• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2010-04-05 21:24:41 följande:
    Tack vännen! Det värmer gott med kramar!Fru Syy, ja jag vill gärna prova att ha höns, men jag vet inte om vi slår till redan nu i sommar. Roligt att kika och fundera är det iallafall.Får har min mamma haft många år när hon hade sitt torp inte långt från där du bor. Mina barndomsvänner med, så jag har varit med och sett tackor lamma och så. Det är så näpet så man dör ju när de små lammen reser sig och säger sitt första lilla bäää...
    Sedan är ju lamm så löjligt gott också!
  • Fru Bygg

Idag ska Ella och jag åka och besöka det dagis som vi hoppas hon ska gå på sen. Hon kommer givetvis inte skolas in förrän till årsskiftet, men förskolan ville att man skulle komma på ett besök redan nu för att ställa lite frågor. Vad kan man tänkas ha för frågor, förutom de uppenbara? Vet knappt vad jag ska fråga, men det kommer nog sen.

• passionsblomman

Det också! Man äter med lite mer eftertanke och ödmjukhet när man äter djur man själv tagit hand om.

Panzerfaust skrev 2010-04-05 22:37:46 följande:
    Sedan är ju lamm så löjligt gott också!
  • ingenjörsbruden

Åhh Blommis!!! *slänger mig om halsen o kramar håååååååårt o länge*

*ockuperar Blommis veranda.....trollar fram en mäktig o ljuvlig stoooor chokladtårta o en nybakad banankaka.....häller upp kaffe i stoooora muggar...lägger en filt om Blommis......trollar fram Fru E och alla andra flickor i tråden o bylsar in alla i filtar......sätter en stoooor bukett med snödroppar på bordet*

• Fru E

Tack Ingis, det behövs

Blommis-hur är det idag?

Fru Bygg-lycka till på dagisbesöket!

Fru Sy-spännande att ha får! Bor ni så att ni kan ha fler djur

• Fru E

Kan meddela att vardagsrummet numer är vitt och fint, maken blev lagom klar till jag kom hem efter fikat. Men tjurar man så får man stå sitt kast

• passionsblomman

Söta Ingis

EA, jag vet inte riktigt hur det är. Jag har haft en lång och studtals ganska högljudd diskussion med min sambo till sent inatt och jag känner mig lite som en urvriden trasa. Rätt mör.

Vi har gjort så stora förändringar i våra liv och det är så mycketatt tänka på, ta ställning till och hantera i allt det här. Hur realationen är, ser ut och ska vara ställs liksom på sin spets och det är skitjobbigt.
    Bara att i åratal gå och hoppas på barn utan resutltat sliter nog på de flesta förhållanden och förutom det är det ju så att en relation kräver att man investerar i den med omsorg.

Jag har nämnt stunder och saker tidagare under trådens gång och det är ju inte så att simsalabim så är allt borta efter ett samtal och så levde vi lyckliga i alla våra dagar.
    Jag vet på många sätt precis vart jag har honom, att allt han gör är för att han vill ha vår familj. Men jag behöver omtanke som syns i handling och närhet och så vidare.
    Och att få plats med min svaghet och litenhet ibland. Han blir så oerhört ängslig när jag inte mår bra.

jaha, där kom det visst en roman....

• Ninnnis

Hej allihop!

Lanovia hälsar från stugan, hon är datorlös till imorgon. Hon undrade om Bruttans groda har kommit ut, jag lovade att rapportera om det händer något

Påsken har varit jättemysig. Övervåningen är inte riktigt färdig, vi saknar eluttag och element. Vi har fixat och städat av lite där uppe, det blir så fint! I övrigt har vi haft svärfamiljen på påskgrillning, gått skogspromenader, ridit och varit på hundträff med en vovve som är lika gammal som vår men ca 50 kg tyngre... Nu är killarna på väg till Sthlm, de kommer hem på fredag igen.

• Ninnnis

Fru E skrev 2010-04-06 10:13:55 följande:
    Kan meddela att vardagsrummet numer är vitt och fint, maken blev lagom klar till jag kom hem efter fikat. Men tjurar man så får man stå sitt kast
  • Ankan80

Hej hopp i tråden. Här är det 2 dagar kvar till BF.
    Hade lite fv i lördags efter lite mys, men inget mer sen dess.

Är väl inte less på att vara gravid, men min kropp börjar sacka lite. Måste passa kosten väldigt för annars kliar det så in i vassen på natten. (= inget socker eller för mycket fett). Det är levern som inte pallar att rena allt vilket medför att skiten försöker ta sig ut genom huden i stället. Man ju lite rädd att bebben mår dåligt av det.
    Det verkar inte så dock, för den rör på sig som vanligt.
    Skall till BM i morgon så får jag se vad hon säger.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan