringar när jag skall på slutprovning den 4 augusti (bröllop den 14), shit vad nervigt och sommaren består ju av en enda lång grillning med goda såser, gott bröd, snacks och gott vin, typiskt Varken jag eller min M2B är överviktiga men vi har bestämt oss för att försöka hålla vår träningsregim även under semestern som börjar på fredag så att vi håller vår vikt och framförallt att vi fortsätter med den goda vanan att träna 2-4 gånger i veckan vilket vi har gjort sen i februari. Men det är otroligt lätt att bryta en god vana och så otroligt svårt att påbörja den igen tycker jag.

Träningen efterföljs förhoppningsvis av att vi bestämmer ingångsmusik, jag väljer mellan drottningholmsmusiken och änglagård, vad tycker ni? Gå in på kyrkomusik.se och lyssna om ni inte vet vilka jag menar

• Orsakullan

Ska ni ha s.k. levande musik under vigselceremonin? Vi gifter oss utomhus och ska ha en så kort ceremoni som möjligt. Bm:s syrra ska sjunga I folkviston à capella och vi ska ha En vänlig grönskas som psalm. Klurar fortfarande på "in- och utgångsmusik" eller om vi ska skippa det. Är det helt fel med t.ex. inspelad musik med högtalare eller är det bättre utan musik alls? Skulle egentligen vilja ha ett par spelmän men min kompis som spelar kunde tyvärr inte komma på bröllopet och jag vill helst inte ha ngn som inte är bjuden på själva festen. Svårt!

• Orsakullan

Förresten så har jag beställt en morgongåva nu, på Saga of Sweden. Det blev en slipsnål med ett personligt budskap på plus bröllopsdatumet! Ska bli spännande att se när den kommer. Han ska dock få den på bröllopsdagens morgon så att han kan använda den under vigseln! Ev. köper jag nåt mer också, ska fundera vidare :)

• Miss Giggle

Vi ska ha måne och sol och en grönskas vänliga som psalmer men jag hade även kunnat tänka mig guds kärlek är som sanden för den är så vacker i melodin tycker jag.

När det gäller in och ut så vet i fasiken hur jag hade gjort när man ska vara ute. Svårt det där. Personligen tycker jag det blir lite koko med inspelat, men det är väl bara jag som är lite koko kanske?

Vi ska iaf ha den vanliga "here comes the bride" in och vanliga bröllopsmarschen ut.

Skimmra: Jag gillar drottningholmsmusiken bäst

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...