Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Vad kul!!!! Grattis till er - sån tur önskar jag att jag kunde ha nu då det är mycket jag vill göra
Jag ville inte låna pengar till bröllopet men vad gör man när man är så fattig att man inte kunde just nu lägga ut pengarna till biljetterna hem??
Vi hade pengarna men en tandläkare räkning på 3000 kr tog och åt upp våran hemresa så mina föräldrar lånade ut pengarna till oss.
Det känns inte alls bra, man måste leva efter vad man har MEN vi måste ju komma hem.
Vi gifter oss i hans hemstad i Skottland och sedan tar vi hos hem till Sverige för att starta vårat liv tillsammans.
Vår budget startade på ca 50 000 men vi kommer nog hamna på 65 000-70 000. Våra föräldrar bidrar med totalt 30 000 kr och sedan är det upp till oss att skrapa ihop resten. Med sparade pengar och skatteåterbäring löser vi det.
Lån är inte aktuellt för oss, då hade vi istället få skära i budgeten och göra ett enklare & billigare bröllop. Jag skulle aldrig vilja betala tillbaka på en fest. I värsta fall hade jag väl gjort som några tidigare skrivit, bakat in i ett befintligt lån.
Hur gör ni som hamnar på under 50 000?
Vi planerar ett litet, "icke-pampigt" bröllop men summorna skenar iväg i hästfart hur vi än tänker, räknar och planerar? vad gör vi för fel?
Skulle behöva lite tips och råd!!!
HJÄLP! :)
Vi ska inte ta några lån, våra föräldrar är med och bidrar.
Men oavsett summa vi får och oavsett vad vi kan lägga själva så tycken ingen av oss att det är värt flera hundra tusen.
Kanske låter tråkigt men så känner vi båda två.
Jag känner inte för nått pampigt där jag ska stå i centrum hela dagen, är inte så som person. Men är nästan lite avundsjuk på de som gillar det och är så som personer, skulle vara ganska roligt att vräka på ordentligt bara för en dag :)
www.maxiander.se/
Drar ner kostnaden är att göra make up, frisyr själv.
Buffemat kan man komma undan med 100kr/person
Ha festen helt och hållet hemma utan att hyra tält eller lokal kan man spara in en god slant. Gifter man sig kyrligt kan man låna lokal via kyrkan...
Klänning och klädsel kan man komma undan både billigt och dyrt...
Allt handlar om man man själva vill och vad man kan...hur många man vill bjuda osv...
Katarina Michael skrev 2010-03-11 09:43:10 följande:
Hej absolut inga lån, tycker inte att man skall låna till sitt bröllop!! Vi har sparat och har en budget på ca 80 000kr med resa till Italien.
Inga lån för oss, känns inte bra att ta lån för en fest...då kostar det mer än det smakar. Vi har en budget satt på 110 000:-
men det kommer säkert upp till 120 000:- när allt är betalat och klart. Då är verkligen allt inräknat, resa, övernattning på bröllopsnatten m.m