• scarborough81

    Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?

    Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.

    Vår budget är 15000 kr.

  • Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
  • johanna olsson

    Vi har 60 gäster bjudna, catering och hyr mycket av sakerna...
    Vår budget är 70000kr och det har vi sparat ihop under de åren vi varit tillsammans.

  • Uppsalabrud2010

    Vi är uppe i 120 000 nu för bara mat och alkohol. Allt annat vet vi inte hur mycket det kommer att kosta till slut. Bara sparpengar inga lån!

  • Uppsalabrud2010

    Budgeten spräckte vi vid 100 000 kr. Våra vänner som har gift sig har hamnat på runt 140000-220000:-

  • KatjaB

     


    Uppsalabrud2010 skrev 2010-05-01 19:43:19 följande:
    Vi är uppe i 120 000 nu för bara mat och alkohol. Allt annat vet vi inte hur mycket det kommer att kosta till slut. Bara sparpengar inga lån!

    oj, vad ska ni servera? små guldklimpar?
    Nej, men allvarligt, ligger ingen lokalkostnad eller kläder eller annat med i de 120 000?


  • Korallbruden

    Bor man i Stockholm så går 120´ snabbt att spendera... och då är man inte i närheten av guldklimparna... Vi kollade på en guldklimps ställe... de ville ha ca 1800-2000 kr per gäst... ta det gånger 100 gäster...och det bara på ställe, mat och dryck... och då ingen lyxdryck...tjena, hejsan... vi fick tänka om...


    Vår stora dag =3 juli 2010
  • 0Maria0

    Vi har en budget på 130 000 kr och sparar allting, i det ingår inte bröllopsresa, vilket vi önskar oss presentkort till. Vi kommer också att blir sponsrade med en del, men har sagt att vi ändå ska spara ihop hela summan själv, så kan vi använda det som blir över till bröllopsresa och skulle det bli över något efter det också så har vi ett hus att renovera...

  • Pärlis

     


    Long engagement skrev 2010-05-01 01:11:12 följande:
      För hur många personer`?

    Vi blir 22 st, 23 om fotografen också vill äta =P

  • Long engagement

     


    Uppsalabrud2010 skrev 2010-05-01 19:44:35 följande:
    Budgeten spräckte vi vid 100 000 kr. Våra vänner som har gift sig har hamnat på runt 140000-220000:-

    Hur många är ni??

  • Long engagement

    Vi är 43 och vi har operasångare och specialpräst som eg är pensionär. Jag bjuder in sångaren för han är en kul prick? Men måste jag bjuda Prellen? Är jag ofin om alla åker iväg i bussen förutom han? Eller ska han få bli avsläppt vi T-banan för det är knöligt att ta sig till Danderyds kyrka från Mörby, även om det inte är ås långt att gå så är han gammal.

    Jag är ingen elak människa så jag får ont i magen av det här...men han passar inte liksom in på festen. (Är jag elak nu?) :((((( {#lang_emotions_cry}

Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?