Jo, vila hade jag behövt... Veckans äventyr har varit tudelat, dels det jävla tjorvet på jobb. Hur fan kan man degradera någon utan att prata med personen först??? dessutom är det bästa chefen jag haft, hands down, evvah!
Andra äventyret utspelade sig hos tandläkaren... Treåringen skulle av diverse anledningar dra en kindtand. Vi kommer dit 0800, får mediciner och efter några minuter ser jag hur Tut stannar till, lägger huvudet på sned och får ett sånt där dumflin på läpparna... Lillen trippade så det stod härliga till... Tyvärr ville han ju inte dra ut en tand nåt mer för den skull, så jag (med tandläkarskräck) fick sitta och hålla fast en skrikande, drogad treåring medans tandläkaren bänder och sliter ut hans kindtand. Efteråt fick vi komma in i rummet igen, och v änta ut drogerna (för nåt annat var det inte tal om). Tut kunde inte sitta, inte stå, inte gå, inte prata. När han piggnade till lite så sa han "mamma, mededin i hovve" vilket följdes av 2 minuters nogrant iaktagande av sin egen hand ackompanjerat av flummigt fnitter.
När vi väl skulle gå därifrån, efter vad som kändes som en evighet, var han fortfarande så påverkad att han snubblade såfort han inte tittade rakt fram. Tittade han uppåt drattade han på baken. Han fick en liten leksak och happy meal som tröst, men sen dess har han då och då börjat gråta och säga att han vill ha sin tand tillbaka, och att han saknar den. Breaks my heart...