• scarborough81

    Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?

    Intressant att veta hur många som lånat till sina bröllop och vad deras budget ligger på.

    Vår budget är 15000 kr.

  • Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?
  • Tjena

    Vi har tagit lån för resan men kommer att önska oss pengar till detta och betala av direkt. Det rör sig om 16000 skulle vi inte få ihop allt så kommer det att gå ganska fort att betala av det sista.
    Detta för att vi tycker det känns viktigt att komma iväg ganska snart efter bröllopet.
    Men allt annat har vi sparat ihop till.

  • Long engagement

    Vi gör som du Tjena. Vi önskar oss bidrag till resan :=

  • Elinah

    Vår budget är runt 30 000 kr + 50 000kr för resan. Vi smiter iväg till New York och gifter oss i juli och kände att vi ville satsa på oss själva. Min ring kostar 9 000 kr, mina kläder med skor runt 5 000 kr, killen får återanvända sin snygga kostym som vi köpte förra året och bara köpa nya skor så det blir ingen kostnad direkt, sen har vi även bokat en fotograf som kostar 8 000 kr och svenska kyrkan ska också ha en slant. Jag bokade även en tjej som kommer till hotellet och gör hår och make-up och sen blir det en exklusiv middag på kvällen. Resekostnaden räknas egentligen inte för vi bestämde oss först för att åka till New York och kom sen på att vi kan gifta oss där.

    Inser när jag läser andras inlägg att vårt bröllop är tokdyrt med tanke på att vi inte ens har några gäster men samtidigt så får vi det precis som vi vill ha det. Fotografen känns extra viktig eftersom familjerna inte får vara med och dela vår dag med oss så som lite plåster på såren får de i alla fall snygga bilder...Och ska det bli snygga bilder måste jag vara snygg med snygga kläder så det ena ledde helt enkelt till det andra...

    Har sparat och gnetat och slängde på 10 000 kr på bostadslånet för ringen eftersom vi ändå skulle låna för att renovera hemma. Känns helt ok för ringen är ju ändå värdefull...dåligt argument, jag vet...

  • Flodis Hjärtat

    En tanke bara sunshine85, så är ju avbetalning en form av lån, om man ska vara petig.
    Men det är ju kanon att ni löst det så bra som ni har det tycker jag. Himla bra!

  • Long engagement

     


    Pärlis skrev 2010-04-18 11:13:07 följande:
    Vi har inte satt nån budget. Tror att vi kommer landa på mellan 45 o 55 000. Tar inga lån, endast sparpengar. Resan ska vi få i present.

    För hur många personer`?

  • Trollia

    Vi har som många andra inte heller satt någon direkt budget utan försöker få ned alla kostnader så mkt som möjligt, hade inte tänkt det skulle kosta så mkt men vi är nog säkert uppe i 20000 redan o slutar kanske runt 30000..försökt prioritera, min ring var dyrare än vi tänkt från början, 5000 kr bara den men ändå nedsatt 30 % i pris, skulle kostat 7000, maten gör vi själva skulle kostat nästan 10000 för att få catering här för ca 40-50 personer, tårta ska vi köpa vet ej riktigt vilket pris den landar på det kan de inte riktigt säga än, men vi försöker hålla kostnaderna nere, får tex fotograf gratis så gott som. har ej tagit något lån o tänker inte göra det heller..

  • Tokstolla

    helst under 50.000 men då räknar vi även med en resa på Mallorca med all inclusive under en hel månad

  • snövit1

    Vi kommer att ha 70 gäster och räknar att det kostar ungefär 100.000 allt som allt. sen tiilkommer bröllopsresan på 27000. Vi tar inga lån utan använder våra sparade pengar.

  • Long engagement

     


    snövit1 skrev 2010-05-01 12:15:40 följande:
    Vi kommer att ha 70 gäster och räknar att det kostar ungefär 100.000 allt som allt. sen tiilkommer bröllopsresan på 27000. Vi tar inga lån utan använder våra sparade pengar.

    Oj! Vi är bara 43 gäster. Vart bor ni?

Svar på tråden Hur många har tagit lån för bröllopet? Vad har ni för budget?