Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Jo det är klart man kan göra så, men samtidigt så är ju fotograferandet så mycket mer än så... platser ska tittas ut och kamerautrustning ska med och sen ska bilderna fixas i datorn me... jag vill ha riktigt bra bröllopsbilder så om vi skulle ta någon som vi känner så skulle de nog få "jobba" lite, är ju så tråkigt att utföra sitt yrke på fest. Om man jobbar på bank och sen hjälper till med mat blir det lixom ändå en annan grej än att praktisera sitt professionella yrke.. får se.. Min syster går fotogymnasium så funderar på att be någon av hennes duktiga vänner att fotografera under festen för en billig penning och bara anlita fotograf till bilderna efter kyrkan.
Åhå nu förstår jag vad det är som drar iväg, alla detaljer, vi vill ha solist i kyrkan (hon tar inte betalt för det är min moster) men hon behöver komp, sen vill vi ha live band och bra fotograf, hår och smink, och så hade vi först bokat häst och vagn men det känns helt överflödigt på ett sätt... ja vi får se hur allt blir i slutändan :) Bara vi är lyckliga så är jag glad :)
Vi har en budget på 70-75000:-
Inga lån, då hade min m2b inte velat gifta sig
Vet ej vad vi kommer få för bidrag från våra föräldrar. De ska ett planeringsmöte först
jo, visst är det mer jobb i efterhand, men det tar ju inte mer tid än så på själva dagen.
Ni gör ju såklart som ni vill, men är det så att ni har svårt att få ihop budgeten och de ändå erbjudit sig, så kan det ju vara värt att prata om vad ni får, så att alla är nöjda. Kanske vill de ge det i bröllopspresent till er.
Och de som ändå är fotografer lär ju själva ha koll på hur mycket tid det tar i anspråk för dem.
Visst är det alal detaljerna som gör det dyrt, mycket man inte tänker på till en början
Oktoberbrud2010: Låter som min M2B ;)
Vi drog ner matkostanden med 4.000 kr genom att be våran serveringspersonal (mammas vänner från en restaurang) att göra förätterna.. :) 95kr/styck kostar dem på catering medans man gör dom själv för 19kr/styck..
Löjromstoast.. Med kalixlöjrom..