• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • muggles

    Piggelin: tråkigt med din pappa. Min mormor hade en massa strokes men överlevde varenda en, så det går nog oftast bra. Har han problem att gå också el bara med glömskan/talet?


    Vi har haft en urmysig långhelg och varit mkt ute. Nu njuter vi i fulla drag av att inte ha köpt ett renoveringsobjekt och inte ha en massa trädgård att pyssla om Vi grillade igår med några kompisar och det är JAG som grillar, kors i taket. Dessutom är det jag som klipper gräset just nu då maken har gräspollenallergi - det är nog bara jag och grannfrun som klipper gräs av alla kvinnorna i området haha.


    Moa går hela dagarna utan blöja nu och det går jättebra! Jag trodde det skulle bli betydligt jobbigare och hända fler "olyckor" men hon är superduktig. Ska bli så skönt när hon blir helt blöjfri!


    Och i övrigt är hon världens goaste tjej just nu (inget trots) - så go så man skulle vilja klona henne

  • muggles

    Telis: vi hade comhem förut och de hade en del avbrott. Har du begärt kompensation? Nu är vi tvingade att ha Telia och deras inspelningsbara box funkar inte - de filar på en buggfix men det verkar dröja...

  • Lapinette

    Hej tjejer!

    Verkar som alla har haft en underbar Midsommar i solen. Härligt!

    Piggelin - hoppas din pappa inte får några men av sin stroke. Läskigt när sånt händer! Usch, vågar inte tänka på om något skulle hända min mycket aktiva mamma.

    Telis - jobbigt att ni förlorar både telefon och internet! Skulle bli galen och för att inte tala om maken som är internetberoende.

    BS - ha det så härligt på Öland. Hoppas vädret fortsätter så här så ni kan bada.

    Tinga - förstår om det känns hopplöst. Helt otroligt att ni orkar! Ohhh, vad jag hoppas att det släpper snart!

    Ego - har nu bokat in läkartid för mig och maken imorgon. När det är fixat är det bara ett referentbrev som saknas och sen är alla papper inlämnade inför nämndens beslut i augusti. På onsdag har vi även vårt hemsbesök (hoppas jag).

  • fru AM

    Hejhej alla! Klart mindre tryck nu - semestertider.


    Angående ny tråd: Jag kommer nog inte hem ordentligt förrän 26-27 juli. Finns det ingen ny tråd då så startar jag en.


    Här pågår packningsbestyr inför Italien (torsdag) ... Packning för fem pers som ska bli så liten som möjligt. Hoppas och tror på tvättmaskin i hyrhuset!


    BS: nu minns jag inte ens vem det var som villeha en träställning till gunga men den personen kan kanske dela med sig av sparade länkar ... Kolla K-rauta

  • Lapinette

    AM - härligt med Italien! Min brorsa stack i fredag till Toscana. De har hyrt ett stor hus där tillsammans med två kompisar/kollegor + familjer. Fast just nu känns det helt ok att vara kvar i Stockholm ett tag till. Vilket underbart väder vi fått!

  • Liten med Mindre

    Hej hej!
    En till som haft en skön midsommar. försökte åka på firande vid Tyresö slott, men när extraparkeringarna var fulla 500 m från slottet, och folk höll på att trilla ur bussarna, så vände vi och åkte till badet och hade picknick i stället. Skönt! Mindre får dansa nästa år.

    Och introduktion av badstrand gjorde att vi igår när värmen återvände, åkte och badade på riktigt. eller - lilltjejen badade och vi andra höll i. Det räckte gott.

    Piggelin - hoppas pappsen kryar på sig fort. Svärfar fick en stroke någon vecka efter vårt bröllop. Det var nog också av det lindrigare slaget, men livet blir ju annorlunda efteråt i alla fall. Medvetenheten finns där.

    Nu ropar lilleman - undrar om nådige herr'n kan tänka sig äta lite nu kanske.

  • Lapinette

    muggles - i Champagne kan det även vara Pinot Noir eller Pinot Meunier. Är det enbart Chardonnay kallas det för Blanc de blancs.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen