• Orsakullan

Augustibrudar 2010 forts...

Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75

8 augusti
    Liilly

13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka

Jenny Malmö

21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

21 augusti
    evejo427

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

21 augusti
    Irish

28 augusti
    Brallis 2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

7 augusti
    evejo 427

21 augusti
    Brud73

28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • empa83

min man ringde nyss och sa att min klänning kommer den 8:de!!! gud så spännande!

• 23maj2009

Py bäckman? haha
    Iggesundsgänget.. du har ju massor utav lokala förmågor..haha
    ursäkta min galghumor..

• Sörön10

haha eller hur! Finns hur många "stjärnor" som helst ju... ;)

GAAAAHH!

23maj2009 skrev 2010-07-03 01:22:15 följande:
    Py bäckman? hahaIggesundsgänget.. du har ju massor utav lokala förmågor..hahaursäkta min galghumor..
  • fryser

idag ska vi på bröllop.. ska bli såå kul o få gå på nån annans bröllop o släppa planeraqndet en stund... ha en underbar lör tjejer/killar

• MsNL

1 månad kvar idag! Jisses!! Snart börjar nedräkningen på allvar... :) :) Hoppas ni alla har en bra lördag!

• empa83

ja, jag har iaf en väldigt bra lördag! solat å badat. nu väntar grillning med goda vänner;)

ha det gött alla!

• 23maj2009

Ja vilken dag! 30 grader och jag springer mellan poolen och solstolen..
    Fick min mens idag..BRA! Då vet jag :) Då borde jag klara bröllopet den 14 augusti..
    Jag är urusel på att hålla koll.. tänker jämt att jag borde skriva upp det, men så blir jag så glad att det är över och missar det..

Nu har jag utfodrat barnen med mat och sedan lördagsgodis och jag tar en stund framför datorn.

Kram

• glaca

Jag har varit på en snabbsemester, så jag hann inte svara på diskussionen om reserver från förra tråden.

Jag tyckte också att det var konstigt när min kompis gjorde så för ett par år sedan, men när jag har tänkt på det så känns det inte alls underligt. Alla vet att det är svårt att dra en gräns vid ett bröllop, kanske främst av ekonomiska eller lokalskäl. Alla vet också hur det funkar med de man "bör" bjuda, alltså bjuder vi den mostern så måste vi bjuda den också.

Vi visste helt enkelt inte om vi hade plats för, eller hade råd, att bjuda några nya bekanta som vi lärt känna genom barnen under det sista året. Nu var det några som valde att tacka nej/inte svara alls... och då hade vi plats för dem. Vi förklarade helt enkelt hur det låg till, och att vi verkligen skulle tycka att det var kul om de kom. Alla fyra paren blev jätteglada, tre av dem tackade ja... det fjärde hade annat inbokat den helgen.

I ärlighetens namn: För vår  del känns det roligare att "reserverna" kommer än att de släktingar som inte kom ihåg att svara (alltså inte brydde sig så mycket) kommer. Vi har gjort vår "plikt" och släktfejden är undviken, men ändå får vi de gäster vi vill ha på vårt bröllop. Det känns bra.

• empa83

23maj2009 skrev 2010-07-03 18:39:33 följande:
    Ja vilken dag! 30 grader och jag springer mellan poolen och solstolen..Fick min mens idag..BRA! Då vet jag :) Då borde jag klara bröllopet den 14 augusti.. Jag är urusel på att hålla koll.. tänker jämt att jag borde skriva upp det, men så blir jag så glad att det är över och missar det..Nu har jag utfodrat barnen med mat och sedan lördagsgodis och jag tar en stund framför datorn. Kram

hahaha jag är likadan! kommer aldirg ihåg när det var....

Själv fick jag börjar med p-ring igen efter ett uppehåll på 8 månader för att jag räknade ut att jag skulle få mens den 13/8, dagen innan bröllopet å med min mensvärk är det inte att tänka på! så nu är jag mensfri hela sommaren i stället;) hoppar över mensen helt enkelt!

• lyckan ler

glaca: vad kul att du svarade på min undran. Då förstår jag helt och hållet hur ni tänkt, och det låter ju inte så knepigt längre. Alla är nöjda!

Visst var det i denna tråden som någon skulle ha syrénlila gerbera i sin bukett? En sk armbukett? Jag var hos floristen och pratade om det, eftersom mannen ska ha syrénlila slips, men hon sa att det inte finns gerbera i den färgen. Färgas dina blommor eller är min florist helt ute och cyklar?

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...