Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Vår budget ligger på ca 90 000kr, sparat ihop allt själva, vi blir ca 40 pers!
110 gäster inbjudna, 3-rätter, orkester, fest i trädgården i partytält. Budget 70 000 sparade kronor SKulle ALDRIG ta lån för att kunn agifta mig!!!!!
Vi är ca 80 pers så det trillar iväg snabbt...
Vi är ca 80 pers så pengarna trillar iväg snabbt... Det är bara mat, tårta och alkohol till maten inräknat.
50000 ca, inga lån, hjälp av mamma.... snart firar vi bommuls bröllop! jo föresten, ca 60 pers o STHLM
vi är 89 pers men har turen att ha kontakter så lokalkostnader o musik tex blir billigt. Har man lokal där man inte behöver ta deras mat o dryck så spar man ju en hel del förstås. Men det är ju så olika det där, vad man hasr för budget. Oavsett vilken budget man har så hoppas jag att alla får sina drömbröllop. Det är ju liksom därför man ställer till med allt det här
Tack! Vi ligger på 80´på 43 pers. Vart i Lund har ni festen?
Long engagement: Vi kommer ha vår fest på Katrinetorp i Malmö, det är Kleins mat som står för mat och dryck, han beräknade ca 1000-1200kr per pers inklusive fri bar, Malmö stad tar 5000kr för lokal-hyra, och 80kr per pers för dukning, i hyran ingår både "sommar stället" samt logen för dans!
Var ska ni ha festen?
Jag inser att jag och min blivande make är bra underliga i sammanhanget. Vi har nämligen inte sparat en enda krona, inte tagit lån och inte satt någon budget. Lyckligtvis har mina föräldrar "kidnappat bröllopsfesten". Vi tänkte ordna med buffé och offra semesterdagar för att förbereda detta men mina föräldrar beslutade att flytta det hela till en restaurang för att själva slippa arbeta på bröllopsdagen och med detta beslut följde även finansiering (som blir deras bröllopspresent) - totalt 25 000 kr (eftersom de känner restaurangägarna väl). Övriga kostnader har vi tagit/tar vi som det kommer eftersom vi är riktigt dåliga på att spara pengar: Brudklänning 3000:-, Brudgummens klädsel 5500:-, Tärnornas och marsalkens klädsel 2000:-, Vigselring 15000:-, Inbjudningskort och festprogram 500:-, Skor 1000:-, Underkläder 500:-, Smycken (lånat arvegods), Blommor (ksk. 2000 , Bröllopsresa (återstår att se ksk 30 000:-, men tror att vi kommer att få bidrag till denna i bröllopspresent), Boende för de gäster som reser in från USA (ksk 2000
, Dekorationer 1500:-, Håruppsättning 0:- (har kort hår), Fotograf 0:- (två gäster sköter detta), Engångskameror 1000:-, med extra smått och gott för ca 1000 kr landar vi på 90 000:- (vilket nu kommer lite som en chock för mig).