• scarborough81

    Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?

    Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.

    Vår budget är 15000 kr.

  • Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
  • 23maj2009

    hmm..
    klänning och skor 2000
    min sambos kläder 700
    inbjudningskort osv.. 500
    mat och lokal 25000
    fotograf 13000
    ring 6700
    näbbkläderna 800
    blommor 1500
    hår 1500
    övernattning 1000
    välkommenskål 600

    uppe i 53300 kr nu..
    Vi har ingen budjet utan det kostar vad det kostar.. jag har aldrig varit duktig på sådant här.. allt som sker imitt liv ser jag som oförutsedda utgifter :)

    Hoppas att vi ror det iland bara..

  • 23maj2009

    jo vi är drygt 50 pers och gifter oss på Hölick, ett underbart ställe ute vid havet i ett kapell..
    åhh vad jag längtar...!

  • eigollet

    60 pers med lokal, fördrink, canapé, mat, dryck till middag, personal, dekoration ca 60 000 kr paketpris utanför Sthlm.
    Tårta: 3000 kr
    Fotograf: Kompis, blir symbolisk summa.
    Hår och smink: Kompis är frissa och make- artist, symbolisk summa.
    Blommor: 1000 kr
    Klänning och skor: 3000 kr
    Inbjudan: 500 kr
    Brudgums kläder: 1500 kr i hyra.
    Bröllopsnatt: 1000 kr.
    Ring: ca 7-10000 kr.

    Sen har jag säkert glömt en massa...

  • Maxiander
    Jakobsson85 skrev 2010-05-04 20:21:54 följande:
    Jag inser att jag och min blivande make är bra underliga i sammanhanget. Vi har nämligen inte sparat en enda krona, inte tagit lån och inte satt någon budget.
    Ni är inte ensamma. Vi hade inte heller sparat en krona och tar inga lån heller. Inte heller satt en budget, men vi är prismedvetna som en del så fint kallar det :) Ingen av oss är sugna på att lägga en hel förmögenhet på bröllopet men det är klart att det kostar en slant hur man än gör. Men man gifter sig ju bara en gång!!! {#lang_emotions_smile}

     


    www.maxiander.se


  • adrianasbröllop

    Budget:
    100.000 kr som mina och sambos föräldrar står för {#lang_emotions_smile}

    Bröllopsresan och vigselringarna betalar vi själva....

  • EnilemmE

    Vi är ca 60 pers. och har en budget på max 80'. Får mat & dryck betalt och ev. något mer, så vi får stå för drygt halva kostnaden själva och det är pengar vi sparar ihop.

  • Planer

    Vi kommer att bli ca 55 pers.
    vi har satt max 100 000...när vi räknar så räknar vi lite mer på allt så förhoppningsvis blir det lite billigare. Vi ska betala allt själva. men vi hoppas att våra snälla föräldrar bidrar stort till bröllopsresan!!!

  • Pärlis

    Har räknat på det idag...och det blir lite mer än vad jag gissade på =P Kommer nog upp i nästan 60000. Men det är ju inkl allt utom resan. Dvs, kläder, ring och sånt.
    Vi har lagt ner ganska mycket på kläderna, även om man bara ska ha dem en gång =)

  • Mirey

    Vårt bröllop gick på ca 250 000kr inkl resa o ringar. 320 av 380 gäster dök upp. Inga lån, skulle aldrig ta lån för ett bröllop!

Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?