Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.
Vår budget är 15000 kr.
Åhå vad mycket goda råd! Vad bra :)
Vi har flera väldigt nära gäster som i princip tjatat om att få ta bröllopsbilderna, de arbetar som fotografer och så har vi ännu fler fotografer som säkert också skulle ställa upp att ta bilderna. Men jag vill att våra gäster ska vara gäster. Är ju ganska krävande att fotografera ett bröllop och jag känner inte att jag vill bjuda någon som inte får möjlighet att njuta och ha roligt utan ska arbeta...
Alkoholen springer nog iväg för oss också. Min blivande man är väldigt bestämd med att det bara skall serveras champagne, ingen skumpa, han säger dessutom att han läst det i någon av alla bröllopstidningar som vi har här hemma. Jag kan inte hitta detta avsnitt om att det bara är äkta champagne som gäller. Självfallet förstår jag hans resonemang med att vi ska bjuda gästerna på bra saker men det kanske är sånt som drar iväg våran nota så otroligt mycket. Alkoholfritt skulle ju vara betydligt mycket billigare och även billigare dryck.
Vad ska ni ha i glasen på er brudskål?
Oktoberbrud2010: Ska ni ha bukettkastning och vals och tårta? När gör ni dessa saker? På lunchen eller under middagen? När har ni talen?
Vi har också funderat på samma sätt men jag börjar ångra mig då jag inte riktigt får ihop det i huvudet... Vi vill först ha mingel och buffe/snittar med ett större sällskap i en lokal, sen förflytta "familjen" och tärnor och bestman till en annan lokal och äta middag med bara de absolut närmsta. Men hur gör man med allt runtomkring rent praktiskt och hur skriver ni i era inbjudningar?
Vi kommer ju ha bröllopstårta, det har vi med kaffe efter lunchen. Vi kommer inte att dansa vals eller nåt annat heller. Min m2b vägrar...