• FramtidaFruSandberg

    Vi som gifter oss 4/9 del 2

    Den gamla tråden stängdes igår såg ja så här startar jag upp en ny.

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2
  • Innie

    Jag blir stressad när jag tänker på att jag borde vara stressad, men annars orkar jag faktiskt inte vara det. Jag jobbar heeeela sommaren (studerar i vanliga fall) och har en vecka obetald semester mellan jobbet slutar och skolan börjar den 31 augusti. Sen skola fyra dagar som kommer bestå av skolk *hrmpf* och sen är det plötsligt dags för vigsel. Hjälp! Den där "lediga" veckan kommer bli helt hysterisk.


    Men trots allt börjar det mesta falla på plats. Vi hämtade ut fästmannens vigselring i dag, min kom för nån månad sedan. Hotell är bokat och klart (smidigt att känna nattportiern!), frisör likaså. Klänningen är hos min kompis mamma för att bli insydd och fästmannens kläder är så gott som klara. Det som nu återstår är SKOR för min del; det börjar bli superaktu men jag hittar inte ett smack. Underkjol behöver jag också men hoppas lite på att kunna låna vår toastmadames. Till sist behöver fästisen köpa en ny frackväst men det är gjort i ett kick.


    Vi har 34 som svarat ja, 3 nej och nästan 40 som inte svarat. Som många andra har vi 1 augusti som OSA-datum men även om det inte riktigt är "legitimt" att blir frustrerad är jag det tyvärr ändå. Stress?


    Jag funderar på hur ni gör med vigsel- och festprogram. Skriver ni ut själva eller har ni tryckeri? Vårt vigselprogram är på åtta sidor, eller 3 vikta A4-papper och festprogrammet sannolikt det dubbla. Det är MÅNGA sidor att printa själva, men jag är rädd att det blir dyrt att lämna iväg. Kreativa eller smarta förslag?


     


  • Fenixx

    lite stress känner jag allt.....vad har man kvar, så man inte glömmer nåt.


    våra toastmastrar gör våra festhäften, men jag måste köpa mer papper till placeringskorten och utsidan på festhäftena...

  • sun moon

    Jag vet inte heller hur vi ska göra med våra vigsel-festhäften. Vår skrivare är lite knasig och skriver mest grönt så det blir inte så vackert :-P 

  • popcorn o dip

    neej, inte pirrig än.. Har nog inte förstått att det är dryga månaden kvar. Men pirret och nervositeten kommer, det är jag säker på!
    Sitter och klurar på festprogrammet och presentationerna vilket inte är det lättaste. Ska fixa bordplacering och sånt, tror vi ligger rätt bra till och stressar inte så mycket..
    Kläderna är så gott som klara, ringarna och graveringen är klart. Va kul det ska bli! Längtar!
    Är det någon som blivit hippad?

  • Fenixx

    jo måste också få klart gästpresentationerna....inte lätt alltså. sen kommer våra toastmastrar göra klart festhäftena åt oss..såå gott hehe.


     


    har inte blivit hippad, så man är lite på vakt där med haha. men däremot så är sambons svensexa nästa helg.

  • sun moon

    Har så smått börjat samla info om hur vårt festhäfte ska se ut.. pratat lite med sambon men han verkar inte så intresserad :P Vet inte om jag är så intresserad av att göra dom heller :P 

  • Fenixx
    sun moon skrev 2010-07-24 17:22:19 följande:
    Har så smått börjat samla info om hur vårt festhäfte ska se ut.. pratat lite med sambon men han verkar inte så intresserad :P Vet inte om jag är så intresserad av att göra dom heller :P 
    nä men då kan ni väl föra över uppgiften på era toastmastrar?

    vi hade ju turen att dem anmälde sig frivilligt att göra dem. sen har vi bara sagt tilll om vissa saker som SKA vara med i. sen får dem greja resten..såå skönt.

  • sun moon

    Min BM tyckte det men vår toastmaster är samma person som marskalen så jag känner att det är att lägga lite för mycket på honom. Han som skulle vara toastmaster dog hade han funnits kvar i livet så hade jag kännt att han hade kunnat gör festhäftet till oss. 


     Vi ska kanske träffa vår toastmaster på måndag och prata lite...

  • Fenixx

    ah så var det ja... sorry...hade glömt av det. vet du berättade om det innnan sun moon.

Svar på tråden Vi som gifter oss 4/9 del 2