• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • dfk

    Oj, vad det har skrivits!
    Jag är ledsen om jag glömt eller glömmer kommentera någon, det är inte för att jag inte bryr mig om utan för att jag bara varit så stressad.
    Jag har nu fått ett jättefult munsår som ser skitäckligt ut. Kul! Får så ibland när jag stressar mycket. Har täckt över med zinkpasta. Jag kan ju inte ha ett stort plåster över läppen.

    Aleta, berätta hur det går med din dotter! Förstår din oro.

    Diz, det var länge sen! Kul att du är tillbaka!

    Kramar till alla!

  • Diz

    Jo, vila hade jag behövt... Veckans äventyr har varit tudelat, dels det jävla tjorvet på jobb. Hur fan kan man degradera någon utan att prata med personen först??? dessutom är det bästa chefen jag haft, hands down, evvah!

    Andra äventyret utspelade sig hos tandläkaren... Treåringen skulle av diverse anledningar dra en kindtand. Vi kommer dit 0800, får mediciner och efter några minuter ser jag hur Tut stannar till, lägger huvudet på sned och får ett sånt där dumflin på läpparna... Lillen trippade så det stod härliga till... Tyvärr ville han ju inte dra ut en tand nåt mer för den skull, så jag (med tandläkarskräck) fick sitta och hålla fast en skrikande, drogad treåring medans tandläkaren bänder och sliter ut hans kindtand. Efteråt fick vi komma in i rummet igen, och v änta ut drogerna (för nåt annat var det inte tal om). Tut kunde inte sitta, inte stå, inte gå, inte prata. När han piggnade till lite så sa han "mamma, mededin i hovve" vilket följdes av 2 minuters nogrant iaktagande av sin egen hand ackompanjerat av flummigt fnitter.

    När vi väl skulle gå därifrån, efter vad som kändes som en evighet, var han fortfarande så påverkad att han snubblade såfort han inte tittade rakt fram. Tittade han uppåt drattade han på baken. Han fick en liten leksak och happy meal som tröst, men sen dess har han då och då börjat gråta och säga att han vill ha sin tand tillbaka, och att han saknar den. Breaks my heart...

  • Villemoa

    Att jag inte vetat om den sidan tidigare! Är precis inne och beställer nya äl-test samt clearblues nya test som också talar om vilken vecka man är i.


    Heloise skrev 2010-01-14 13:26:09 följande:
    precis, ring eller glad gubbe, det klarar jag av iaf( hoppas jag haha).Hittade billigatester.se , verkar ju vara en bra sida, ska skicka efter därifrån.
  • Heloise

    Helt klart, men jag får fundera lite på hur jag ska knyta det till B&I haha.
    Btw så har lilla Tirza terrorist börjat löpa; underbart, verkligen. Hon uppvaktar just nu garderobsdörren utan större framgång


    Soldemor skrev 2010-01-14 13:48:35 följande:
    Uppsatsämne, någon?
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-01-14 15:03:46 följande:
    Helt klart, men jag får fundera lite på hur jag ska knyta det till B&I haha.Btw så har lilla Tirza terrorist börjat löpa; underbart, verkligen. Hon uppvaktar just nu garderobsdörren utan större framgång
    Taskig dörr, tycker jag!
  • Bobou

    Tack för tillfriskningshälsningar! Det hjälpte faktiskt, jag är nästan feberfri nu!

    Heloise, jag förstod att du menade mig ändå... Ingen fara, men lite lustigt att flera på BT vill kalla mig Babou och jag tycker liksom inte mitt nick är så mycket konstigare än någon annans?

    Sonja; men nånting så söt hon är din dotter!

    Och Aleta, stackars lilltjejen. Hoppas de kommer på snart vad det beror på, och att det inte är någon fara! Kan man få växtvärk i ryggen?

  • Aleta

    Lillans läkare jobbade på akuten idag, men han skulle försöka ringa imorgon. En sjuksköterska ringde och sa att vi skulle ge henne Alvedon så länge.

    Kjell, tack för dagens gapskratt!

    Diz, stackars liten.

    Sonja - vilken sötnos hon är!

  • Heloise

    Men, menar du att jag kunde bidraga med något jag som alltid hittar eller fattar allt sist!


    Villemoa skrev 2010-01-14 15:02:13 följande:
    Att jag inte vetat om den sidan tidigare! Är precis inne och beställer nya äl-test samt clearblues nya test som också talar om vilken vecka man är i.
  • didis

    Diz - välkommen tillbaka!
    Jag bara tittar in en snabbis och vad får jag se - ett tandläkarämne!!

    Jag antar att han fått Dormicum eller Stesolid och i vilket fall gör det att man kan manipulera minnet. Så tala om för honom vad bra att han tog ut tanden (man behvöer ju inte ljuga och säga att allt gick kanon fast det inte gjorde det). Han kommer då att minnas att det faktiskt var rätt ok och blir inte rädd i fortsättningen.

    En period var jag miniremissinstans för ungar som skulle sederas eller få lustgas men mest har jag jobbat med vuxna. Även om det krävs tålamod med barn så är vuxentandvården mycket mer omväxlande och rolig.

    Å så snabbt tillbaka till jobbet...

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången