Oh vad jag är grinig nu, utan att ha kommit fram till om jag har någon att vara sur på eller om det bara är en jäkligt störig situation.
Har varit hos en kompis o hennes dotter idag, tog bussen dit. Tyckte jag hade en superbra plan, genom att ta bussen sparade jag ju miljön, kunde gå med hunden samtidigt och fick själv lite motion. Kan det blir bättre?? Allt gick bra dit och jag kände mig nöjd med lyckat äventyr. Sedan var det hemresan: först missade jag första bussen för att jag gjorde ett litet ärende åt maken, 30 min till nästa buss När nästa buss väl kommer så får jag inte åka med för man får tydligen bara ha en hund på bussen och det var redan en med. Morr!
Där står jag alltså ca 1½h gångväg hemifrån, ett barn som åt för två timmar sedan och då spydde upp allt (dvs jag vågade inte lita på hur länge hon skulle sova) och 30 min till nästa buss som jag kanske inte heller skulle få åka med. Gissa om jag blev stressad!
Slutade med att min älskade man fick komma och hämta oss. Nu är vi hemma och lillan sover fortfarande så det var inte så stressigt men det kunde man ju inte veta.
Sista gången jag försöker tänka miljövänligt på ett bra tag.