• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

    Förresten så verkar det inte alls vara magsjuka. Karln mådde illa och var inne på dass och lät misstänkt-men spydde visst aldrig. Sov sedan ett par timmar, men sedan har vi varit och dels köpt fisk på fina rökeriet vid havet och sedan ätit jättegod trerätters påskmiddag på ett gästgiferi i närheten. *mätt*

  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2010-04-02 18:42:34 följande:
    Hahaha, nä inte är jag så ensam när allt kommer omkring verkar det... En skillnad bara: min sambo är SUPER-social, vilket har ställt till en del problem ibland då han är lika DUNDER-dålig på att berätta saker i förväg eller bestämma vissa saker TILLSAMMANS. Det har ofta ofta tackats ja till saker medan frågaren varit i andra änden telefon och jag bra fått en fråga "visst Passion?" vilket sätter mig på pottan totalt ifall jag faktiskt inte alls vill just den saken just då.Det här med att planera, det är helt okänt som begrepp i den familj han vuxit upp i. Ju mer av överraskning-desto roligare. Medan jag tycker halva nöjet är att se fram emot saker.

    Hehe.........känner igen den med, när han väl kommer på att han är social så glömmer han att fråga mig, om inte annat tas det när han pratar med den andra parten i telfon, vilket i så fall automatiskt gör mig till surtanten som aldrig vill göra nåt...
    fast det avhandlade vi ju för ett par veckor sen

    Gillar också att se fram emot saker, är så mycket enklare då man har ett lass med ungar som ska klämmas med också...

    Just nu sitter jag och garvar åt solsidan det är så sinnesjukt kul ibland!

    Underbart med trerättersmiddag!! Vi ska äta påskbuffé imorgon  

  • Fjällbruttan

    Här var det lugnt och stilla... måste betyda att alla har en synnerligen trevlig påskafton

    Jag och Lilla Vild har vaknat efter en 2,5 timme lång morfar... behövdes!!
    Hon poppade upp kvart i sju och jag har en mycket bråkig Groda i magen...
    menjag TÄNKER INTE föda i påskhelgen, alltså har jag bara lugnt och stilla hängt en tvätt idag och packat Saga´s väska, kom på att även hon behöver ha lite grejor om vi behöver dra iväg, tror inte vi har tid att svara på vart vällingen är då

    Snart kommer maken hem, tror han ska få en puss då, vi rök ihop i natt
    Jag vaknade halv ett och undrade var han var... han svarade och var så sur och irriterad så jag la på luren och han FRÅGADE inte ens hur jag mådde eller varför jag ringde...
    Gissa om hormonerna exploderade
    Sen kom han hem 40 minuter senare och frågar varför jag är så sur! Och frågar fortfarande inte hur det är med magen.... morrande fru gick och la sig i äldsta dotterns säng... Ja, jag har haft SD hela natten och dagen, fast bara halvonda...
    Dumma karl, jag skiter i pistmaskin, jag vill bli ompysslad!!

    Nä-ä... skakar tjurigt på huvudet, jag är inte alls hormonsur och less...
    *lallalalalalallaaaaaaaaaaaa* håller för öronen och låtsas inte hör nåt...

    Tur vi ska på restaurang och äta gott ikväll

    Saknar er alla ska jag väl lyckas klämma in i detta gigogantiska egoinlägg!!

    KRAM 

  • Sonja68

    Påskkramar till allihop!
    Även om jag naturligtvis önskar alla _allt gott_, verkligen, så håller jag med; någonstans är det skönt att höra att det inte bara är hos oss som kommunikationen suger titt som tätt och att det gormas och grälas högljutt. Samtidigt så delar jag den där ångesten när man ser att barnen blir oroliga när vi gormar.
    Iofs börjar våra vänja sig, de smyger undan och leker när det drar ihop sig, för att sedan komma fram när vi lugnat oss. Ibland frågar de: Är ni sams nu? De VET att vi blir sams så småningom. Men att ungarna VANT sig vid att vi gormar, hur hemskt känns inte det... Å andra sidan är de rustade inför vuxenlivet, som jufaktiskt innebär en massa konflikter mest hela tiden...

    Imorgon åker vi nog till Finska lappland och åker slalom. Ylläs.

  • ingenjörsbruden

    Glaaaa påsk!

    Hoppas att alla har en äggstra härlig helg!

    Vi ska t en lång runda på österlen, först pappa o sen ska vi äta hos mamma osså....

    Massa t alla!

    Blommis: Fy för mardrömmar....*viftar med trollspöt o hötter med kvasten så att mardrömmarna försvinner*

    *kickstartar kvasten...brmmmmbrmmmmmm*

  • passionsblomman

    Jag har testat. För jag orkade inte med fler sådana där mornar som de senaste. Dag 28: Det är lika tomt i rutan där det blå strecket ska vara som det tydligen är i min livmoder. Det känns precis lika tomt i mitt hjärta.

  • Leksi

    Åh nej Blomman! Jag som hade en sån bra känsla för er den här gången. Men är det verkligen kört då eller kan det ha varit för tidigt att testa bara? *kramar om och försöker hålla hoppet uppe*

  • Hvidbrud

    Nej nej nej nej nej!!!! Kramar i mängder till dig älskade blommis! Men du vet du vad? Jag vägrar tro på minus till indiandern har gjort sitt intåg. Så det så! Kramar hårt och länge.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan