• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • lanovia 08

*kramar EA* inget konstigt att det kommer tårar, mycket som händer nu och mycket känslor.
    Hoppas äggen och simmarna har det trevligt inatt.
    *sjunger, visslar, håller om alla hårt i ringen, kör huvudet i sanden, dansar befruktningsdansen, skjuter skarpt på indianerna och vad helst mer man kan göra*

• Fru Bygg

Fru E. Vad skönt att det gått bra hittills iallafall! Håller alla tummar och tår för att äggen och simmarna hittar varandra bra inatt!

Vi vill bo kvar i Helsingborg, men vill byta själva området som vi bor i.

• Fru Bygg

Låter som en bra plan! Ha det så skoj ikväll! Kram

Ninnnis skrev 2010-03-10 14:51:45 följande:
    Nu ska jag åka hem och ta en morfar innan kvällens tjejmiddag i stan. Kram på er!
  • lanovia 08

Oh vad jag är grinig nu, utan att ha kommit fram till om jag har någon att vara sur på eller om det bara är en jäkligt störig situation.
    Har varit hos en kompis o hennes dotter idag, tog bussen dit. Tyckte jag hade en superbra plan, genom att ta bussen sparade jag ju miljön, kunde gå med hunden samtidigt och fick själv lite motion. Kan det blir bättre?? Allt gick bra dit och jag kände mig nöjd med lyckat äventyr. Sedan var det hemresan: först missade jag första bussen för att jag gjorde ett litet ärende åt maken, 30 min till nästa buss När nästa buss väl kommer så får jag inte åka med för man får tydligen bara ha en hund på bussen och det var redan en med. Morr!
    Där står jag alltså ca 1½h gångväg hemifrån, ett barn som åt för två timmar sedan och då spydde upp allt (dvs jag vågade inte lita på hur länge hon skulle sova) och 30 min till nästa buss som jag kanske inte heller skulle få åka med. Gissa om jag blev stressad!
    Slutade med att min älskade man fick komma och hämta oss. Nu är vi hemma och lillan sover fortfarande så det var inte så stressigt men det kunde man ju inte veta.

Sista gången jag försöker tänka miljövänligt på ett bra tag.

• Fru sy

*Ger fru E en stor kram* Härligt att det gick bra för er idag och att det inte gjorde så ont. Säger som Ninnis och hoppas på en romntiskt natt för era ägg och simmare.

• Fru sy

Själv tog jag ledigt i eftermiddag, var riktigt trött efter en natt med ganska orolig sömn. Mycket tankar som har snurrat i huvudet och en hund som varit pigg och inte alls tyckte vi skulle sova...

Det var riktigt skönt att få en eftermiddag hemma själv. Mycket tankar snurrar fortfarande runt i mitt huvud, men tror ändå att det känns lite bättre ikväll.

Mannen och jag har pratat om hur vi skall göra med att berätta för folk. Och vi har bestämt oss för att vänta lite. Vi får se hur vi gör i sommar när det påbörjas en utredning, och vad de provsvaren visar. Utifrån där kommer vi sedan ta ett beslut om hur vi gör.

Och när det gäller att vara öppen inför sina kompisar att man påbörjar barnverkstaden, det var jag verkligen. Så därför känns det extra jobbigt att ta kontakt med dem, för jag vet att frågorna kommer. Vi bestämde då att jag tänker säga till dem att vi fortfarande väntar på att min cykel skall komma igång efter p-pillerna, och att vi därför väntar att försöka bli gravida.

• Fru sy

Och sen är det väl så som alla ni skriver att det faktiskt är kvinnan som känner så mycket mer i hela den här karusellen eftersom det är i våra kroppar det händer eller inte händer saker. Det där att "kroppen skriker efter barn" kan mannen inte alls fatta...

Efter en ganska lång diskussion igår tror jag att jag förstår hur han tänker här hemma. Han var inställd på att det skulle bli det resultatet igår och tycker därför det är bra att vi kommer få hjälp. Han tror fortfarande att det bara är min kropp som inte har kommit igång efter pillerna, och att den säkert skulle göra det med tiden. Och då tycker han bara det är bra att vi får lite hjälp att skynda på det.

• Fru sy

Det blev en hel del skrivet som kanske inte är såintressant för er egentligen, men det kändes liksom skönt att skriva av mig lite.

Förlåt förresten om jag gjorde det jobbigt med ännu ett "FRU-namn" Visste inte alls vad jag skulle ta för namn och kunde därför inte alls komma på något annat.

Nu skall jag se om jag hittar en fin bild, kanske underlättar lite iaf att inte blanda ihop oss...

• passionsblomman

HahahaEA, näää lägg aaaaav nu, aldrog att ní FYLLDE burken! . Tur min sambo inte läser här så han slipper komplex! Han brukar säga "ja där står man och anstränger sig och vet att utanför dörren står hon (sköterskan) och väntar, och vad har man att komma ut med? Joen liten droppe i vänsterkanten på burkeländet....

Hejja hejja i skålen nu! 14 ägg, det är väl skitbra? Sa de något om hur äggen verkade? Alltså kvalité och så? Eller kan man inte se det förrän senare?

Lilla sömmerskan, det är visst intressant för oss att följa dina tankegångar! Att ni väntar på att cyklen ska trampa igång är väl en lagom nivå? Då kan ju andra tjejer också få sig en funderare på att det visst jkan ta tid efter piller (som min förra gynasa att det INTE gjorde..Pha!)

Jag har förresten alldeles just tagit min första spruta! Skönt!
    Alltså, inte att ta sprutan utan att det inte var mer väntan när det gäller sprayandet utan det momentet är klart.
    Det är nu VUL igen på tisdag och beräknat ÄP och hela killivittetn under v 12 någon gång.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan