Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Så har vi också gjort tog ett lån på ett vi redan har vi lånade 70.000 men 20.000 gick till mitt körkort. Men vi lägger undan varje månad samt har vi köpt saker under hela året av de vanliga pengarna alltså från lönen.
100.000 inkl resa till Thailand för 4 pers. Inga lån. Spara, spara och åter spara :)
Trodde det skulle vara vanligare med lån faktiskt.
Inget lån. Sparar själva Kommer bli ca 50 000 inkl resa till gran canaria med barnen oxå.
Vi har inte kommit så långt men vi hoppas att 150 000 ska räcka till allt. Usch vad det låter mycket. Men inga lån, vi försöker göra aktieklipp! :)
Vi har en budget på 50.000kr. Jag har jobbat utomlands och sparat de extra pengar jag tjänat, tyvärr kom ett bygge av ett nytt garagetak ivägen och snodde 20.000kr fr budgeten i höstas. Men vi har räknat med att hinna spara ihop resterande 20.000kr bla med hjälp av skatteåterbäring. Som det ser ut idag så kommer det inte bli några problem. Bara det inte blir några fler oplanerade utgifter på huset...
Min mamma kommer dessutom stå för min klänning och min pappa lägger in ett bidrag på 5000kr. Så jag kan tänka mig att allt slutar på ca 60.000kr.
80 000kr för bröllopet och ytterliggare 80 000kr till resan. Vi sparar ihop allt och betalar allt. Av gästerna önskar vi oss pengar till resan, men det är ju svårt att uppskatta hur mycket man får. Tills i augusti ska vi ha sparat ihop 110 000kr och sen har vi tills februari på oss att få ihop resterande 70 000kr. Nu är vi uppe i drygt 40 000kr sedan nyår. Vi må leva på makaroner och falukorv och jobba dubbelt, men det är det nog värt!
70000kr inga lån eller bidrag, är emot lån till bröllop då jag tycker man ska anpassa festen till den besparing man har eller kan spara till istället...
På de kommer en resa...
Ca 80´000 plus resan på 40´000. Sparade pengar, men vi får tårtan av svärmor samt 30´000 av mina föräldrar.
Får vi pengar av gästerna som present kommer vi använda dem som extra fickpengar alt. (om det blir något över) till fortsatt husrenovering.
Inget lån här.
Vi delade kostnaden på 3 och det går väl på runda slängar 90 000 men där är smärtgränsen. Ingen resa är inkluderad..om vi nu inte får massa presentkort förståss;)
Vi behöver inget lån för att klara vår budget på 50000, för först vann jag 100000 och veckan efter hade min m2b turen att vinna på postkodslotteriet så vi kommer ha en rejäl slant över även efter bröllopet.