• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

    Postade för snabbt.
    Tänkte skriva något om att det kanske är något åt det hållet du upplever?


    Daa skrev 2010-03-10 20:17:23 följande:
    Förmodligen kommer berg-och-dalbanan innehålla ganska stora nivåskillnader. Men känslan att det går framåt kan lösa ganska många knutar av frustration, tänker jag. För tillfället i alla fall. Skönt att höra att det känns bra. Själv kan jag omöjligt förutse hur det kommer att kännas framöver när det är dags för BIM/BOM-funderingar igen, men tänker passa på att njuta av att må bra just i detta nu.
  • Daa

    Fint, passande namn.
    Fin bild.
    Intressant att ta del av dina tankar.
    *kram*
    Fru sy skrev 2010-03-10 18:17:48 följande:


    Det blev en hel del skrivet som kanske inte är såintressant för er egentligen, men det kändes liksom skönt att skriva av mig lite.Förlåt förresten om jag gjorde det jobbigt med ännu ett "FRU-namn" Visste inte alls vad jag skulle ta för namn och kunde därför inte alls komma på något annat.Nu skall jag se om jag hittar en fin bild, kanske underlättar lite iaf att inte blanda ihop oss...
  • Fru sy

    Tack


    Daa skrev 2010-03-10 20:23:18 följande:
    Fint, passande namn. Fin bild.Intressant att ta del av dina tankar. *kram*Fru sy skrev 2010-03-10 18:17:48 följande:
  • Daa

    Villemoa: skönt att den här dagen varit bättre. Hoppas det ordnar upp sig med allt som känns jobbigt. Tänker på dig.

  • Fjällbruttan

    Hej, bara en snabb egorapport!
    Jag är hemma, massor av prover tagna, grodan mår toppen, mamma mindre toppen men sjukskriven resten av grav!
    Hotande förtidsbörd är skälet, fast det har inte hänt så mycket, läkaren ville bara inte chansa!

    Nu ska jag VILA, lång och jobbig dag...
    Läser ikapp imorgon, men jag har hållit tummarna idag EA, hoppas allt gått bra

    Kramar till alla

  • Daa

    Bruttan: då hoppas vi att grodan inte är för ivrig att komma ut. Låter klokt att inte chansa.
    Kram tillbaka.

  • passionsblomman

    Daa, just precis! Jag har verkligen inte tänkt låta ankarna dra iväg flera veckor bort, det står jag inte ut med. Idag är jag glad. Gott så.

    Bruttan, LIGG STILL!!! Grodan, HÅLL DIG PÅ DIN PLATS, du är inte välkommen härute än!

    Fru syyyyyyyyyy, justprecis en sådan blid ja, typ!

  • Daa

    Tycker du resonerar klokt, Ninnis. Ni är ju två om det.
    Det finns tillfällen då det inte känns rätt att vara öppen, antingen om det handlar om vem man pratar med eller om situationen.
    Det är inte alltid man känner för bli tyckt synd om eller att samtalet ska börja handla om en själv.
    Är det nytt, den här känslan att det inte blev så lätt som man tänkt, kan det behövas en del bearbetning innan man är redo att berätta.

    Annars tycker jag att öppenhet är att göra världen en tjänst, för som Blommis skrev ryms det mycket kvinnosmärta bakom köksgardinerna. Och det mesta är något lite lättare att bära när man vet att man inte är ensam.


    Ninnnis skrev 2010-03-10 14:17:34 följande:
    I mitt fall känner jag att graden av öppenhet påverkas ganska mycket av den faktiska situationen just nu. Utan att utlämna något på det öppna forumet så känner jag att jag inte kan tillåta mig att ensam besluta hur öppna vi ska vara med vår situation. Ni förstår nog, ni som vet vad jag pratar om. Sen kan man ju iofs bara säga att "det var visst inte så lätt som vi trodde", utan att säga mer om orsaken. Personligen hade jag gärna varit öppen med det när någon frågar, men vi är ju två om det och ibland är det lättare att bara säga "nu har vi ju börjat med att skaffa hund, så vi får se hur det blir"...
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan