Jag tycker iofs att jag lärde mig massor av att skriva uppsats. Dels till bakgrundsdelen när vi försökte få oss en bild av branschen och sedan när vi intervjuade producenter för att se hur de arbetade med sin marknadsföring. Det senare var väldigt intressant när vi ställde det mot vilka tipskällor publiken går på när de ska se en föreställning. Producenterna klagade över hur dyrt det var med affischer, annonser men att det är det som krävs etc, och så var det inte alls det som fick publiken att gå på föreställningar.
Heloise skrev 2010-01-14 12:04:19 följande:
Det är ju jättebra att du är stolt över er uppsats, det ska man vara efter att man har lagt ner så mkt tid!Jag har också skrivit en "kandidatuppsats",jag hade tom självaste boktipsetsnubben som examinator men jag ser inte poängen med att skriva uppsatser. Ingen av de bibliotekarier som jag pratat med har behövt visa sin uppsats. Ingen arbetsgivare har varit intresserad av att läsa deras uppsatser. Jag tar ändå studielån för att utbilda mig, då vill jag få ut det mesta av min utb och tramsa med uppsatser anser jag inte vara det bästa möjliga. Det finns massor av områden vi inte haft kurser i! Men nä vi måste skriva uppsatser, istf att verkligen lära oss något!