• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

Ni skapar förvirringen åt mig, 3 st som heter Fru nu. Jag kunde inte få ihop vad Fru Bygg skulle till jobbet att göra tills jag läste signaturen ordenligt.

Förresten var det inte svårt att lista ut vem som är Fru sy även om jag hittils bara tittat på denna sida, passade signatur.

• lanovia 08

Oh spännande för det måste jag tycka även om EA tycker det är lite väl spännande. Hoppas allt går bra idag. *håller tummar och tår*

• lanovia 08

Jenny tror de flesta upplever det samma med sina män. Och det är nog precis så som redan skrivits några gånger, även om de längtar och vill lika mycket som oss kan ju de till exempel "släppa" det när som och tänka på annat. Vilket är lite svårare för oss som bär runt på den kropp som håller på och spökar.
    Hur jämställt vårat samhälle än blir kommer det där med barnafödande och ta hand om spädbarnet (om man inte hoppar amningen) kunna bli helt jämlikt.

• lanovia 08

Härligt att det hjälper!

Ninnnis skrev 2010-03-09 15:58:56 följande:
    EA, jag förstår att det är en massa tankar i olika riktningar. Jag hoppas och tror innerligt att detta kommer att funka för er! Blir det äggplock imorgon? *spännande*Det går faktiskt ganska bra med det positiva tänkandet. Jag har i stort sett lyckats med föresatsen att fokusera på det braiga och glädjas åt nuet. Självklart är det inte rosenrött hela tiden, men jag märker stor skillnad i min sinnestämning. Det där "kontraktet" med mig själv var nog bättre än jag trodde från början
  • lanovia 08

*kramar*

Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-09 18:18:38 följande:

Men jag vill att det skall "vara som för alla andra"
  • lanovia 08

Usch ja det där har jag också läst, kändes helt skumt.
    Eller när det stod utredning om infertilitet, det kändes verkligen inte som att det kunde vara oss det handlade om.
    *kramar en gång till*

Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-09 18:23:01 följande:

Tycker bara överskriften på papperna vi fick att läsa på "inför utredning om ofrivillig barnlöset" känns helt knäppt och jobbigt, så här skulle det ju inte vara...
  • lanovia 08

*kramar om ordentligt*
    hoppas innerligt att ni får ett barn till.

passionsblomman skrev 2010-03-09 18:30:00 följande:
    Nej precis. Det är ju det jag säger att jag förstår den känslan. Jag var så cool så länge med mitt "det blir när det blir" bara för att jag absolut inte ville att det skulle bli en grej av det här med barnoch att jag INTE ville hamna i den situation jag ändå nu är i. Jag vet precis. "Det skulle inte vara så här""Alla andra" ifrån mammagrupp till bekanta och vänner har fått de där syskonen och babblar om hur många man vill ha, om man är "färdig" eller ej och hur tätt man bör ha barnen, vad som är lagom , bekvämt eller praktiskt. Ingen annan av mina nära har gått miste om syskon för att det inte gick. De har isåfall valt ett barn för att de ville satsa på karriär elelr bara ville ha ett.Jag gick inte med på att bli snuvad på två barn tätt. Det blv så ändå. Det tycks dessutom varas nubblande nära att jag blir drage vid näsan på fler än ett öht.Det var en bedövande och jättejobbig känsla när vi varit hos läkaren och allt drog igång.Samtidigt som jag givetvis är glad att vi kom oss iväg.Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-09 18:18:38 följande:
  • lanovia 08

Oh nu har jag en tjej här med ont i magen, måste lämna er.

Daa skulle precis svara på ditt mail men det får bli någon annan gång. *kram*

• Ninnnis

Sötnos!

Daa skrev 2010-03-09 18:35:49 följande:
    Härligt att höra, Ninnis. Tror bestämt att du är min idol. Eller iaf min förebild.
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan