• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • empa83

åhh herre gud, har ni redan gjort namnskyltarna?? jag har börjat med bordsplaseringen men fick inte ens ihop honörsbordet så jag slängde pappret å sidan å det har nu legat där de hamnade i ca 2 veckor....

var på min provsminkning igår, jag blev jättefin! men när jag satt här hemma sen kännde jag min inte lika fin. det var väldigt mycket smink, glitter i ögobskuggan så jag kännde min nästan smutsig i ansiktet.

Har ni andra varit på provsminkning? fick ni mycket smink då? det kommer ju se bra ut på kort men ansiktet känns instängt trots att det är mineralprodukter....

• Sörön10

Jag har också provsminkats, men jag blev jättenöjd! Mycket sotiga ögon på mig, men jag är van att bära mycket smink, så jag antar att det är olika! 

Bordsplacering har vi också lyckats få till, men då håller jag tummarna för att mina systrar inte tjafsar mera och håller på och ändrar nåt. :S

• MsNL

@empa83: Nu kommer det här nog bli lååångt.... Jag har varit på två olika provsminkningar (men kommer att sminka själv i slutändan) och vet precis vad du menar.... På den första sminkningen använde de en ansiktskräm med nåt ljusreflekterande i, mineralfoundation, concealer, rouge, bronzingpuder, puder, tre olika ögonskuggor, ögonpenna, mascara, läppenna, läppstift och sen nån form av fixerande spray över hela ansiktet.

Det såg fint ut på lite avstånd, men det kändes sådär eftersom jag vet att jag kommer stå närmare min m2b och han kommer se allt kletet. Det kändes dessutom just kletigt. Blä.

Sen var jag på en annan sminkning där de använde produkter från Pupa, och jisses vilken skillnad i hur det kändes! Ögonskuggorna satt som berget hela dagen (det var 37 grader varmt) och trots att jag hade i stort sett samma mängd smink på mig som vid första sminkningen kändes det inte och huden såg dessutom jättefin ut!

Tycker du ska prata med dem och förklara...Om du inte är van vid så mycket smink är det ju bättre att ni hittar en mellanväg så att du känner dig bekväm OCH du får smink som ser festligt ut och fint på foto. :)

• Astro

Brallis2010 skrev 2010-07-17 01:40:32 följande:
    Jobbigt med folk med samma förnamn och samma 3 första bokstäverna i efternamnet.

Japp. Vi har två killar med samma namn och den enas efternamn börjar med Lj och den andra med Li... vilket ser typ likadant ut i skrivstil, så där skrev vi ut hela namnet...

Jag har blivit helt osäker på smink nu, eftersom jag bara har mascara och rouge till vardags. Kändes helskumt när jag provsminkade mig själv häromdagen och la hel "aftonmake-up".... Tror bara jag kör brun kajal, brun mascara, lite highlighter, rouge och läppglans.... Känns mer som jag....

• Astro

Brallis2010 skrev 2010-07-17 13:01:33 följande:
        Skriver ni bara ut efternamnet på de två personerna eller på alla? Så tänkte jag med ang sminket, man ska känna sig bekväm i det och känna att detta är jag.

Jag skrev bara ut efternamn på de två, resten blir bara förnamn eller förnamn + initial när det behövs. Men så är jag oxå lite bohemiskt lagd så det känns inte viktigt att det blir exakt samma. Har faktiskt tre olika design på placeringskorten som jag växlar mellan, och 5 olika varianter på "symbol" på dem, olika varianter av hjärtan och ringar iofs, men ändå. .

Skönt med nån mer som förstår grejen med minimal sminkning, känner mig lite off ibland.

• Astro

Brallis2010 skrev 2010-07-17 15:19:38 följande:
      Det var smart att ha lite olika figurer på placeringskorten det har jag sett på ett bröllop vi varit på för länge sedan med.Jo som min pappa säger : En tjej ska inte se spacklad ut.....

Smart pappa det där !

• Astro

Brallis2010 skrev 2010-07-17 15:25:17 följande:
      Ja visst är min pappa smart.Jag tycker inte heller att det är snyggt med för mycket smink. Man ska ju se sminkad ut men inte spacklad...Lite naturlig vill man verkligen se ut.Jag ska ha ljusrosa ögonskugga, underlagskräm som gör att det inte glänser och sedan lite rouge och läppglans som är ljusrosa

Låter kanon. Jag funderar på att köpa någon concealer oxå, bara utifall att man skulle sova dåligt på natten eller få nån finne eller så som man vill täcka över.

• Ingvarsson

oj.. nu är det inte så långt kvar..... har en del kvar att fixa, tur att mina systrar finns till hjälp....

• EnilemmE

Jag blev provsminkad för några veckor sen och jag var inte helt bekväm i det.. Det är min kusin som sminkar mig och hon är väldigt noga med att jag ska vara nöjd, men jag känner mig ändå lite kluven att säga ifrån.. Jag brukar inte sminka mig så mycket till vardags, så det kändes ganska kladdigt, fast det kanske inte var så kladdigt egentligen.. Jag vill ha riktigt ljusrosa ögonskugga, men hon säger att det är svårt att få en sån make bra på bild, men det känns som det inte är det viktigaste.. Jag vill ha en ljusrosa romantisk make, men hon la en lite hårdare rosa med något sotade ögon och det kändes sådär.. Hon sa iofs att vi lägger ljusare från början när vi väl sminkar och så lägger vi på mörkare om jag tycker att det känns bra.

• Ingvarsson

Brallis2010 skrev 2010-07-17 18:22:57 följande:
      Då har du helgen innan mig.Det är mer att göra ön man kan tro och allt tar ju tid.Jag och min blivande gör allt själva.

okej... Ja det är mycket att fixa, men det ärså skönt med lite hjälp.. Hade tänkt först att göra allt själv men det blev bara mer & mer...

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...