• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru E

Attans glömde strömkabeln till datorn på jobbet så nu dör datorn *mutter*

Trevlig kväll tjejer, tittar in imorgon eftermiddag

• Fjällbruttan

Daa skrev 2010-03-09 12:13:10 följande:
    Det beror på hur mycket tålamod ens medresenär har. (av någon anledning ser jag dig i den där bussen i brudutstyrsel, det bara blir så. Vad kan det bero på? ) Kan fortfarande inte brista ut i ett "AwwIIIIIaiawimawemaweee" utan att börja hosta. *småless*

På väg ner till LSE ska jag försöka hinna prata med min make.. vi har inte "setts" på ett par dagar pga jobb och ikväll bouppteckning efter hans mamma..
    Hem är jag ensam i nån av bilarna så då kan jag sjunga bäst jag vill...
    Risken är väl att bilen skär i ren förskräckelse....
    Brudklänning kan du glömma, jag har ju svalt en badboll
    Lös tunika och mjukisbrallor är min melodi just nu

• Jenny står brud 090801

Hemma igen efter läkarbesöket, och jag vet inte riktigt vad jag känner faktiskt. Jag skall fortsätta med provera i några månader till, men nu skall jag äta de helt regelbundet så jag får en regelbunden cykel. Det gjordes ul på äggledarna idag igen, och det såg ut som förra gången. Många små äggblåsor men ingen skillnad alls i storlek på dem. Nu kollade jag lite hur de låg och det var inte som ett pärlband utan lite utspritt, om det nu spelar någon roll...

Det togs oxå ett cellprov på mig och så fick jag hem så både mannen och jag skall göra klamydiatest och skicka in. Fick även papper hem som vi skall läsa på och fylla i inför utredningen som skall påbörjas på riktigt till sommaren. Hon prtade om juni, juli eller augusti, men de har stängt i juli så jag skall försöka komma dit innan de stänger, men får väl räkna med att vi inte är igång förren i augusti.

Då skall det tydligen tas blodprov på mig på dag 2 el. 3 och sen skall vi dit tillsammans på dag 13 el 14. Men det är ju lääääääääääääääääääänge tills dess så det får jag försöka att inte tänka på riktigt än.

Nu när jag skrivit ner detta känner jag att det faktiskt känns ganska jobbigt, pratade lite med mannen innan i telefon men har ingen lust att prata med han heller. jag saknar att ha någon att prata med om allt detta. Innan pratade jag mycket med en tjej men sen hon blev gravid känns det inte lika självklart att prata med henne längre.

Ska nog återgå till tv:en igen, får se om jag återkommer lite senare igen.

• Fjällbruttan

Ea, kommer att tänka på dgi hela dagen imorgon, hoppas hoppas så för er skull!

Blomman, du är bäst!! Bara så rakt av!

Ninnis, underbart att tänkandet funkar så bra för dig, beundrar dig!

Kram till ALLA

• passionsblomman

Jenny, jag förstår.
    Nu har du kommit en bit in i den här karusellen och det står klart att allt inte bara är som för "alla andra" för dig och din make. Det är skitpissigt.

Samtidigt är det ju kanonbra att ni nu är en bit på väg mot riktig utredning så allt inte bara står och stampar.

Samtidigt som det är vedervärdigt att inte veta vad alltihopa beror på.

Samtidigt som man inte ens vill veta vad det beror på.

Samtidigt som man bara MÅSTE få reda på vad det beror på.

Samtidigt som man bara vill slippa tänka en tanke till på något enda av det och aldrig mer spekulera, sluta nojja, fundera oraoa sig och försöka bete sig normalt och tänka positivt.

Samtidigt som man har fullt upp att göra det som ska göras i det steg man är i NU och hoppas att det ska hjälpa och räcka till...

• Fjällbruttan

Jenny, stor kram till dig!!
    Nånstans kanske det kommer att kännas lite bra så småningom att de i alla fall tagit dig på allvar och följer upp detta.
    Önskar det fanns ett magiskt trollspö att svinga med och "fixa" till allt!

Blommans ord är, som vanligt, otroligt kloka!

Och vi finns här om du vill prata, skriv av dig, vi lyssnar gärna!

Kramar igen!

• Jenny står brud 090801

Men jag vill att det skall "vara som för alla andra"

• Jenny står brud 090801

Tycker bara överskriften på papperna vi fick att läsa på "inför utredning om ofrivillig barnlöset" känns helt knäppt och jobbigt, så här skulle det ju inte vara...

• Daa

Åh, Jenny... *kramar om länge*
    Önskar också att det där trollspöt fanns så vi kunde svinga det över hela tråden.

Jenny står brud 090801 skrev 2010-03-09 18:18:38 följande:

Men jag vill att det skall "vara som för alla andra"
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan